Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Hur troligt är det att Salah startar efter sin skada? kommer han spela alls? är de värt att chansa med han som kapten borta mot Huddersfield? Vem ska man ta av dessa som kapten?

Ryan
Alexander Arnold - Alonso - Trippier
Brooks - Knockaert - Hazard - Salah
Wilson - Aguero - Arnautovic

Hade definitivt valt Agüero om jag hade haft honom.
Citera
2018-10-14, 19:16
Medlem
VM-tipsets avatar
Agge it is. Får bara en feeling att det kan bli tuntsått med poäng. Nåja.

Har inte hängt med i Salahs status, hur är den? Nu har jag inte honom fast kan tänka mig att det är lite svettigt hos er som har honom. Lite lätt ironiskt nu når de lätta matcherna tar vid.

Ta i trä, jag har två andra Poolkanoner.
Citera
2018-10-16, 00:00
Medlem
Eldarn.s avatar
Hur gör ni som har Mané med honom? Bröt tummen idag.
Citera
2018-10-16, 08:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Glada nyheter för oss som har Salah. Hoppas Salah lirar i helgen nu då.
Citera
2018-10-16, 09:17
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

75% spelchans enligt FPL. Är det inte optimistiskt?

Annars ett byte Mané mot Sané.
Citera
2018-10-16, 11:29
Medlem
Etrades avatar
Liverpool verkar vara lite skadeskjutet inför helgens omgång.
Salah, Mane och van Dijk är tveksamma.
Milner är borta.

Mitt lag som det ser ut just nu:

Ederson
Alderweireld - Mustafi - van Dijk - Boly
Pedro - Pogba - Sigurdsson
Mitrovic - Aguero (c) - Firmino (a)

Begovic - D Luiz - Maddison - Höjbjerg

Jag sitter dock och funderar på om det är större chans att Luiz håller nollan mot Man U (H) än att Alderweireld gör det mot WHU (A)? Kanske borde byta plats på dem?
Sedan gillar jag inte situationen Pedro / Willian så kanske att man startar med Pedro på bänken.

Blir nog inget byte denna GW utan sparar till en dubbel nästa.
Laget ser okej ut.
Citera
2018-10-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset

75% spelchans enligt FPL. Är det inte optimistiskt?

Annars ett byte Mané mot Sané.

Det är tydligen tre spelare som missat matcher med bruten tumme i Premier League, alla har varit målvakter.

Skulle vara försiktig med att plocka in Sané nu när Mendy och KDB är tillbaka också. KDB kan ju såklart vara ett bra väl däremot.
Citera
2018-10-16, 16:17
Medlem
Inväntar fredagens presskonferenser innan jag gör något åt Salah. Skulle han inte vara fit för att starta så blir det ett rakt byte mot Sterling för -4. Kan inte ha en dålig vecka till för att någon av mina "stora" poängspelare inte gör något.
Citera
2018-10-16, 16:58
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Det är tydligen tre spelare som missat matcher med bruten tumme i Premier League, alla har varit målvakter.

Skulle vara försiktig med att plocka in Sané nu när Mendy och KDB är tillbaka också. KDB kan ju såklart vara ett bra väl däremot.

Värre för en målvakt med bruten tumme. Man lever i ovisshet, finns det möjligheter till spel och isf hämmar det något? Inhoppare? Många frågor.

KDB är en fin spelare, kul att han är tillbaks.

Har gjort mina två byten redan och vägrar köra en -4. Så just nu är Mané på bänken och skickar in Arnau.

Kepa
Trippier-Cedric-Alonso-Laporte
Sigurdsson (c)-Hazze-Knockaert
Arnau-Deeney-Firmino (v)

Bänk: Bego - Fellaini-Maguire-Mané
Citera
2018-10-16, 17:16
Medlem
anteri17s avatar
Transfer in: TAA
Transfer ut: Sokratis
Transfers kvar: 1

Förväntad elva

Alisson

TAA Boly Laporte Digne

Özil Pogba Hazard

Vietto Kane Wilson

Bänk: Foster, Neves, Pedro, Alderweireld

Givet med fyra backar den här veckan sett till hur schemat ser ut för mina spelare. 3 hemmamatcher mot mittenlag/bottenlag, och så Liverpool borta mot Huddersfield.
Mittfältet ser svagare ut. Pogba spelar en tuff bortamatch, och Özil är inte tokgiven efter Arsenals senaste femetta utan honom. Förhoppningsvis fortsätter Hazard leverera även om mer än hälften av alla aktiva lag lär ha honom. Neves ska snart bort från mitt lag, medan jag tillåter mig invänta om Pedro återtar sin startplats.
Fina matcher för mina forwards. Cardiff, West Ham och Southampton som motstånd bör inbringa något mål och assist.

