Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-04, 19:57
  #1
Avstängd
KringExs avatar
Tillhör ni dom mest utslagna som får leva på rester och sopor på gatorna eller kommer ni från fina familjer där det alltid finns mat på bordet?
Narkomani finns ju i alla samhällsklasser och jag skulle vilja veta hur dina natvanor ser ut.

Kan börja med mig. Jag är en blandmissbrukare som tar det jag får tag i. Är inte matkräsen för fem öre.
Jag har turen som får vara inneboende hos min flickvän så jag har det kanske bra. Får äta mig mätt varje dag och får sova i en skön säng.
Jag vet att det finns dom som har det så mkt värre än mig

Berätta gärna er historia om hur ni löser era grundläggande behov; Mat och tack över huvud
Citera
2018-07-04, 20:14
  #2
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Jag "har det bra nu", men har haft bekanta på botten, och har själv varit där och snuddat i en period tidigare i mitt liv.

För tillfället skulle jag dock inte kalla mig missbrukare, men för gå till ämnet igen:
Det var väldigt knepigt att sköta kosten, hygienen etc, särskilt om man är hemlös och pank. Det är snarare det som verkligen sänker folks hälsa och inte drogen i sig, att de blir sjuka av dålig kost, väder, inte har råd att uppsöka vård för följdsjukdomar, stigmat av att vara utslagen m.m.

Varit med om att sova i ockuperade hus, snatta eller dumpstra mat. Det är vanligt att man struntar helt i att äta någon dag eller två ibland och bara knarkar eller ligger ned... När man äter är det ofta enkla snabba saker. Sådant som är enkelt att stjäla eller är billigt att köpa. Vanligt är saker som inte behövs tillagas; Frukter, bröd, yougurt, godis, m.m.
__________________
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2018-07-04 kl. 20:17.
Citera
2018-07-04, 20:48
  #3
Medlem
blodigdiarres avatar
Jävligt bra fråga. Jag tar amfetamin mellan varven fastän det blir väldigt sällan nuförtiden. Inte för att jag bestämt mig för att sluta utan för att det helt enkelt inte finns riktigt amfetamin nånstans nuförtiden. Det är ju inte direkt aptitretander som bekant. när jag tar så inskränker det sig till ett gram på två dagar. Under den tiden tänker jag att det är bättre att få i sig åtminstone någon mat än inget alls. En portion köttbullar med mos är inte dumt även om det tar några timmar. En liten tugga mellan varven helt enkelt.

Bor i en soc.lägenhet, hyr av socialen. helt okej, billig hyra. Bodde på ett härbärge för ett år sen. Eller bodde och bodde, jag sov där på nätterna. Borås stad har ett ställe, Biskopsmössan, som har två våningar, en nykter och en utan nykterhetskrav. På våning 1, utan nykterhetskrav kommer man in mellan 18 och 20 på kvällen. Efter kl 23 kommer man inte ut förrän tidigast 06:30 på morgonen. Senast kl 09:00 ska man vara iväg. Försov dig och kom iväg senare så är du av med platsen nästkommande natt.

På nyktra våningen kan man vara dygnet runt. Jag valde 1:a våning fastän jag inte knarkade under det året, mycket lugnare och sansat. På våning 2 blev det psykbryt med polisingripande titt som tätt. Skitsnack, golande, spring hos personalen:"Jag tror han har druckit, jag tror hon druckit, kolla hans väska." Personalen betedde sig som koreanska gränssoldater. Slagsmål titt som tätt. En vecka var jag på den våningen innan jag begärde att få komma ner.
Kunde inte laga mat på Biskopsmössan, fick inte på våning 1. Kunde inte på våning 2 där golarna och psykvraken vaktade på en som hökar. För övrigt hade persobnalen samma psykiska status som Cheswick och Billy Bibbit i Gökboet.

Har alltid varit matkräsen, fast det har att göra med att jag växte upp med den matkulturen, det vi åt kom hemifrån, skörd och slakt och senare jobbat i matbranchen. Mitt livs kärlek som jag lever tillsammans med käkar helt okej. Potatis och fläsk med löksås kostar inte mycket och smakar fanimej helt okej. Sill och potatis har det blivit en del av nu runt midsommar Köttbullar. Satans gott och bra mat. Rulla ett rejält gäng och frys dem råa på en bakplåt. Slå bort så många du behöver för en portion. Enbart fånigt att steka först och frysa sen, blir inte bra.

