2018-07-07, 23:26
Medlem
Scamps avatar
Denna snubbe måste ju trolla...
2018-07-07, 23:30
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Men herregud. Jag gör det enkelt för mig och utgår ifrån att du trollar så slipper jag svara mer

Här ser du själv kartan för tiden

http://www.davidsemporium.co.uk/map_files/fuseaux.png

Alla länder till höger om Sverige kan vi utnyttja i bets, alla länder till vänster om Sverige kan utnyttja oss.. Bor man i USA så verkar man ha monopol i denna form av bet och kan säkert vara därför de har största spelindustri som Las Vegas osv. Hade vi haft exakt samma tid över hela världen så hade inte +1 +2 funnits
2018-07-07, 23:31
Medlem
Ja, alltså här tror jag att du verkligen har kommit på något revolutionerande. Försök sätta upp en ring med sportintresserade personer i olika tidszoner och så kan ni hjälpa varandra med galna surebets. Du kan säkert söka kontakt på något internationellt sport- eller bettingforum.

Helt otroligt att ingen tänkt på detta tidigare!
2018-07-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto

Alla länder till höger om Sverige kan vi utnyttja i bets, alla länder till vänster om Sverige kan utnyttja oss.. Bor man i USA så verkar man ha monopol i denna form av bet och kan säkert vara därför de har största spelindustri som Las Vegas osv. Hade vi haft exakt samma tid över hela världen så hade inte +1 +2 funnits

Du spelar uppenbarligen dota2 hur gör du när du möter ryssar eller asiater där ?
Uppenbart troll det här .
Kasta tråd
2018-07-07, 23:34
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Lilla gubben. Får jag ge dig en stor kram? Du verkar vara lite vilsen.

Matchen går samtidigt över hela världen. Om det står 1-0 till Sverige här så står det samma 1-0 till Sverige i Ryssland också, oavsett hur många timmar före oss de än är.

Om du trollar så skulle jag ändå säga att den här tråden inte var helt onödig då den fick mig att skratta tills jag blev tårögd.
2018-07-07, 23:39
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel
Du spelar uppenbarligen dota2 hur gör du när du möter ryssar eller asiater där ?
Uppenbart troll det här .
Kasta tråd

Hur tänkte du nu? Det blir ju direkt kommunikation och samspel med IT-data grejer som när jag pratar med en kontakt som kollar på matchen i Ryssland..

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Lilla gubben. Får jag ge dig en stor kram? Du verkar vara lite vilsen.

Matchen går samtidigt över hela världen. Om det står 1-0 till Sverige här så står det samma 1-0 till Sverige i Ryssland också, oavsett hur många timmar före oss de än är.

Nej, eftersom de gjorde mål en timme före våran tid så blir det fördröjning.. Varför tror du det är natt nu i USA och dag här? Våran tid är före deras
2018-07-08, 00:12
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu? Det blir ju direkt kommunikation och samspel med IT-data grejer som när jag pratar med en kontakt som kollar på matchen i Ryssland..

Nej, eftersom de gjorde mål en timme före våran tid så blir det fördröjning.. Varför tror du det är natt nu i USA och dag här? Våran tid är före deras

Nä det är exakt samma tid. Vi lever i samma universum vettu. Det är natt i USA för att solen inte lyser där.
2018-07-08, 00:26
Medlem
Citat:
Hej, jag tänkte om man till exempel har telefon kontakt med någon på plats i Ryssland så borde man ju kunna ha 100% säkra bets under hela VM. Deras tidzon är väl typ en timme före våran och dvs då borde en polare eller en kontakt i Ryssland kunna berätta hur matchen ser ut och man hinner lägga ett bet på den som verkar vara den säkra vinnaren i matchen. Kring 60 minuter+ så borde man kunna se vilket lag som håller på att vinna och därefter kunna kamma hem feta pengar. Men till min fråga är det ens lagligt? Det känns ju som hela beting systemet blir riggat och att spelbolagen borde bli misstänksamma om man lägger höga summor och vinner varenda bet?

Klart du inte kan göra såhär, dumfan. Ringer du någon i ryssland får du ju en timmes fördröjning i samtalet.
2018-07-08, 00:29
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ljudfördröjningen mellan Ryssland och Sverige är ganska exakt 1 timme så det är lönlöst att försöka. Min polare i USA försökte samma trick med en NHL-match eftersom att matchen redan hade gått i Sverige, men pga. ljudets hastighet så misslyckades det.
2018-07-08, 00:29
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu? Det blir ju direkt kommunikation och samspel med IT-data grejer som när jag pratar med en kontakt som kollar på matchen i Rysslands

Du motsäger dig själv . Hur kan sändningen vara 1 timme efter men ”It Data grejer” ger dig direkt kommunikation . Uppenbart troll

Släng tråd i papperskorg
2018-07-08, 00:34
Medlem
Denoms avatar
Hur tror du att tidszoner fungerar egentligen?
2018-07-08, 00:42
Medlem
Du kan väl betta och vinna/förlora på vilken jävla liga inom massa olika sporter, cup/turnering eller vänskapsmatch 24/7 365 dagar om året. Personligen skulle jag säga att VM troligen är mer svårtippat än t.ex. Allsvenskan. Sen förstår jag inte alls vad du menar med att det är en annan tidszon, om matchen börjar 16:00 i Sverige börjar den 15:00 i Ryssland om det skiljer en timme, men den börjar givetvis fortfarande samtidigt. Annars är du riktigt jävla bäng om du tror nåt annat. En sak däremot är att högsta vinstsummorna är högre i VM och det finns fler marknader att välja på än på t.ex. en match i någon Division 3-liga i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in