2018-12-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
"Vänersborg. En av de fyra misstänkta för mordet på Holmängen i Vänersborg i juli frias från misstanken.
– Utredningen visar att personen inte befunnit sig på platsen när mordet begicks, säger chefsåklagare Daniel Edsbagge.
Däremot fanns det vid tillfället barn i närheten. "

allt jag får fram.. tyvärr.

barn i närheten, vad syftar de på då?

Ja.. deras barn var förmodligen hemma under natten. Eller vad menar du?
Citera
2018-12-17, 10:42
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Ja.. deras barn var förmodligen hemma under natten. Eller vad menar du?
låter inte som att det är e barn hemma då det sägs "barn i närheten".
låter mer som att det skulle varit barn på gården, mer än att det skulle vara barn hemma, som sagt.

om deras barn är hemma när dom super/(knarkar?) så hoppas jag att barnen får komma till ett bättre hem.

är allting bara helt otroligt olyckligt så borde päronen tänka om,,,
vem dricker sig så redlös så han plockar fram bössan..
Senast redigerad av UgLyBastard 2018-12-17 kl. 10:46.
Citera
2018-12-27, 19:49
Medlem
L1g1sts avatar
Kanonsommar, Jul och snart Nyår i häktet för JT. Har JB tröttnat på att vänta tro, då hon söker flyttlådor i bortskänkesgrupp på Facebook?
Inte mycket att komma med, jag vet. Men i den totala tystnaden så är det ju nått ändå!
Citera
2018-12-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
Kanonsommar, Jul och snart Nyår i häktet för JT. Har JB tröttnat på att vänta tro, då hon söker flyttlådor i bortskänkesgrupp på Facebook?
Inte mycket att komma med, jag vet. Men i den totala tystnaden så är det ju nått ändå!

Ingen utav de kanske vill bo kvar i lägenheten där ett (mord) begåtts?
Citera
2018-12-28, 01:45
Medlem
Citat:

Det är nog slut. Hon har skrivit ”Supertrio” och en emoji på en mamma med två barn på sin Instagram.

Har för övrigt fått höra från en av hennes klasskompisar att hon i skolan (hon pluggar till tandsköterska) informerat hela klassen om att hon inte vill prata om händelsen och inte vill svara på frågor om det.
Citera
2018-12-28, 03:52
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
"Vänersborg. En av de fyra misstänkta för mordet på Holmängen i Vänersborg i juli frias från misstanken.
– Utredningen visar att personen inte befunnit sig på platsen när mordet begicks, säger chefsåklagare Daniel Edsbagge.
Däremot fanns det vid tillfället barn i närheten. "

allt jag får fram.. tyvärr.

barn i närheten, vad syftar de på då?

Tar det fem månader att verifiera att en av de misstänkta inte ens var på platsen, så kan man inte ana hur lång tid mer komplicerade förhållanden tar att utreda.
Citera
2018-12-30, 21:23
Medlem
Citat:
låter inte som att det är e barn hemma då det sägs "barn i närheten".
låter mer som att det skulle varit barn på gården, mer än att det skulle vara barn hemma, som sagt.

om deras barn är hemma när dom super/(knarkar?) så hoppas jag att barnen får komma till ett bättre hem.

är allting bara helt otroligt olyckligt så borde päronen tänka om,,,
vem dricker sig så redlös så han plockar fram bössan..

Utifrån mina egna tankar. Tror att barn fanns i hemmet. Vad man kan se på bilder ifrån platsen så tyder det på att barn varit med. Var även förbi brottsplatsen ett par dagar senare och kunde även se "spår" av att barn varit där. Sen så beror det väl på hur mycket man väljer att lita på rykten.

Känns samtidigt väldigt orimligt att GM skulle skjuta en annan människa när hans egna barn är i hemmet. Någon som tror att GMs flickvän/ex? är mer involverad än vad man tror?
Citera
2018-12-30, 22:20
Medlem
Är inne på ditt spår om flickvännen/ex också, och har varit från start.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDoll
Utifrån mina egna tankar. Tror att barn fanns i hemmet. Vad man kan se på bilder ifrån platsen så tyder det på att barn varit med. Var även förbi brottsplatsen ett par dagar senare och kunde även se "spår" av att barn varit där. Sen så beror det väl på hur mycket man väljer att lita på rykten.

Känns samtidigt väldigt orimligt att GM skulle skjuta en annan människa när hans egna barn är i hemmet. Någon som tror att GMs flickvän/ex? är mer involverad än vad man tror?
Citera
2018-12-31, 13:54
Medlem
Att barnen skulle vara hemma under en fest är väldigt troligt då JB´s pappa var alkohol-missbrukare under stora delar av sitt liv och till och med dog i fyllecellen i THN av "alkoholrelaterade skador" när JB var i tidiga tonår (kommer inte ihåg exakt när det hände) så har Jb vuxit upp i ett hem där det inte är "dåligt beteende" att supa sig redlös framför barnen och våld va "ganska"(främst från faderns sida mot hennes mor och älsta syster) vanligt och polisen va inget man ringde även om pappa sitter på mamman och slår henne blodig. Att JB skulle skjuta är mindre troligt (enligt mig) men att vålds-beteende förkommit i barnens närhet (fylle-bråk, gap och skrik) under deras uppväxt är inte så otroligt. Med detta "insinuerar" jag att detta skulle inte vara något "nytt" att delar av familjen har en högre tröskel för vad som är våldsamt/hotande beteende men att det övertid eskalerat till vad som nu är grunden till denna tråd. Barn som växer upp i splittrade/våldsamma hem har större tendens till våldsamt/hotande beteende som vuxna.
Citera
2019-01-02, 12:16
Medlem
Citat:

Hur kan man ens spekulera fram en sådan slutsats? Det är ju rätt patetiskt!
I.om att bostaden fortfarande är avspärrad så behöver man förvara saker någonstans. Även hon bor på en adress där hon har saker. Det är väl inget konstigt i att leta efter flyttlådor?
Citera
2019-01-03, 17:40
Medlem
L1g1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esther89
Hur kan man ens spekulera fram en sådan slutsats? Det är ju rätt patetiskt!
I.om att bostaden fortfarande är avspärrad så behöver man förvara saker någonstans. Även hon bor på en adress där hon har saker. Det är väl inget konstigt i att leta efter flyttlådor?
Nej, det är inget konstigt med det.
Citera
2019-01-05, 14:05
Medlem
Vad skrivs det i ttela idag? Mer än att det kommer dröja ytterligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in