2018-06-20, 23:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Om jag inte vill göra rätt och ha lagen på min sida ( bestämd av människor, som jag varken känner eller fått vara med och påverka )? Jag är öppen för förslag, sen om jag löper hela linan ut, får vi se vad du har på lut.

Jag vill däremot minska skadorna gentemot många grannar, de har varit trevliga och hjärtliga emot en, och jag önskade verkligen inte att det skulle sluta såhär - men jag får fan inget gehör, och jag känner mig endast nersparkad gång på gång. Jag har tröttnat, och när min ilska och frustration visar ( offentligt ), då är det jag som hamnar under luppen.. Får fan vara nog nu.

Du kan göra vad du vill. Det spelar ien roll. Mörda några barn i trappuppgången om du vill. Det. Går. Inte. Snabbare.
Citera
2018-06-20, 23:08
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du kan göra vad du vill. Det spelar ien roll. Mörda några barn i trappuppgången om du vill. Det. Går. Inte. Snabbare.

Då får jag ta tillfälle i akt och njuta av att "bo i hus". Nu jävlar ska det njutas!

Några husäventyr folket kan rekommendera, för att se till att göra så mycket skada som möjligt?

Tänkte gå upp tidigt imorgon, har lite idéer på lut. Flyttstädning står på schemat, bäst att komma igång tidigt
Senast redigerad av Vivarus 2018-06-20 kl. 23:13.
Citera
2018-06-20, 23:18
Medlem
SophieNeveus avatar
Förstår inte varför du inte börjar med att försöka förhandla med din hyresvärd om en kortare uppsägningstid. I många fall har hyresvärdar en bank med människor som står i kö eller har visat intresse. Bör inte vara några större problem att hitta en ny hyresgäst så att säga.

Det kan ta flera månader innan man blir vräkt, om du gör något brottsligt kommer det snarare att leda till att du får konsekvenser med polis än att dom vräker dig, särskilt om det är ett skitområde som du säger.
Citera
2018-06-20, 23:20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Får hyresvärden slänga ut mig, om vi bortser från ordet "vräkning". "Du har misskött dig och har X antal dagar på dig att flytta", typ?

Jag bor här, står skriven här, och nej, jag vill inte ha betalningsanmärkningar. Jag betalar mina skulder, men om jag kan komma undan ifrån detta ställe, så gör jag det, men om jag måste betala tiden ut så kommer jag göra allt för att förpesta tillvaron maximalt för omgivningen, så att hyresvärden nästintill tvingas att göra sig av med mig, jag beredd att gå den vägen.

Klart jag vill ha hyreskontrakt i framtiden, men ingen har hittills bett om ett sådant och tvivlar på att någon kommer göra det i framtiden. Ska flytta till privat, och jag är inte känd som en bråkmakare, högljud eller otrevlig - tvärtemot är jag nog idyllisk, då jag knappt är hemma, och är jag hemma, så vilar jag, för att ta igen mig. Annars är jag oftast borta på bilresor långväga eller jobbar. Hälsar på alla, har inga barn/djur och ställer inte till problem ( sköter mig själv s.a.s ).

Därför tror jag många grannar här kommer undra vad som hänt ( men för rätta kommer jag förklara ), och sen försvinner jag så snart tillfälle ges. Jag har inget här att hämta, och är less på att endast ge. Nu får jag väl se ( eventuella förlorade ) pengarna som ett sätt att försöka få valuta för de. Och den som ska drabbas hårdast, är de som drabbat mig hårdast, sen att många andra kommer få lida, är något jag tyvärr får leva med och kanske känna ånger för ett bra tag framöver, men de kommer få veta ( i den mån de vet om mig ).

Ok då fattar jag situationen!

Nej då är det bara att betala om du inte vill ha anmärkning.

Givetvis agerar hyresvärdar olika på olika ställen i landet, lite beroende på hur attraktivt området är.

Där jag bor nu kollade de mina tre senaste boenden.

Gör som du vill men det är svårt att bli vräkt och det du gör kommer ju faktiskt att drabba även de oskyldiga.

Är det verkligen så viktigt att hämnas?
Citera
2018-06-20, 23:22
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Förstår inte varför du inte börjar med att försöka förhandla med din hyresvärd om en kortare uppsägningstid. I många fall har hyresvärdar en bank med människor som står i kö eller har visat intresse. Bör inte vara några större problem att hitta en ny hyresgäst så att säga.

