• 1
  • 2
2018-07-03, 21:16
Bannlyst
Hej,

Jag är rätt säker på att jag lever i en spelvärld, jag kan se brister i den av att snacka med brudar, de manipulerar en tills man har lösningen på manipulationen, man har inte lösningen förens man upplevt en specifik sak som livet vill att man ska uppleva.

Jag tycker att spelet jag lever i är rätt bristande designad. Vem det nu än är som designat detta spel.

Vad tror du? Skulle du kunnat designa denna värld bättre?
Citera
2018-07-03, 21:20
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Varför vill spelet att du ska uppleva dess brister överhuvudtaget?
Citera
2018-07-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Hej,

Jag är rätt säker på att jag lever i en spelvärld, jag kan se brister i den av att snacka med brudar, de manipulerar en tills man har lösningen på manipulationen, man har inte lösningen förens man upplevt en specifik sak som livet vill att man ska uppleva.

Jag tycker att spelet jag lever i är rätt bristande designad. Vem det nu än är som designat detta spel.

Så det är bara du som finns i världen menar du?
https://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism
Citera
2018-07-03, 21:26
Medlem
Jag har lösningen på din gåta.
Citera
2018-07-03, 21:31
Medlem
TS: Nämn tre spel som enligt dig är bättre designade.
Citera
2018-07-03, 21:33
Medlem
Trådar för dem som har sett för mycket på Matrix finns exempelvis
(FB) Simulerad / Virtuell verklighet (samlingstråd)
Citera
2018-07-03, 21:51
Bannlyst
Citat:
Hej,

Världen idag är mer som en trasig modifikation.

Så det beror lite på vad man menar med design, men tanken är väl aldrig att man ska prata med brudar på de sättet och ganska mycket annat idag är påföljder.

Sen behöver väl spel lite utmaningar.
Det finns ju mycket i världen som har funktioner man inte känner till, så designen kan vara bättre än man tror.
Citera
2018-07-03, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Jag har lösningen på din gåta.

Berätta, vi har liknande trådar alltså liknande personlighet.
Citera
2018-07-03, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Världen idag är mer som en trasig modifikation.

Så det beror lite på vad man menar med design, men tanken är väl aldrig att man ska prata med brudar på de sättet och ganska mycket annat idag är påföljder.

Sen behöver väl spel lite utmaningar.
Det finns ju mycket i världen som har funktioner man inte känner till, så designen kan vara bättre än man tror.

Håller med dig angående det sistnämnda, men har du kanske tips på genväg?
Citera
2018-07-03, 22:11
Bannlyst
Citat:
Håller med dig angående det sistnämnda, men har du kanske tips på genväg?

Vet inte vad du menar med genväg eller vart ditt mål är med livet.
Men tiden går alltid framåt och det kan vara värt att tänka på det, som att din kropp kommer bli gammal, kanske förlorar du en kroppsdel eller vänner/familj.

Just genvägar är lite luriga så sätt.
Citera
2018-07-03, 22:27
Medlem
Citat:
Hej,

Detta låter inte som att vara i ramarna av filosofi.

Läs om dekadens, så får du ett litet hmm över vad du kanske "saknar" när du går runt och tänker tankar som förvrider ditt sökande av lycka i livet.

F.ö så är jag lite lullig, men gillar att vara lite självömkande med kontroll.
Citera
2018-07-03, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Detta låter inte som att vara i ramarna av filosofi.

Läs om dekadens, så får du ett litet hmm över vad du kanske "saknar" när du går runt och tänker tankar som förvrider ditt sökande av lycka i livet.

F.ö så är jag lite lullig, men gillar att vara lite självömkande med kontroll.

Tro mig, vet att du är lullig, hade förväntad något sådant svar komma då flashback.org är för alla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in