• 1
  • 2
2018-08-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Jag "har det bra nu", men har haft bekanta på botten, och har själv varit där och snuddat i en period tidigare i mitt liv.

För tillfället skulle jag dock inte kalla mig missbrukare, men för gå till ämnet igen:
Det var väldigt knepigt att sköta kosten, hygienen etc, särskilt om man är hemlös och pank. Det är snarare det som verkligen sänker folks hälsa och inte drogen i sig, att de blir sjuka av dålig kost, väder, inte har råd att uppsöka vård för följdsjukdomar, stigmat av att vara utslagen m.m.

Varit med om att sova i ockuperade hus, snatta eller dumpstra mat. Det är vanligt att man struntar helt i att äta någon dag eller två ibland och bara knarkar eller ligger ned... När man äter är det ofta enkla snabba saker. Sådant som är enkelt att stjäla eller är billigt att köpa. Vanligt är saker som inte behövs tillagas; Frukter, bröd, yougurt, godis, m.m.

Denna post förklarar bra. För att tydligöra mitt inlägg, jag har oftast haft pengar att äta mig mätt även när jag missbrukat ganska hårt, och nu röker jag bara cannabis och har inga problem att sköta min kost.
Däremot när jag gick på horse käkade jag inte mycket oftare än en gång i veckan eller små grejer att sno som i posten ovan.
Även tjackisar kan nog gå utan mat uppemot en vecka.
Citera
2018-08-08, 21:30
Medlem
Jag äter frukost hemma lite lätt.

Åker sen till jobb äter då en ordentlig frukost på något ställe i stan som har god frukost.

Äter oftast lunch ute och middag ute måndag till fredag medan jag lagar mat helger och då äter jag frukost lunch och middag samt något lättare på kvällen

Mat är ju stor del av ens liv så jag försöker alltid äta nyttig och god mat oavsett om jag går på något eller ej
Citera
2018-08-10, 16:01
Medlem
ChemicalGirls avatar
Köper aldrig mat, det är slöseri med pengar att köpa mat. Finns att få gratis eller för ett par kronor, härbärgen, "hemlös-hjälp", bekanta eller kiosker som slänger bullar varje kväll (mums). Ibland om jag har tråkigt kan jag gå och äta "rester" från mcdonalds, snabbmat och liknande. Folk lämnar typ halva tallriken ibland, smakar likadant som köpt. Och jag gör såhär och köper ingen mat trots att jag har pengar, jag har råd.
Men är inte kräsen när det gäller mat, bara det smakar inte dåligt så kan jag äta det. Men ibland blir det ändå nån vecka utan mat för man orkar inte lägga tid på det. Ett tag åt jag ca en gång i veckan, funkade ok, gick ner lite, men annars funkar det. Men vanligtvis får man i sig líte om man hänger runt lite på stan, nån ger en lite mat.
Gjort så i flera år nu. Köper aldrig mat och har ännu inte dött av svält. Tar dock vitaminer för säkerhetsskull. Men lägger max 150kr i månaden på mat.
Samhället kommer inte låta en svälta ihjäl. Och varför köpa något man kan få gratis? Helt idiotiskt ju!
Citera
2018-08-16, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Samhället kommer inte låta en svälta ihjäl.

Här har du fel. Bara för att soc finns betyder det inte per automatik att man får pengar till mat, been there done that.
Citera
2018-08-16, 10:18
Medlem
gultregns avatar
Jag mixar rätt frisk mellan vanlig husmanskost och vegetariskt. Ibland "superfoods" och speciella vitamin/mineraltillskott (särskilt innan och efter drogintag).

Ta hand om er.
Citera
2018-08-16, 10:26
Medlem
Fraktalbanans avatar
Jag kör bara på psykedeliskt och cannabis och är noga med kost. Käkar veganskt nästan bara hel mat och lagad från grunden. När jag har cannabis binges kan det bli lite för mycket snacks och saft.
Citera
2018-08-16, 22:31
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag använder allehanda substanser tämligen ofta även om jag inte heltidsmissbrukar, utan både studerar och arbetar. Substansgrupperna är bland annat bensodiazepiner, centralstimulantia, hallucinogener, cannabinoider eller alkohol, utöver koffein och nikotin.

Normalt sett äter jag en liten mängd mat under dagen och sedan en rejäl måltid framåt kvällen. Jag lider aldrig av matbrist eller oundvikliga och likafullt ofrivilliga hungerkänslor. Egen lägenhet utan en hög men däremot stabil inkomst och kontroll över ekonomin. Väger ungefär 80 kilo på några centimeter över 180 centimeter. Varierar stort med val av mat, då jag å ena sidan finner nöje i matlagning, å andra sidan är något så när lat. Följaktligen blandas hemlagad mat med halvfabrikat rätt så friskt.

Jag skänker en värmande kram till alla er som har det långt mycket sämre ställt.
Citera
2018-08-17, 19:35
Medlem
Nkpgisits avatar
När jag är igång så äter jag men det är inte på regelbundna tider så som man brukar ha. Ibland kan det gå 2 dagar och ibland så går jag och små äter. (amfetamin)
Citera
2018-08-19, 15:50
Medlem
standardsvars avatar
Äter kvarg för proteinet och fiberhavregryn för kolhydraterna. Dricker vatten.

Brukar steroider, benso, amfetamin och ibland opiater. Jag intalar mig själv att det är i terapeutiska doser.
Dyker det upp lyrica eller gabapentin så åker det också ner.

Har dock tak över huvudet och en säng att sova i. Ett kylskåp gör att jag kan kylhålla en större mängd kvarg. Har även plats att lagerhålla med fiberhavregryn.

Hade min ekonomi sett bättre ut så hade jag brukat större mängder illegala substanser. Jag vill nämligen inte bli en knarkare som bedrar sin omgivning och är ett allmänt svin bara att ha råd att upprätthålla ett missbruk.
Senast redigerad av standardsvar 2018-08-19 kl. 15:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in