2018-09-21, 12:13
Medlem
Har just nu Mendy, Pedro och Mhiki som är tveksamma till spel. Lägg därtill Ings som inte ens får spela mot Liverpool. Vill helst inte göra ett byte då jag vill ha två fria nästa ifall Salah måste ut.
Citera
2018-09-21, 12:42
Medlem
muneys avatar
Fuck it, det blev en -4 för att få säkra startare. Mendy är kvar i hopp om att han missar max en match till. Mkhi och Arnie ut. Hade gärna behållit Arnautovic trots spelschemat om han hade varit garanterad att spela men just nu hade jag för många osäkra kort.
Citera
2018-09-21, 12:45
Medlem
anteri17s avatar
Osäkra i Pedro, Mendy och Toby. Ingen ljuvlig bänk med Boly, Digne och Neves ned tanke på deras tuffa matcher. I absolut bästa fall kan 2 av mina osäkra spela, men jag är tveksam.
Citera
2018-09-21, 14:13
Får hoppas på att man prickar rätt kaptensval då, vem väljer ni denna vecka? Själv blir det nog Aguero!
Citera
2018-09-21, 14:46
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Får hoppas på att man prickar rätt kaptensval då, vem väljer ni denna vecka? Själv blir det nog Aguero!

Står och väger mellan Salah och Mané. Skönt att hittills inte fått en enda blank på kaptensvalen.
Citera
2018-09-21, 15:16
Medlem
anteri17s avatar
Mendy out. Har ändå kvar honom i elvan för den promille till chans att Pep scammar. Det kostar ju inget.

Alisson

Sokratis Alderweireld Mendy

Özil Pogba Hazard Pedro

Vietto Kane Wilson

Foster, Neves, Digne, Boly

.............

Troligt är att Mendy och Pedro inte spelare. De två första på bänken kommer alltså in. Väljer Digne före Boly på bänken för att sprida risken - vill inte ha två Wolves-spelare borta mot United. Lurig vecka detta...
Citera
2018-09-21, 15:28
Medlem
scraftys avatar
Om man skulle satsa på en Bournemoth-anfallare, är det King eller Wilson i så fall?
Citera
2018-09-21, 15:58
Medlem
Helgens lag:

Ederson

Mendy - Robertson - Alonso

Hazard (v) - Mané - Fraser - Maddison

Agüero (c) - Wilson - Mitrovic

Bänk: Steele - AWB - Pedro - Doherty

Lutar åt att Agüero blir kapten.

Har varit jäkligt frestad av att byta ut Pedro och Mendy mot D. Silva och Monreal men att ta minus 8 för det känns inte logiskt.
Citera
2018-09-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Om man skulle satsa på en Bournemoth-anfallare, är det King eller Wilson i så fall?
Wilson känns mer som deras renodlade anfallare som kommer till fler lägen medan King tar straffar. Lurigt. Det är ju stor skillnad i ägarskap mellan dom två så det beror lite på hur du vill göra där. Målgörarodds på spelarna till helgen är 2.6 på Wilson och 3.4 på King.
Citera
2018-09-21, 17:00
Medlem
von_Ss avatar
Alisson

Tomkins - Wan-Bissaka - Robertson

Salah (c) - Maddison - Pereyra - Hazard

Mitrovic - Aguero - King

Bänk: Mee, Cairney, Luiz, Stekelenburg

Svårt val. Alla är intressanta att ha i elvan
Citera
2018-09-21, 17:39
Medlem
Tenedors avatar
Jag hade planerat WC i nästa landslagsuppehåll, men tog det inför förra omgången. Fina resultat, men att chansa på Alonso som kapten och Hazard vice gör fortfarande ont. Hade tveklöst legat på topp 100 000 annars.

Mitt WC var annars lite kontroversiellt eftersom jag bytte ut alla mina anfallare. Ingen Kane, ingen Agüero och ingen Vardy. Bytte bort Firmino, vilket jag nästan ångrar lite efter hans sjuka säsong hittills. Nu är Deeney min premium-anfallare. Jag tänker ändå att backar har varit bättre än forwards några år i rad. Mittfältet ska alltid vara starkt. Bytte även bort Doherty för minuskostnad, som kom in i bästa elvan som tack.

Inför den här omgången gör jag nog inga byten. Jag har ett ganska fint lag, så sparar gärna ett byte. Mendys skada är tråkig, men innan den var mitt största problem att inte bänka fel spelare. Att bänka Wan-Bissaka (som jag förresten hade redan i juli) var ett felval senast. Nu bänkas Mendy och Ings när ingen av dem kan spela. Då borde jag välja rätt, kan man tycka.

ELVAN
Hennessey
Robertson, Alonso, Chilwell, Wan-Bissaka
Hazard, Mane, D Silva, Eriksen, Walcott
Deeney

Jag har velat byta ut Eriksen ett tag, trots att han tillsammans med Mané var först in i elvan inför säsongen. Någon gång kommer det däremot släppa, trots att Spurs ser otroligt usla ut just nu. Spelschemat är fint, så jag avvaktar. Walcott eller Maddison är fortsatt svårt, men jag litar mer på Silva än Puel när det gäller offensiv. Bra elva annars. Jiménez på bänken. Hade han spelat hemma mot United hade jag velat ha honom i elvan, men nu är det på Old Trafford.

Vad tycker ni? Ska jag byta ut Walcott mot Maddison? Gör jag rätt i att våga ha kvar Eriksen (hellre riskera 0,1 än att byta ut honom innan han vaknar)?
Citera
2018-09-21, 17:51
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty

Som m83graveyard är inne på är Wilson den pålitliga och King risken. Innan säsongen skulle jag säga Wilson utan att tveka. Nu verkar det som att båda får starta, och båda är ungefär lika heta. Med tanke på ägarprocenten hade jag valt King i helgen, men Wilson över en längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av m83graveyard
Helgens lag:

Ederson

Mendy - Robertson - Alonso

Hazard (v) - Mané - Fraser - Maddison

Agüero (c) - Wilson - Mitrovic

Bänk: Steele - AWB - Pedro - Doherty

Lutar åt att Agüero blir kapten.

Har varit jäkligt frestad av att byta ut Pedro och Mendy mot D. Silva och Monreal men att ta minus 8 för det känns inte logiskt.

Helt fantastiskt lag. Vill kopiera det rakt av. -8 är verkligen inte värt det, inte ens -4. Lite frågetecken för Mendy i helgen och Pedro över tid, men inte en chans i världen att du ska byta ut dem mot Silva och Monreal. Arsenal håller nog inte nollan, och Pep roterar definitivt Silva om du tar minuspoäng för honom. Håll fast vid ditt lag, låt AWB spela istället för Mendy, och byt Pedro mot Silva till nästa omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Alisson

Tomkins - Wan-Bissaka - Robertson

Salah (c) - Maddison - Pereyra - Hazard

Mitrovic - Aguero - King

Bänk: Mee, Cairney, Luiz, Stekelenburg

Svårt val. Alla är intressanta att ha i elvan

Du gör rätt. Luiz före Cairney är det enda som går att ändra på, men det är nog dumt. Folk brukar vara emot att lita på försvaret så mycket som du gör, men jag tror att både Liverpool och Palace håller nollan, så dumt att experimentera med ett fint lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in