Där har du en god idé, och den kommer jag köra på. Sen att jag ska förbli fin och tyst tills sista datumet, det förtjänar inte hyresvärden och vissa i området. I'm going out with a bang, eller vad de säger på engelska.

Citat:
Det kan ta flera månader innan man blir vräkt, om du gör något brottsligt kommer det snarare att leda till att du får konsekvenser med polis än att dom vräker dig, särskilt om det är ett skitområde som du säger.

Tänkte mera vara passiv aggressiv, locka fram kvinnan i mig ( lättare sagt än gjort ), så inga poliser här. Men visst ska jag göra allt för att gå så långt jag bara kan.

Jag tänker leva som om ingen bodde inom mils avstånd, och jag kommer njuta av min sista tid här. Sen ska jag hem.
Citera
2018-06-20, 23:26
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ok då fattar jag situationen!

Nej då är det bara att betala om du inte vill ha anmärkning.

Givetvis agerar hyresvärdar olika på olika ställen i landet, lite beroende på hur attraktivt området är.

Där jag bor nu kollade de mina tre senaste boenden.

Gör som du vill men det är svårt att bli vräkt och det du gör kommer ju faktiskt att drabba även de oskyldiga.

Är det verkligen så viktigt att hämnas?

Har bott här relativt kort tid, men det har varit grejer konstant. Många har varit hjärtliga, men många har varit rent av besvärliga. Tyvärr tillhör många den fina skaran ( och de kommer säkerligen undra varför, och de kommer jag också svara på varför, sen om de gillar det eller inte, är en annan femma ), men jag är trött på att bli överkörd gång på gång, där min plånbok och humör får betala priset. Det är nog nu, och jag vill i allra längsta mån skapa merjobb till hyresvärden, det som det handlar om.

Måste jag gå via kunderna, så tyvärr. Det är den resa jag måste ta. Om någon av er som bor i mitt område läser detta och kanske kommer känna till vad jag gör, så ber jag om ursäkt, men jag gör mitt bästa för att försvinna så snart jag kan. Jag vill bara få tillbaka för allt jag fått ge.

Allt som ger merjobb för min hyresvärd, ligger mig just nu varmt till hjärtat, och jag vill ta allt jag kan för att få igen. Tyvärr får man räkna med lite svinn.

Jag är inte stadsbo, jag är lantis, här ute bedöms man mer på vem man är, än vad man kan skriva och få andra att tycka om en. Så jag är inte orolig för framtida boenden, då jag överlag ( utom detta ) har ett gott rykte och skulle nog påstå att jag är rätt omtyckt ( även om inte älskad i alla fall ).
Citera
2018-06-20, 23:30
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Där har du en god idé, och den kommer jag köra på. Sen att jag ska förbli fin och tyst tills sista datumet, det förtjänar inte hyresvärden och vissa i området. I'm going out with a bang, eller vad de säger på engelska.

Tänkte mera vara passiv aggressiv, locka fram kvinnan i mig ( lättare sagt än gjort ), så inga poliser här. Men visst ska jag göra allt för att gå så långt jag bara kan.

Jag tänker leva som om ingen bodde inom mils avstånd, och jag kommer njuta av min sista tid här. Sen ska jag hem.
Det enda jag kan komma på typ är att gå ut naken och bajsa i trappuppgången så att någon ser dig. Är dock osäker på om kanske istället kommer att uppfattas som sinnessjuk och således inte kommer att kunna vräkas på grund av det.

Men om du bajsar i hissen upprepade gånger under en vecka, kommer hyresvärden vara tvungen att vidta åtgärder. Vet dock inte om det kan bli några rättsliga påföljder!
Citera
2018-06-20, 23:35
Medlem
Citat:

Det är faktiskt en bra ide. Det finns hyresvärdar som går med på detta, och ordnar då snabb inflyttning för den nya hyresgästen som flyttar in. Jag har flertal gånger sett lägenheter med snabb inflyttning. Det är även en fördel för den nuvarande hyresgästen som kan slippa betala hyra under uppsägningstiden, för det kan förhoppningsvis flytta in ny hyresgäst som betalar hyran under 1-3 månader (uppsägningstiden för den gamla/nuvarande hyresgästen) och sedan tar över förstahandskontraktet.
Citera
2018-06-20, 23:35
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Det enda jag kan komma på typ är att gå ut naken och bajsa i trappuppgången så att någon ser dig. Är dock osäker på om kanske istället kommer att uppfattas som sinnessjuk och således inte kommer att kunna vräkas på grund av det.

