2018-09-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m83graveyard
Helgens lag:

Ederson

Mendy - Robertson - Alonso

Hazard (v) - Mané - Fraser - Maddison

Agüero (c) - Wilson - Mitrovic

Bänk: Steele - AWB - Pedro - Doherty

Lutar åt att Agüero blir kapten.

Har varit jäkligt frestad av att byta ut Pedro och Mendy mot D. Silva och Monreal men att ta minus 8 för det känns inte logiskt.
Haha. Bortsett från 3 av bänkspelarna är det exakt samma lag jag har. Jag har tagit ett par hits för att få till det dock.
Citera
2018-09-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Helt fantastiskt lag. Vill kopiera det rakt av. -8 är verkligen inte värt det, inte ens -4. Lite frågetecken för Mendy i helgen och Pedro över tid, men inte en chans i världen att du ska byta ut dem mot Silva och Monreal. Arsenal håller nog inte nollan, och Pep roterar definitivt Silva om du tar minuspoäng för honom. Håll fast vid ditt lag, låt AWB spela istället för Mendy, och byt Pedro mot Silva till nästa omgång.

Oj, tackar! Då har jag ändå inte använt WC än vilket känns bra såklart. Jag låter Mendy vara kvar i elvan om han mot alla odds skulle starta. AWB kommer ju in ändå från bänken annars.

Jag har inte råd med ett rakt byte Pedro till Silva men jag sneglar på Richarlison efter deras match mot Arsenal om han ser fortsatt het ut. Everton har en del finns matcher på gång. Även om de inte är det mest pålitliga laget direkt 🤔 Känns som att Mané kan bli bänkad imorgon men det är väl bara att ta den smällen. Måste ändå chansa med att starta honom.

Spännande att du kör med så billiga anfallare. Vilka har du förutom Deeney?
Citera
2018-09-21, 18:30
Medlem
Citat:
Vad tycker ni? Ska jag byta ut Walcott mot Maddison? Gör jag rätt i att våga ha kvar Eriksen (hellre riskera 0,1 än att byta ut honom innan han vaknar)?

Exakt det bytet gjorde jag den här veckan. Walcott har en tendens att göra en besviken i längden och det känns som att allt Leicesters offensiva spel ska gå genom Maddison. De har ju dessutom ett löjligt bra schema framöver. Har ju även planerat att ta in Richarlison igen efter helgen och då vill jag inte sitta med Walcott också.
Citera
2018-09-21, 18:34
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Oj, tackar! Då har jag ändå inte använt WC än vilket känns bra såklart. Jag låter Mendy vara kvar i elvan om han mot alla odds skulle starta. AWB kommer ju in ändå från bänken annars.

Jag har inte råd med ett rakt byte Pedro till Silva men jag sneglar på Richarlison efter deras match mot Arsenal om han ser fortsatt het ut. Everton har en del finns matcher på gång. Även om de inte är det mest pålitliga laget direkt 🤔 Känns som att Mané kan bli bänkad imorgon men det är väl bara att ta den smällen. Måste ändå chansa med att starta honom.

Försvaret är stabilt i så fall!

Jag gillar inte Richarlison, men han är extremt bra tillsammans med Silva, så där finns något. Själv har jag som sagt Walcott istället. Risken finns att poängen sprids ut. Tosun lär göra omkring 15 mål där uppe också.

Jag hejar på Liverpool, och Mané blir garanterat inte bänkad imorgon. Då är Klopp korkad, helt enkelt. Salah är närmare bänken än Mané just nu. Klopp roterar nog hellre i ligacupen på onsdag än imorgon. Se Mané som en premiumspelare, för det är han. Han blir nog Liverpools bästa målskytt i år, kanske även assistkung. Han är ingen chansning, han är ett bra val

Det här är första gången jag spelar utan Agüero tror jag, han är min favorit i FPL annars. Nu är det Deeney, Ings och Jiménez som får stå för målen. Jag tror att alla hamnar på minst
Citera
2018-09-21, 18:35
Medlem
Tenedors avatar
Citat:

Jag gillar inte Richarlison, men han är extremt bra tillsammans med Silva, så där finns något. Själv har jag som sagt Walcott istället. Risken finns att poängen sprids ut. Tosun lär göra omkring 15 mål där uppe också.

Jag hejar på Liverpool, och Mané blir garanterat inte bänkad imorgon. Då är Klopp korkad, helt enkelt. Salah är närmare bänken än Mané just nu. Klopp roterar nog hellre i ligacupen på onsdag än imorgon. Se Mané som en premiumspelare, för det är han. Han blir nog Liverpools bästa målskytt i år, kanske även assistkung. Han är ingen chansning, han är ett bra val

Det här är första gången jag spelar utan Agüero tror jag, han är min favorit i FPL annars. Nu är det Deeney, Ings och Jiménez som får stå för målen. Jag tror att alla hamnar på minst 15 mål. Har jag rätt är det mer värt att satsa på hållna nollor än mål.
Citera
2018-09-21, 18:36
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Exakt det bytet gjorde jag den här veckan. Walcott har en tendens att göra en besviken i längden och det känns som att allt Leicesters offensiva spel ska gå genom Maddison. De har ju dessutom ett löjligt bra schema framöver. Har ju även planerat att ta in Richarlison igen efter helgen och då vill jag inte sitta med Walcott också.

