2018-11-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plit2102
Du har rätt i sak men ändå lite faktafel. Kan och vet inte hur MGM har det på häktet i nuläget men att en person sitter med fulla restrektioner där de fråntas möjlighet att ta del av media genom olika plattformar är extremt ovanligt. Detta kan ske i början av en häktning men brukar sällan pågå i mer än 14 dagar. Inte ens terroristen Akilov satt med fulla restriktioner hela häktesperioden.

Sen har du rätt i att umgänget är begränsat men de allra flesta häktade träffar utöver personal, polis och advokat även andra häktade som fått godkänt via åklagare att ”samsitta”. Detta är med en eller flera personer, det är inte heller ovanligt att anhöriga kommer på besök även om personen har restriktioner.

Så med andra ord, det suger säkerligen att vara häktad men personerna är inte fullt så isolerade som din beskrivning vill påvisa.

Jo, du har delvis rätt. Det är bra med nyansering! :-)

Men att ta Akilov som exempel, blir inte helt rätt. För dels satt Akilov häktad i över 1 år, dels var brottet erkänt redan från start och dels så hade han dom tuffaste restriktionerna/insatserna man kan få (ex.vis med sekundbevakning och en helt egen avdelning). Så att man allt eftersom lättade på hans restriktioner var ju inte så jättekonstigt.

Det stämmer också att man under bevakning får prata i telefon/får besök av anhöriga. Men chansen att GM i detta fallet skulle få träffa sina anhöriga är nog liten, eftersom några av hans anhöriga är misstänkta i samma mål.
Citera
2018-11-21, 13:39
Medlem
Är hon fortfarande misstänkt?

Citat:
Ursprungligen postat av vbgflash
Stackars vem?
Dem oskyldiga ja.
Känner mamman sen länge och icke att förglömma är hon fortfarande misstänkt.
Citera
2018-11-21, 14:13
Medlem
Inget har avskrivits till min vetskap än. Reserverar mig för info som inte nåt mig dock.
Citera
2018-11-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vbgflash
Inget har avskrivits till min vetskap än. Reserverar mig för info som inte nåt mig dock.
Om jag inte minns fel är de andra fortfarande misstänkta men av den lägre misstankegraden alt. medhjälp.
Citera
2018-11-22, 10:50
Medlem
Det stämmer
Citera
2018-12-10, 21:43
Medlem
En är avskriven.

http://www.ttela.se/nyheter/vänersbo...&aId=1.8358624
Citera
2018-12-11, 01:00
Medlem
Står det vem i artikeln?
Citera
2018-12-11, 11:01
Medlem
Det är JB systers barns pappa som är avskriven sen tidigare.
Han är MGM vän sedan länge.
Citera
2018-12-13, 17:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingoneti
Han har antagligen läst fel... De misstänkta har ringt polisen men nekar brott. Inget annat sagt.
Jag skrev inte att han erkänt brott, han hävdar självförsvar. Vad skulle självförsvaret vara om inte skjutningen?
Citera
2018-12-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDoll
En är avskriven.

http://www.ttela.se/nyheter/vänersbo...&aId=1.8358624

Vad står det i artikeln? När får vi veta mer?
Citera
2018-12-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Kan tyvärr inte läsa artikeln då den är plus
Citera
2018-12-17, 06:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett

"Vänersborg. En av de fyra misstänkta för mordet på Holmängen i Vänersborg i juli frias från misstanken.
– Utredningen visar att personen inte befunnit sig på platsen när mordet begicks, säger chefsåklagare Daniel Edsbagge.
Däremot fanns det vid tillfället barn i närheten. "

allt jag får fram.. tyvärr.

barn i närheten, vad syftar de på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in