Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Du sa att folk sov om man ser dem sova. Eller hur?
Om jag ser att jag ser att hon vill då är det också så. Precis som Ipsis sa tidigare, att jag är den som ser om hon vill.
Det hela är rätt besynnerligt. Särskilt som ingen av de hetlevrade damerna i tråden som skriver en massa nonsens nu för att inte erkänna att de inte alls insett vad denna lag betyder klarar av att berätta om hur en kvinna visar att hon vill ha samlag.
Hur visar en kvinna att hon har samlag?
Och hur vet jag att hon är vaken?
Detta med att ösa skit över män på FB i den här tråden är ju så barnsligt att man får lust att säga att kvinnor är lite korkade men jag ska inte göra det. Jag förutsätter att ni svarar på de inlägg som har de frågor ni vill diskutera. Eller så är ni bara tysta.
Såja, nu skrev jag ett svar till dig tidigare som du antingen valt att bortse ifrån eller missat. Var god läs. Mer detaljinfo än så får du inte. Men du kan gärna svara på sista frågan, du som verkar så insatt i detta och därmed är berättigad att vistas i tråden.
Jag har diskuterat en del kring denna lagen utan att skriva en novell om hur en sexakt med samtycke går till.
Men det kanske är du som avgör vad som klassas som värt att diskutera? Nä, just det. Lägg nu av för fan.
Jag menar att man märker om man har samtycke när man närmar sig någon. Börjar du ta på någon och hon tar på dig tillbaka, är hon med på det. Om ni kommit fram till att det är dags för själva penetreringen, antingen påbörjar man genom att placera personen i någon ställning som är passande, och är man osäker frågar man. Jag har aldrig upplevt att någon varit osäker, utan de flesta känner av stämningen. Får man en uppmuntrande blick eller så, kan man nog anta att det är ok.
Detta är löjlerier ärligt talat. Och om det är så svårt att förstå hur man ser / känner att man har samtycke, och man absolut inte vill fråga med ord, då kanske det helt enkelt är bäst att man struntar i att ligga helt och hållet.
Sen undrar jag om det står någonstans att man skulle behöva samtycke för varje litet skifte som sker, tex byta ställning, eller hur länge ett penetrerande samlag får pågå innan nytt samtycke inhämtas? Jag tror nämligen inte att det gör det, och om du inte kan visa det ordagrant behöver vi heller inte dra detta på detaljnivå.