Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-03, 13:36
Medlem
Detta beror på att JB klarat sin examen och fått jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Livet leker! (27 maj, dagen före domen) Seger! Skål i champagneglasen!
https://i.postimg.cc/FKvL4YVk/fac.png
Citera
2019-06-03, 13:40
Medlem
Och JB har inte släckt ner varken fb eller instagram, båda finns kvar.
Citera
2019-06-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Hon har kanske fått jobb som fångvaktare?
Citera
2019-06-03, 14:10
Medlem
Citat:
Och JB har inte släckt ner varken fb eller instagram, båda finns kvar.
länka gärna...
Citera
2019-06-03, 21:40
Medlem
Inte så bra på sånt. Men hon har bara tagit bort sin profilbild på fb.

Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
länka gärna...
Citera
2019-06-03, 21:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Inte så bra på sånt. Men hon har bara tagit bort sin profilbild på fb.

Nja, sidan har blivit mer och mer innehållslös.... så om sidan är nedsläckt eller inte är väl en definitionssak. Dessutom är den väl synlig för hennes vänner. I mitt fall har hon blockat mig såsom Thord...
Citera
2019-06-04, 00:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Hon har alltså pluggat och klarat en examen efter mordet. Det var imponerande. I TRs dom kan man läsa att de anser att JB städat upp mordplatsen "i full vetskap om att ett mord begåtts av hennes sambo." (Källa: Domen s. 40). Jag tror inte att det är många studenter som skulle klara av det.

Vidare kan man läsa att JB slipper dagsböter (som normalt förenas med en villkorlig dom) pga att hon suttit frihetsberövad i sammanlagt fyra dygn och att hon även har "drabbats ekonomiskt av att hennes bostad fortfarande mer än 10 månader efter händelsen är avspärrad".

Har JB förlorat sin inkomst under de 4 dygnen? Vem har inkomst under studier? Har hon betalat hyra under 10 månader? Vad får en student att leva på med studielån?
Citera
2019-06-04, 00:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jäklar! Nu kom du på mig Sherlock!
Det kanske jag gjorde ? Ingen aning. Men, hur visste du att JB firade en skolavslutning?
Citera
2019-06-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det kanske jag gjorde ? Ingen aning. Men, hur visste du att JB firade en skolavslutning?

Tror han bor i Vänersborg
Citera
2019-06-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Tror han bor i Vänersborg

Kanske har han en mygga i sovrummet?
Citera
2019-06-04, 19:41
Medlem
Citat:
Hon har alltså pluggat och klarat en examen efter mordet. Det var imponerande. I TRs dom kan man läsa att de anser att JB städat upp mordplatsen "i full vetskap om att ett mord begåtts av hennes sambo." (Källa: Domen s. 40). Jag tror inte att det är många studenter som skulle klara av det.

Vidare kan man läsa att JB slipper dagsböter (som normalt förenas med en villkorlig dom) pga att hon suttit frihetsberövad i sammanlagt fyra dygn och att hon även har "drabbats ekonomiskt av att hennes bostad fortfarande mer än 10 månader efter händelsen är avspärrad".

Har JB förlorat sin inkomst under de 4 dygnen? Vem har inkomst under studier? Har hon betalat hyra under 10 månader? Vad får en student att leva på med studielån?

Det (av mig) fetade: Det kan ju vara så att hon arbetar under studierna. Hon är ju vuxenstuderande och många jobbar ju deltid på sitt tidigare arbete för att finansiera studier. Universitetsstudier är ju inte alltid helt bundna utan närvaroplikt. Det är upp till var och att ta ansvar för att man inhämtar kunskaper och ibland kan man hoppa över en del föreläsningar och läsa in innehållet på annat sätt.

Nu har jag ingen som helst kunskap om det är så det förhåller sig med JB men vill bara peka på möjligheten.
Citera
2019-06-04, 21:28
Medlem
Citat:
Kallix, du är lite för hård mot Johanna. Jag förstår att du tycker att hon borde sitta några år i fängelse men det funkar inte så i Sverige. Nära anhöriga till GM (man/pappa, fru/mamma, barn och syskon) blir inte dömda för skyddande av GM. De blir inte ens åtalade.
Hon hade ingen chans att stoppa Jimmy och jag är säker att hon inte ville att killen skulle dö. Men vad hjälper att sätta henne i fängelse? Det blir ännu svårare för hennes barn och deras anhöriga. Jag tror att hon behöver mycket hjälp för att kunna lägga bakom sig den fruktansvärda tragedin och trauman som kan hända i livet för en människa.
Senast redigerad av matematiker 2019-06-04 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in