Men om du bajsar i hissen upprepade gånger under en vecka, kommer hyresvärden vara tvungen att vidta åtgärder. Vet dock inte om det kan bli några rättsliga påföljder!

Känns ju lite väl extremt, och lagom genant. Inte min grej s.a.s. Men visst, jag överväger väl alla alternativ, sen om jag väl går den vägen, får vi se.

Tänkte med höga oljud, musik, traska tungt, vara allmänt otrevlig ( mot "rätt" folk ), bara allmänt finnas öppet och bara vara en fitta så långt det går.

Allting som kan ge merjobb till hyresvärden tas tacksamt emot. Som att betala lite för mycket, kanske ringa sönder de(?), tilltala ( rätt folk ) som de vore barn o.s.v.

Ska så klart helst inte få polisen på mig, men i viss mån ( det de inte känner till, lider de inte utav ) kan man ju ta ut svängarna lite.
Citera
2018-06-20, 23:44
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Känns ju lite väl extremt, och lagom genant. Inte min grej s.a.s. Men visst, jag överväger väl alla alternativ, sen om jag väl går den vägen, får vi se.

Tänkte med höga oljud, musik, traska tungt, vara allmänt otrevlig ( mot "rätt" folk ), bara allmänt finnas öppet och bara vara en fitta så långt det går.

Allting som kan ge merjobb till hyresvärden tas tacksamt emot. Som att betala lite för mycket, kanske ringa sönder de(?), tilltala ( rätt folk ) som de vore barn o.s.v.

Ska så klart helst inte få polisen på mig, men i viss mån ( det de inte känner till, lider de inte utav ) kan man ju ta ut svängarna lite.
Något som hade varit väldigt irriterande är om du utlöst en massa proppar hela tiden. Dock drabbar det ju dig också i och med att du också blir utan ström.
Lägga grus i brunnar och avlopp brukar också leda till tråkiga kostnader för fastighetsägaren.

Krossa alla "fönster" på tvättmaskinerna i det gemensamma tvättrummet, vända alla soptunnor upp och ner.

Alltid lämna hissdörren öppen på någon jobbig våning, oftast brukar man inte kunna kalla på hissen om dörren står öppen.
Citera
2018-06-20, 23:46
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Något som hade varit väldigt irriterande är om du utlöst en massa proppar hela tiden. Dock drabbar det ju dig också i och med att du också blir utan ström.
Lägga grus i brunnar och avlopp brukar också leda till tråkiga kostnader för fastighetsägaren.

Krossa alla "fönster" på tvättmaskinerna i det gemensamma tvättrummet, vända alla soptunnor upp och ner.

Alltid lämna hissdörren öppen på någon jobbig våning, oftast brukar man inte kunna kalla på hissen om dörren står öppen.

Nu kommer vi någon vart.

Hur ser jag till att proppar går? Koppla för mycket ström till strömuttaget?

Resterande är ej möjligt, på ett eller annat sätt ( men ska försöka ta reda på om vissa av de inte går att "åtgärda" ).
__

För att tillägga, jag bor inte per se i ett skitområde ( svartskallar å negrer, ironiskt nog så fungerade när en familj av sådan bodde här, det var när de ersattes av en svensk som problemen började.. ). Här bor i princip endast svenskar, men det betyder ju inte att de ( vissa ) är fria från att vara skit för det.
Citera
2018-06-20, 23:52
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Nu kommer vi någon vart.

Hur ser jag till att proppar går? Koppla för mycket ström till strömuttaget?

Resterande är ej möjligt, på ett eller annat sätt ( men ska försöka ta reda på om vissa av de inte går att "åtgärda" ).
__

För att tillägga, jag bor inte per se i ett skitområde ( svartskallar å negrer, ironiskt nog så fungerade när en familj av sådan bodde här, det var när de ersattes av en svensk som problemen började.. ). Här bor i princip endast svenskar, men det betyder ju inte att de ( vissa ) är fria från att vara skit för det.
Du behöver helt enkelt överbelasta uttaget på något vis, är tyvärr ingen elektriker så kan inte ge dig något konkret råd på hur du ska gå tillväga.

Du kanske kan hälla ut någonting som lockar till sig myror och andra skadedjur. Knäck några ägg och lägg ut på valfri plats som är svår att komma åt för städning, kommer att orsaka en otrevlig lukt under en ganska lång tid.

Kasta ut mycket bröd genom fönstret för att locka till dig sjukt mycket fåglar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in