Exakt, Maddison känns mer stabil än Walcott, särskilt om du går på Richarlison. Walcott har ändå högst potential av alla tre (i år alltså). Den är svår, men ditt tänk är rätt!
Citera
2018-09-21, 18:40
Medlem
Citat:

Det här är första gången jag spelar utan Agüero tror jag, han är min favorit i FPL annars. Nu är det Deeney, Ings och Jiménez som får stå för målen. Jag tror att alla hamnar på minst 15 mål. Har jag rätt är det mer värt att satsa på hållna nollor än mål.

Haha, bra. Då tar jag det som en garanti för en Mané-start imorgon 😉 Han är ingen chansning att ha i laget såklart men i just den enskilda matchen imorgon var jag inne på att han eventuellt kunde bli bänkad.
Citera
2018-09-21, 18:42
Medlem
Citat:
Exakt, Maddison känns mer stabil än Walcott, särskilt om du går på Richarlison. Walcott har ändå högst potential av alla tre (i år alltså). Den är svår, men ditt tänk är rätt!

Japp, vi får se. Maddison är ju en liten chansning.
Citera
2018-09-21, 18:48
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Haha, bra. Då tar jag det som en garanti för en Mané-start imorgon 😉 Han är ingen chansning att ha i laget såklart men i just den enskilda matchen imorgon var jag inne på att han eventuellt kunde bli bänkad.

Du har inte fel, det låter som att någon i den offensiva trion kommer att vilas imorgon. Om Firminoskadan är "vila" eller om det är Salah/Mané som bänkas får vi se. På papperet är det Mané som bänkas, men egentligen borde nog Salah sitta på bänken i några matcher med tanke på hans hysteriskt usla insats mot PSG. Förstår din oro, men jag har Mané i laget och litar på minst 5 poäng

Citat:
Japp, vi får se. Maddison är ju en liten chansning.

Både Vardy och Maddison är lite bortglömda i år, men Leicester ser dåliga ut hittills. Jag har Chilwell, men Maddison är nog det bästa valet i laget. Han lär hamna på ungefär samma poäng som Walcott, skulle jag tro.
Citera
2018-09-21, 19:11
Medlem
Citat:
Du har inte fel, det låter som att någon i den offensiva trion kommer att vilas imorgon. Om Firminoskadan är "vila" eller om det är Salah/Mané som bänkas får vi se. På papperet är det Mané som bänkas, men egentligen borde nog Salah sitta på bänken i några matcher med tanke på hans hysteriskt usla insats mot PSG. Förstår din oro, men jag har Mané i laget och litar på minst 5 poäng

Både Vardy och Maddison är lite bortglömda i år, men Leicester ser dåliga ut hittills. Jag har Chilwell, men Maddison är nog det bästa valet i laget. Han lär hamna på ungefär samma poäng som Walcott, skulle jag tro.

Mm. Skulle nästan tro att Firmino startar eftersom han inte spelade mycket i veckan. Och om han nu hoppade in borde han ju vara fint for fight tycker man. Jag tänker att han kanske spelar Salah från start för att få igång honom men jag hoppas för våran skull att jag har fel. Men man borde starta med Mané i elvan hursomhelst väl? Har ändå inte mycket till val då Pedro eventuellt också bänkas 😱
Citera
2018-09-21, 19:40
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Mm. Skulle nästan tro att Firmino startar eftersom han inte spelade mycket i veckan. Och om han nu hoppade in borde han ju vara fint for fight tycker man. Jag tänker att han kanske spelar Salah från start för att få igång honom men jag hoppas för våran skull att jag har fel. Men man borde starta med Mané i elvan hursomhelst väl? Har ändå inte mycket till val då Pedro eventuellt också bänkas 😱

Att bänka sin bästa spelare gör man ju inte. Men eftersom Pedro blev bänkad (hade faktiskt honom när han hoppade in och gjorde mål) nån vecka kan säkert Mané bli det med. Jag tror faktiskt att Sturridge startar före Firmino imorgon. Sturridge har varit löjligt bra hittills, och Firmino borde rimligtvis ha ont än. Kanske att Shaqiri går in för Mané, men då krävs massa konstig rotation som inte är logisk. Nej, Milner, Gini och Keita/Hendo är kvar på mitten. Då lär också Mané starta.

Det enda jag vet till 100% är att desto mer vi tänker, ju mer fel kommer vi ha
Citera
2018-09-21, 21:19
Medlem
Valvantos avatar
Mitt lag inför den stundande omgången:

Ederson

Wan-Bissaka - Shaw - Robertson - Alonso

Maddison - Hazard (V) - Mané - Fraser

Wilson - Agüero (C)

Bänk: Hamer, Pedro, Kamara, Mendy

Pedro & Mendy på bänken med tanke på deras skador. Väljer att inte göra något byte till denna omgången, sparar hellre så jag har två till nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in