Nudlar går bort. Aldrig i helvete nudlar. Om man är riktigt jävla utan pengar är pannkakor för jävla bra. En sexpack ägg, ett paket mjöl och två liter mjölk går alltid att få fram pengar till och ger käk som man inte föräter sig på så lätt som med pasta och nudlar. Näringsmässigt är pannkakor också bra.
Så äter min kära sambo och jag.
Citera
2018-07-04, 20:53
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har turen som får vara inneboende hos min flickvän så jag har det kanske bra. Får äta mig mätt varje dag och får sova i en skön säng.
Jag vet att det finns dom som har det så mkt värre än mig

Du har det bra utan tvekan... Glöm dock inte att du lever på nåder. Min flickvän (vet inte om jag ska lämna) fick vara inneboende hos mig under ett år fram tills midsommarafton då jag kastade ut henne trött som satan på att försörja en vuxen människa som vägrar ta tag i sitt liv.

Tycker du ska tänka på vad du utsätter sin flickvän för, du utnyttjar henne och det är inte schysst. Du tycker att du har det bra nu, men du kommer bli utkastad förr eller senare. Ingen är intresserad att försörja en missbrukare, när de börjat tänka efter.

Annars är det vanligt att missbrukare knallar iväg till kyrkor och härbärgen som erbjuder gratis lunch. Andra skiter i att äta och dör... Det är den bittra sanningen.
Citera
2018-07-04, 20:54
  #5
Medlem
Jag knarkar, men skulle inte kalla mig för narkoman. Røker hash dagligen och sen blir det diverse psykedelika och stimulanter på fester/festivaler.
Men jag har alltid ätit bra, vuxit upp fattigt men alltid med hemlagad mat och det har föjlt med mig till vuxenvärlden.
Färska grönsaker, Färskt kött och en hel del desserter eller godis.
När jag knarkar som mest är på festivaler, även där så äter jag oftast som en kung. Är lite latare då, så bllir väldigt sällan att jag lagar maten själv, men jag brukar gå løs på restauranterna/foodtrucksen 2-3 gånger om dygnet
Är snart 30, äger en lägenhet tillsammans med min sambo, jag äter brunch på jobbet och brukar som oftast ha middag klar till när jag kommer hem. På helgerna så lagar jag maten och då blir det oftast lite festligare

Kan inte säga att jag haft nå sämre tider när det gäller kosten, även när jag drack och vardagsknarkade (speed och opiater) så jobbade jag på restaurant så jag åt antingen jävligt bra på jobbet, eller så tog jag med mig mat hem.
Citera
2018-07-04, 22:31
  #6
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Knark är bra jag är en tung brukare men sköter ett företag, jobbar ideellt för två verksamheter en på EU nivå, kör ett konsultjobb inom marketing på distans är kriminell på sidan, lite bryt/bax o annat som är kul utan våld och tar svartjobb här o var.

Hustlin’ since 1998

Är blandbrukare bärs/röka
__________________
Senast redigerad av Trasigatrosor 2018-07-04 kl. 22:33.
Citera
2018-07-05, 00:59
  #7
Avstängd
Kyzs avatar
Jag käkar lite gott lammkött och lax och grejer när jag är stenhög Mmm sen blir de en o annan bärs när man e törsti.. O sen får man sätta sig vid soppköke o sleva men de tål jag!! Ja e förövrigt inte narkoman men jag brukar diverse preparat ofta....

Sök hjälp ni som ha det tufft eller PM så kan vi prata om livet o så
Citera
2018-07-05, 01:17
  #8
Medlem
zrtxs avatar
Lyckas sköta mitt jobb just pga mitt dagliga bruk av amfetamin, kokain, heroin och benzo så har jag alltid mat på bordet
Citera
2018-07-19, 15:10
  #9
Avstängd
Plaguetongues avatar
äter när det går åt rätt håll i halsen
Citera
2018-08-08, 18:41
  #10
Medlem
Brukar inte på jobbet och inte dagarna innan heller.
Lagar matlådor 2-3 gånger i veckan som ska räcka 1-1.5 vecka, bra mat med mycket grönsaker.
Citera
2018-08-08, 19:49
  #11
Medlem
glockengolds avatar
Frågeställningen är felformulerad. Sköter man sin kost är man ingen riktig knarkare.. Så du kommer aldrig få några ärliga svar
Citera
2018-08-08, 20:03
  #12
Medlem
Äter oftast som en normal människa, men aldrig frukost. Annars lunch och middag. Lagar min egen mat. Men du menar kanske dom mer nergångna pundarna?
Dom äter nog inte mycket, 1 gång i veckan kanske..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback