Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok, Ipsis kärleksskola för oerfarna nybörjare öppnar igen:

Om hon sliter av dig kläderna och sätter sig på din snopp så vill hon.

Om hon hon svarar ja på frågan om hon vill ha sex så vill hon.

Där har du två heltäckande exempel.

Om hon inte sliter av mig kläderna så vill hon inte ha sex.

Om hon inte rider min kuk så vill hon inte ha sex.

Men om min kompis Palle frågar henne om hon vill ha sex så kan jag ha sex med henne?

Seriöst, hur gammal är du. Detta är en allvarlig fråga så jag förstår inte varför du tramsar så här. Vilka signaler garanterar att hon vill ha sex?

De här tre sakerna du räknar upp kan ju inte avgöra om en kvinna vill ha sex. Eller har du aldrig haft sex förut? En oskuld svarar väl typ som du.
Citera
2018-06-28, 20:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du sa att folk sov om man ser dem sova. Eller hur?

Om jag ser att jag ser att hon vill då är det också så. Precis som Ipsis sa tidigare, att jag är den som ser om hon vill.

Det hela är rätt besynnerligt. Särskilt som ingen av de hetlevrade damerna i tråden som skriver en massa nonsens nu för att inte erkänna att de inte alls insett vad denna lag betyder klarar av att berätta om hur en kvinna visar att hon vill ha samlag.

Hur visar en kvinna att hon har samlag?

Och hur vet jag att hon är vaken?

Detta med att ösa skit över män på FB i den här tråden är ju så barnsligt att man får lust att säga att kvinnor är lite korkade men jag ska inte göra det. Jag förutsätter att ni svarar på de inlägg som har de frågor ni vill diskutera. Eller så är ni bara tysta.

Såja, nu skrev jag ett svar till dig tidigare som du antingen valt att bortse ifrån eller missat. Var god läs. Mer detaljinfo än så får du inte. Men du kan gärna svara på sista frågan, du som verkar så insatt i detta och därmed är berättigad att vistas i tråden.

Jag har diskuterat en del kring denna lagen utan att skriva en novell om hur en sexakt med samtycke går till.
Men det kanske är du som avgör vad som klassas som värt att diskutera? Nä, just det. Lägg nu av för fan.

Jag menar att man märker om man har samtycke när man närmar sig någon. Börjar du ta på någon och hon tar på dig tillbaka, är hon med på det. Om ni kommit fram till att det är dags för själva penetreringen, antingen påbörjar man genom att placera personen i någon ställning som är passande, och är man osäker frågar man. Jag har aldrig upplevt att någon varit osäker, utan de flesta känner av stämningen. Får man en uppmuntrande blick eller så, kan man nog anta att det är ok.

Detta är löjlerier ärligt talat. Och om det är så svårt att förstå hur man ser / känner att man har samtycke, och man absolut inte vill fråga med ord, då kanske det helt enkelt är bäst att man struntar i att ligga helt och hållet.

Sen undrar jag om det står någonstans att man skulle behöva samtycke för varje litet skifte som sker, tex byta ställning, eller hur länge ett penetrerande samlag får pågå innan nytt samtycke inhämtas? Jag tror nämligen inte att det gör det, och om du inte kan visa det ordagrant behöver vi heller inte dra detta på detaljnivå.
Citera
2018-06-28, 20:35
Avslutad
Citat:
Om hon inte sliter av mig kläderna så vill hon inte ha sex.

Om hon inte rider min kuk så vill hon inte ha sex.

Men om min kompis Palle frågar henne om hon vill ha sex så kan jag ha sex med henne?

Seriöst, hur gammal är du. Detta är en allvarlig fråga så jag förstår inte varför du tramsar så här. Vilka signaler garanterar att hon vill ha sex?

De här tre sakerna du räknar upp kan ju inte avgöra om en kvinna vill ha sex. Eller har du aldrig haft sex förut? En oskuld svarar väl typ som du.
Nä, om du inte fattar att hon vill ha sex ens om hon sliter av dig kläderna och sätter sig på din snopp så är du nog förlorad.Inte ens ManManne kommer att kunna hjälpa dig tyvärr.
Citera
2018-06-28, 20:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, inte en chans!
Vet du vad ett "know your meme" är för något?

Texten är en översättning från https://www.youtube.com/watch?v=tU7G8cR4D2U

Hur tycker du jag lyckades med översättningen? Tjejer är ofta bättre på språk. De babblar mycket mer.

Och nä, jag vet inte vad ett jävla "know your meme" är för nåt. Jag brukar inte precis hänga runt på debattforum på nätet, förutom här då nuförtiden. Tydligen.
Citera
2018-06-28, 20:37
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Du sa att folk sov om man ser dem sova. Eller hur?

Om jag ser att jag ser att hon vill då är det också så. Precis som Ipsis sa tidigare, att jag är den som ser om hon vill.

Det hela är rätt besynnerligt. Särskilt som ingen av de hetlevrade damerna i tråden som skriver en massa nonsens nu för att inte erkänna att de inte alls insett vad denna lag betyder klarar av att berätta om hur en kvinna visar att hon vill ha samlag.

Hur visar en kvinna att hon har samlag?

Och hur vet jag att hon är vaken?

Detta med att ösa skit över män på FB i den här tråden är ju så barnsligt att man får lust att säga att kvinnor är lite korkade men jag ska inte göra det. Jag förutsätter att ni svarar på de inlägg som har de frågor ni vill diskutera. Eller så är ni bara tysta.

Jag tror du lider av grav autism, så du behöver inte oroa dig: du kommer aldrig någonsin behöva hamna i en situation där du erbjuds sex av en kvinna.
Citera
2018-06-28, 20:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och nä, jag vet inte vad ett jävla "know your meme" är för nåt. Jag brukar inte precis hänga runt på debattforum på nätet, förutom här då nuförtiden. Tydligen.
Det känns jobbigt i början, men är befriande sen när man kastat av sig offerkoftan, jag lovar!
Citera
2018-06-28, 20:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det enda positiva i detta är att det inte är dina ord, författade av dig.

Tur att det är nån som babblar iallafall, världen vore inte så mycket för någon om den enbart bestod av halvautistiska män utan social kompetens.

För övrigt, så har du fel. Du får gärna berätta var nånstans jag gör ett nummer av att jag är tjej, eftersom du eller förlåt, videon, påstår det.
Jag ska inte börja leta efter dina inlägg för att visa en mycket liten poäng. Jag har annat att göra, men vi kan väl fråga läsarna här:

Hand upp den som tror att Moment484 är något annat än tjej?

Det framgår med all önskvärd tydlighet faktiskt. Nära känslor hela tiden.
Citera
2018-06-28, 20:43
Medlem
Citat:

Jag menar att man märker om man har samtycke när man närmar sig någon. Börjar du ta på någon och hon tar på dig tillbaka, är hon med på det. Om ni kommit fram till att det är dags för själva penetreringen, antingen påbörjar man genom att placera personen i någon ställning som är passande, och är man osäker frågar man. Jag har aldrig upplevt att någon varit osäker, utan de flesta känner av stämningen. Får man en uppmuntrande blick eller så, kan man nog anta att det är ok.

Detta är löjlerier ärligt talat. Och om det är så svårt att förstå hur man ser / känner att man har samtycke, och man absolut inte vill fråga med ord, då kanske det helt enkelt är bäst att man struntar i att ligga helt och hållet.

Sen undrar jag om det står någonstans att man skulle behöva samtycke för varje litet skifte som sker, tex byta ställning, eller hur länge ett penetrerande samlag får pågå innan nytt samtycke inhämtas?

Så när du har sex så placeras du alltså i en passande ställning och det är att visa samtycke för dig. Ok.

Sen vadå löjligt, är det inte så att många kvinnor är utsatta för våldtäkter då? Varför är det löjligt att påstå att kvinnor blir utsatta för våldtäkter?

Ok så hur visar en kvinna samtycke och hur långt kan man köra på det i avseende, ställningar, antal juck, hårdhet och bestämdhet mot kvinnan? Jag undrar ärligt för det måste ju någonstans avgöras det här samtycket?
Citera
2018-06-28, 20:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, det man behöver samtycke till är att utföra samlag eller handlingar jämförbara med samlag.

Att flytta på sig själv eller sin partner är inte att jämföra med samlag. Det blir inte mer olagligt att putta på/fösa runt sin partner under samlag än om man gör det för att hon snarkar eller ligger i vägen.
Källa skrev jag.

Alla gillar inte doggy bara för att de gillar missionären. Samtycke för den ena är INTE samtycke för den andra.

Vad sägs om analen då? Är det att jämföra med samlag? Får jag trycka in den var jag vill när du gett samtycke?

Ni fattar ju inte ens vad ni själva tycker.
Citera
2018-06-28, 20:50
Medlem
Citat:
Jag ska inte börja leta efter dina inlägg för att visa en mycket liten poäng. Jag har annat att göra, men vi kan väl fråga läsarna här:

Känslomässigtheten spelar inte så mycket roll men anspelningarna på att de som inte håller med vederbörande är otäcka män till skillnad från de fina männen som är ute i samhället. Och då trycker man ju rätt hårt på vilket kön man har.

Dock så är det ju lite intressant när man så länge hävdat att det är så enkelt att se vad ett samtycke är samtidigt som man inte klarar av att beskriva det. Sanningen sved förstås efter att man fått frågorna om detta och man insett att det faktiskt är korkat att tro att det är så lätt att se. Grejen är ju den att många gånger så kan mannen ha ansett att han har samtycke. Det är ju de kvinnorna som känner sig våldtagna om vi ska hålla begreppet utanför juridiken.

Och argumentet att män som är oskulder inte ska få veta vad de vet angående samtycket är ju extra roligt. Som om de såg fram emot att oskulder skulle bete sig illa mot kvinnor i sexuella sammanhang.

Det är ju viktigt att veta vad lagen menar med samtycke. De som försvarar lagen bör ju kunna förklara vad lagen menar med samtycke. Men kvinnorna verkar inte veta det själva. De anser bara att de män som misstar sig är våldtäktsmän. Och det är ju fullkomligt tragiskt då de ju kan berätta vad det är som gäller. Så jag hoppas någon kvinna i tråden som försvarar lagen kan tala om hur det är tänkt att fungera.
Citera
2018-06-28, 20:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Tror du att någon skulle missta sig på att du är en man? Inte så troligt.
Och bara för att jag har nära till känslor betyder det inte att jag gör ett nummer av att jag är kvinna. När man gör ett nummer försöker man medvetet göra en poäng av nånting, inte riktigt samma sak som att man har nära till känslor. Ellerhur?
Du hittar bara på massa trams. Skulle kunna tro du är ett barn mellan varven faktiskt.
Citera
2018-06-28, 20:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det känns jobbigt i början, men är befriande sen när man kastat av sig offerkoftan, jag lovar!

Ja, brukar kännas bättre när man gråtit en skvätt. Ellerhur?
Alltså, no offense, men du har rätt så rejäl offerkofta på dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in