Citat:
Ursprungligen postat av
CloserToTheHeart
Jag "har det bra nu", men har haft bekanta på botten, och har själv varit där och snuddat i en period tidigare i mitt liv.
För tillfället skulle jag dock inte kalla mig missbrukare, men för gå till ämnet igen:
Det var väldigt knepigt att sköta kosten, hygienen etc, särskilt om man är hemlös och pank. Det är snarare det som verkligen sänker folks hälsa och inte drogen i sig, att de blir sjuka av dålig kost, väder, inte har råd att uppsöka vård för följdsjukdomar, stigmat av att vara utslagen m.m.
Varit med om att sova i ockuperade hus, snatta eller dumpstra mat. Det är vanligt att man struntar helt i att äta någon dag eller två ibland och bara knarkar eller ligger ned... När man äter är det ofta enkla snabba saker. Sådant som är enkelt att stjäla eller är billigt att köpa. Vanligt är saker som inte behövs tillagas; Frukter, bröd, yougurt, godis, m.m.
Denna post förklarar bra. För att tydligöra mitt inlägg, jag har oftast haft pengar att äta mig mätt även när jag missbrukat ganska hårt, och nu röker jag bara cannabis och har inga problem att sköta min kost.
Däremot när jag gick på horse käkade jag inte mycket oftare än en gång i veckan eller små grejer att sno som i posten ovan.
Även tjackisar kan nog gå utan mat uppemot en vecka.