Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Ok då fattar jag situationen!
Nej då är det bara att betala om du inte vill ha anmärkning.
Givetvis agerar hyresvärdar olika på olika ställen i landet, lite beroende på hur attraktivt området är.
Där jag bor nu kollade de mina tre senaste boenden.
Gör som du vill men det är svårt att bli vräkt och det du gör kommer ju faktiskt att drabba även de oskyldiga.
Är det verkligen så viktigt att hämnas?
Har bott här relativt kort tid, men det har varit grejer konstant. Många har varit hjärtliga, men många har varit rent av besvärliga. Tyvärr tillhör många den fina skaran ( och de kommer säkerligen undra varför, och de kommer jag också svara på varför, sen om de gillar det eller inte, är en annan femma ), men jag är trött på att bli överkörd gång på gång, där min plånbok och humör får betala priset. Det är nog nu, och jag vill i allra längsta mån skapa merjobb till hyresvärden, det som det handlar om.
Måste jag gå via kunderna, så tyvärr. Det är den resa jag måste ta. Om någon av er som bor i mitt område läser detta och kanske kommer känna till vad jag gör, så ber jag om ursäkt, men jag gör mitt bästa för att försvinna så snart jag kan. Jag vill bara få tillbaka för allt jag fått ge.
Allt som ger merjobb för min hyresvärd, ligger mig just nu varmt till hjärtat, och jag vill ta allt jag kan för att få igen. Tyvärr får man räkna med lite svinn.
Jag är inte stadsbo, jag är lantis, här ute bedöms man mer på vem man är, än vad man kan skriva och få andra att tycka om en. Så jag är inte orolig för framtida boenden, då jag överlag ( utom detta ) har ett gott rykte och skulle nog påstå att jag är rätt omtyckt ( även om inte älskad i alla fall ).