Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-16, 17:27
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Transfer in: TAA
Transfer ut: Sokratis
Transfers kvar: 1

Förväntad elva

Alisson

TAA Boly Laporte Digne

Özil Pogba Hazard

Vietto Kane Wilson

Bänk: Foster, Neves, Pedro, Alderweireld

Givet med fyra backar den här veckan sett till hur schemat ser ut för mina spelare. 3 hemmamatcher mot mittenlag/bottenlag, och så Liverpool borta mot Huddersfield.
Mittfältet ser svagare ut. Pogba spelar en tuff bortamatch, och Özil är inte tokgiven efter Arsenals senaste femetta utan honom. Förhoppningsvis fortsätter Hazard leverera även om mer än hälften av alla aktiva lag lär ha honom. Neves ska snart bort från mitt lag, medan jag tillåter mig invänta om Pedro återtar sin startplats.
Fina matcher för mina forwards. Cardiff, West Ham och Southampton som motstånd bör inbringa något mål och assist.

Står i valet och kvalet rörande kapten. Tänkte först Hazard, men när jag såg Kanes prestation mot Spanien fick jag andra tankar. Å andra sidan finns ju risken att Kane vilas inför stundande CL. Jag får helt enkelt invänta besked.

Framtida transfers
Kommer ha två fria transfers efter den här veckan. Planen är att Neves får lämna, och förmodligen även Kane. Den förstnämnda ligger för djupt i planen och Kane har ett svårt schema kommande sex matcher.

Jag letar att få in West Ham- och Liverpool-spelare utifrån deras fina spelschema och offensiva kompetens. Såklart får jag invänta skaderapporter på främst Liverpoolspelarna. Alternativen just nu (om jag tar bort Neves och Kane):
Arnie och Mane
Arnie och Wijnaldum (frigöra pengar till typ Sterling senare)
Firmino och Anderson
Firmino och Yarmolenko
Jimenez och Salah (men då får jag ingen West Ham asset).

Era tankar rörande transfers ovan?

Jimenez:

GW 10 - Brighton (A)
GW 11 - Spurs (H)
GW 12 - Arsenal (A)

Sedan 2 lätta matcher...is i magen månne?
Citera
2018-10-16, 17:30
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m83graveyard
What? Cedric före Mané borta mot Huddersfield? Knappast så stor chans till hållen nolla borta mot Bournemouth. Visst Mané har problem med en tumme men spelar han så spelar han liksom. Skulle aldrig sätta honom på bänken.

Det har du rätt i. Och blir det inget spel så går förstereserven in...Ryggar ditt tips.
Citera
2018-10-16, 17:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Jimenez:

GW 10 - Brighton (A)
GW 11 - Spurs (H)
GW 12 - Arsenal (A)

Sedan 2 lätta matcher...is i magen månne?

Mm. Grejen är ju att Arnie är halvskadad, Mane är skadad och Firmino har hård konkurrens av Sturridge. Salah blir då ett alternativ (visserligen också halvskadad) och då krävs en billig forward där Jimenez imo är det bästa alternativet trots ett klurigare schema.
Citera
2018-10-16, 17:34
Medlem
Laget inför helgen:

Ederson
Doherty Monreal Trippier
D Silva Hazard Richarlison Fraser
Kane (c) Wilson Mitrovic

Bänk: Steele, Maddison Alonso AWB

Kommer antingen spara mitt byte, göra ett rakt byte Kane - - > Agüero eller ta - 4 för Kane och Fraser - - > Salah och Arnautovic
Citera
2018-10-16, 17:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Laget inför helgen:

Ederson
Doherty Monreal Trippier
D Silva Hazard Richarlison Fraser
Kane (c) Wilson Mitrovic

Bänk: Steele, Maddison Alonso AWB

Kommer antingen spara mitt byte, göra ett rakt byte Kane - - > Agüero eller ta - 4 för Kane och Fraser - - > Salah och Arnautovic

Skulle spela Alonso före Trippier.
Chelsea är större avoriter än Tottenham, och Chelsea vs United förväntas bli mer målsnål.
Citera
2018-10-16, 18:13
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Dessutom kan det säkert bli mer speltid för Sturridge nu när CL kommer in i bilden kommande veckor.

Tror jag också. Är inte Fellaini en sådan spelare som borde få mer speltid framöver. Intalar mig det.

Citat:
Mm. Grejen är ju att Arnie är halvskadad, Mane är skadad och Firmino har hård konkurrens av Sturridge. Salah blir då ett alternativ (visserligen också halvskadad) och då krävs en billig forward där Jimenez imo är det bästa alternativet trots ett klurigare schema.

Han är ju så jäkla dyr, han där Salah. Personligen gillar jag inte nödlösningar, med budgetvarianter som man inte vill ha. Kan vara svårt ändå att få ihop det vettigt...fast tror du på Jimenez, så kör...
Citera
2018-10-16, 18:19
Medlem
Citat:
Skulle spela Alonso före Trippier.
Chelsea är större avoriter än Tottenham, och Chelsea vs United förväntas bli mer målsnål.

Mm det är möjligt. Tror Alonso hamnat på bänken för att jag blivit grinig på att han slutade leverera offensivt precis den veckan jag tog in honom. Han kommer inte finnas med efter mitt wildcard. Det finns tydliga skillnader i hans offensiva statistik gw 1-4 kontra gw 5 och framåt.

Trippier tar ju väldigt mycket fasta framför allt när Eriksen varit borta. Brukar ju trilla in en del assist där. Svårt val. Men Alonso är nog kanske ett bättre val 🤔
Citera
2018-10-16, 18:28
Medlem
VM-tipsets avatar
En fråga. Ni som är erfarna och håller hyfsad klass. Hur ser ni på att ta -4 för att få ett extra byte. Hur ofta har ni gjort det på låt oss säg - per säsong. Spontant så är det tabu för mig. Det kräver en väldig tilltro till den inbytte spelaren + att man inte har alternativ på bänken.
Citera
2018-10-16, 20:08
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
En fråga. Ni som är erfarna och håller hyfsad klass. Hur ser ni på att ta -4 för att få ett extra byte. Hur ofta har ni gjort det på låt oss säg - per säsong. Spontant så är det tabu för mig. Det kräver en väldig tilltro till den inbytte spelaren + att man inte har alternativ på bänken.
Händer ett par gånger per säsong men nyckeln är att planera så gott det går, ha en massa tur med skador och andra omständigheter och göra sina byten så sent inpå deadline som möjligt. -4 kan dock vara bra att ta om du är väldigt säker på att spelaren som du tar in kommer att producera fem eller fler poäng mer än den spelare som lämnar truppen. Då blir det helt plötsligt en win-win, så helt tabulagt är det inte.

Till exempel om det bekräftas på presskonferensen på fredag att Mané inte kommer att spela så är det på sin höjd att ta en -4 och hoppas på att nyförvärvet kommer producera plus fem eller mer samtidigt som Mané inte lirar en minut - om du inte har en fullgod ersättare på kvisten!

För där håller jag med dig med det sistnämnda - har du en bra trupp med 15 spelare som kan gå in och göra jobbet är det idiotiskt att ta en -4. Även det har mycket med god planering att göra.

Annars är jag ett fan av det motsatta; det vill säga att jag går igenom veckor utan att ta en transfer för att veckan efter kunna nyttja mina två FT.
Citera
2018-10-16, 20:52
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Händer ett par gånger per säsong men nyckeln är att planera så gott det går, ha en massa tur med skador och andra omständigheter och göra sina byten så sent inpå deadline som möjligt. -4 kan dock vara bra att ta om du är väldigt säker på att spelaren som du tar in kommer att producera fem eller fler poäng mer än den spelare som lämnar truppen. Då blir det helt plötsligt en win-win, så helt tabulagt är det inte.

Till exempel om det bekräftas på presskonferensen på fredag att Mané inte kommer att spela så är det på sin höjd att ta en -4 och hoppas på att nyförvärvet kommer producera plus fem eller mer samtidigt som Mané inte lirar en minut - om du inte har en fullgod ersättare på kvisten!

För där håller jag med dig med det sistnämnda - har du en bra trupp med 15 spelare som kan gå in och göra jobbet är det idiotiskt att ta en -4. Även det har mycket med god planering att göra.

Annars är jag ett fan av det motsatta; det vill säga att jag går igenom veckor utan att ta en transfer för att veckan efter kunna nyttja mina två FT.

Jo, det stämmer. Du har koll på läget. Kan man inte tillägga i exemplet med Mané att - vi får besked att han blir helt väck till helgen, så kan man spekulera/ta i beaktning att han kommer tillbaks om 2-3 GWs och levererar. Så ett ytterligare minus (om man kör en -4) plus att man slösar ett byte i onödan. Många faktorer är det...

*försöker lära mig spelet*
Citera
2018-10-16, 23:40
Medlem
Är så oerhört kluven just nu, ska man behålla Aguero trots att han varje match byts ut <70 min eller ska man byta ut honom mot Sterling, eventuellt KDB?
Citera
2018-10-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djavulen1
Är så oerhört kluven just nu, ska man behålla Aguero trots att han varje match byts ut <70 min eller ska man byta ut honom mot Sterling, eventuellt KDB?

Jag hade nog valt att behålla honom åtminstone denna omgång. Han har ju trots allt inte varit iväg på landslagsuppdrag medan Jesus och många andra har varit det. Får han fortfarande bara 60 minuter kanske det är dags att skeppa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in