Står i valet och kvalet rörande kapten. Tänkte först Hazard, men när jag såg Kanes prestation mot Spanien fick jag andra tankar. Å andra sidan finns ju risken att Kane vilas inför stundande CL. Jag får helt enkelt invänta besked.

Framtida transfers
Kommer ha två fria transfers efter den här veckan. Planen är att Neves får lämna, och förmodligen även Kane. Den förstnämnda ligger för djupt i planen och Kane har ett svårt schema kommande sex matcher.

Jag letar att få in West Ham- och Liverpool-spelare utifrån deras fina spelschema och offensiva kompetens. Såklart får jag invänta skaderapporter på främst Liverpoolspelarna. Alternativen just nu (om jag tar bort Neves och Kane):
Arnie och Mane
Arnie och Wijnaldum (frigöra pengar till typ Sterling senare)
Firmino och Anderson
Firmino och Yarmolenko
Jimenez och Salah (men då får jag ingen West Ham asset).

Era tankar rörande transfers ovan?
Citera
2018-10-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Värre för en målvakt med bruten tumme. Man lever i ovisshet, finns det möjligheter till spel och isf hämmar det något? Inhoppare? Många frågor.

KDB är en fin spelare, kul att han är tillbaks.

Har gjort mina två byten redan och vägrar köra en -4. Så just nu är Mané på bänken och skickar in Arnau.

Kepa
Trippier-Cedric-Alonso-Laporte
Sigurdsson (c)-Hazze-Knockaert
Arnau-Deeney-Firmino (v)

Bänk: Bego - Fellaini-Maguire-Mané

What? Cedric före Mané borta mot Huddersfield? Knappast så stor chans till hållen nolla borta mot Bournemouth. Visst Mané har problem med en tumme men spelar han så spelar han liksom. Skulle aldrig sätta honom på bänken.
Citera
2018-10-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Transfer in: TAA
Transfer ut: Sokratis
Transfers kvar: 1

Förväntad elva

Alisson

TAA Boly Laporte Digne

Özil Pogba Hazard

Vietto Kane Wilson

Bänk: Foster, Neves, Pedro, Alderweireld

Givet med fyra backar den här veckan sett till hur schemat ser ut för mina spelare. 3 hemmamatcher mot mittenlag/bottenlag, och så Liverpool borta mot Huddersfield.
Mittfältet ser svagare ut. Pogba spelar en tuff bortamatch, och Özil är inte tokgiven efter Arsenals senaste femetta utan honom. Förhoppningsvis fortsätter Hazard leverera även om mer än hälften av alla aktiva lag lär ha honom. Neves ska snart bort från mitt lag, medan jag tillåter mig invänta om Pedro återtar sin startplats.
Fina matcher för mina forwards. Cardiff, West Ham och Southampton som motstånd bör inbringa något mål och assist.

Står i valet och kvalet rörande kapten. Tänkte först Hazard, men när jag såg Kanes prestation mot Spanien fick jag andra tankar. Å andra sidan finns ju risken att Kane vilas inför stundande CL. Jag får helt enkelt invänta besked.

Framtida transfers
Kommer ha två fria transfers efter den här veckan. Planen är att Neves får lämna, och förmodligen även Kane. Den förstnämnda ligger för djupt i planen och Kane har ett svårt schema kommande sex matcher.

Jag letar att få in West Ham- och Liverpool-spelare utifrån deras fina spelschema och offensiva kompetens. Såklart får jag invänta skaderapporter på främst Liverpoolspelarna. Alternativen just nu (om jag tar bort Neves och Kane):
Arnie och Mane
Arnie och Wijnaldum (frigöra pengar till typ Sterling senare)
Firmino och Anderson
Firmino och Yarmolenko
Jimenez och Salah (men då får jag ingen West Ham asset).

Era tankar rörande transfers ovan?

Jag ska också byta ut Kane (och Fraser) inom kort och kikar också mot Liverpool, Sterling och framför allt Arnautovic som känns mer eller mindre given att ha under Hammers fina schema som kommer. Firmino har ju tyvärr inte imponerat annars hade jag varit väldigt sugen på honom. Dessutom kan det säkert bli mer speltid för Sturridge nu när CL kommer in i bilden kommande veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in