2018-08-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pillow
Bytte en del,
tog in Mendy, Jota Mkhtarian och Firmino istället. Ut med Erikssen, Ederson, trippier och Neves.
Blir att fnula ett tag till så jag är redo när Kane börjar göra mål igen nu bara
Tog in Lloris istället för Ederson
Citera
2018-08-09, 15:10
Medlem
Valvantos avatar
Uppdaterade laget lite, vad tycks?

De Gea

Azpi - Davies - Alonso - Robertson

Sané(V) - Eriksen - Shaqiri - Richarlison

Zaha - Firmino(C)

Res:
Fabianski
Deeney
Tomkins
Stephens
Citera
2018-08-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Uppdaterade laget lite, vad tycks?

De Gea

Azpi - Davies - Alonso - Robertson

Sané(V) - Eriksen - Shaqiri - Richarlison

Zaha - Firmino(C)

Res:
Fabianski
Deeney
Tomkins
Stephens

Skulle passa mig för Chelsea i början. Sarri har inte vunnit någon av dom typ 5 första matcherna någonsin för klubbar han precis tagit över. sen lär Alonso skeppas ut. Han är inte särskilt bra som ytterback i 4backslinje som Chelsea kommer spela.
Citera
2018-08-09, 16:24
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Varför så många som kör utan Firmino? Har jag missat något?

Han är den mest valda forwarden i spelet. Men du tänker kanske här i tråden?
Jag är fortfarande i valet och kvalet. Vill ha Firmino men med tanke på att jag redan har Salah och en forward för 11 mille innebär det ett sämre mittfält än jag önskar. Återstår att se hur jag gör. Mitt anfall kommer se ut på ett av följande två sätt.

Auba/Aguero - Firmino - 7.0
Auba/Aguero - 7.0 - 7.0

I prisklassen på 7.0 väljer jag främst mellan Zaha och Arnie. Väljer jag alternativ två får jag ett klart bättre mittfält då jag kan ha någon som Jota (eller annan spelare i prisklass 6-7 miljoner) istället för en 4.5 bänknötare.
Citera
2018-08-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pillow
Skulle passa mig för Chelsea i början. Sarri har inte vunnit någon av dom typ 5 första matcherna någonsin för klubbar han precis tagit över. sen lär Alonso skeppas ut. Han är inte särskilt bra som ytterback i 4backslinje som Chelsea kommer spela.

Hur menar du med att Alonso ska skeppas ut? Säljas? Bänkas? Han har väl varit väldigt pålitligt offensivt vapen för dem?
Citera
2018-08-09, 19:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska ta ut mitt lag imorgon, men lite smått påbörja min planering. Özil för 8.5 känns given. Fullt fokus på klubblag. Har auba och lacazette med sig nu. Tillsammans med miki och ny offensiv tränare. På tal om arsenal känns ju torreira som en potentiell "steal" för 5.0. Men är lite tveksam hur status är på honom. Ni som har bättre koll på gunners, pratas det om startplats för torreira?

Zaha, arnautovic både för 7.0. Firmino för 9.5 känns intressanta på anfallssidan för en bra peng. Tillsammans med någon av storfräsarna. Neves för ynka 5.0 från wolves också. Visserligen central mitt men given och stod för en del offensivt förra säsongen också. Tippar på att hazard som äntligen får spela under en offensiv tränare blir säsongens spelare. 10.5 är taget även om det kanske får vänta till arsenal matchen då jag inte tror han är fit för huddersfield redan.

Jaja får se vad man lyckas pussla ihop
Citera
2018-08-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur menar du med att Alonso ska skeppas ut? Säljas? Bänkas? Han har väl varit väldigt pålitligt offensivt vapen för dem?

När dom körde en trebacklinje ja. Sarri kör väl en fyrbackslinje.
Citera
2018-08-09, 22:15
Medlem
Hoppas verkligen Aubameyang inleder den nya säsongen starkt, tror Arsenal kan penetrera Citys försvar minst en gång när de tar sig an de på hemmaplan.
Citera
2018-08-09, 22:23
Medlem
Känner mig ganska nöjd. Blir troligtvis inte fler ändringar.

Lloris
Alexander Arnold - Davies - Alonso
Jota - Pedro - Mane (C) - Schürrle - B.Silva
Firmino - Agüero

Subs: Stekelenburg, Tosun, Stones, Bennet

Min fundering är om man ska köra på Davies eller Trippier. Den sistnämnde är väl lite osäker pga VM.
Citera
2018-08-09, 23:35
Medlem
Smaka-migs avatar
Inte många som tar Sánchez?? WTF
Citera
2018-08-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
När dom körde en trebacklinje ja. Sarri kör väl en fyrbackslinje.
Precis, Sarri kör 4-3-3. så Alonso kommer inte vara i närheten av lika framträdande som han var förra säsongen. Det jag menade med skeppa ut är att han så småning om kommer bänkas. Alternativt bara vara en dålig back för Fantasylag med tanke på hans hutlösa prislapp
Citera
2018-08-10, 02:10
Medlem
Mitt lag just nu, överjävligt nöjd med min startelva. Bänken är dock skrattretande svag.

De Gea (Speroni)

Robertson Mendy Daniels (Kelly, Tomkins)

Ruben Neves, Salah, Sanchez, Mkhitaryan (Stephens)

Kamara, Aguero, Firmino
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in