Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Hur hade tänkt att bli vräkt "på ett mer hållbart sätt", om utan "sista minuten"-lösningar? Sluta betala hyra? Locka till dig väktare och Störningsjouren dagligen?
Faktum är att det skall faktiskt djävligt mycket till för att en hyresvärd skall kunna vräka en hyresgäst idag. Betydligt mer än vad folk tror.
Självklart, men att skita på deras kontor är att gå jävligt långt. Jag tänker mig hög volym, hela dagen lång ( tänkte sticka hemifrån med nästintill högsta volym och någon riktig avskyvärd musik ), kanske vara extra otrevlig och gå in på kontoret och säga upp lägenheten, men inte glömma bort att nämna vilka värdelösa nollor och kreatur de är ( kanske något extrakänsligt om någon har tips om något extra fult att säga ), kanske slänga sopor i hela soprummet, smutsa ner tvättstugan ( och se till att mitt namn verkligen syns därinne, så alla vet vem de ska skylla på ), och sådana ting.
Om man slänger fimpar över hela ( egen ) ingången? Lägger sopor utanför dörren?
Ja, sådana grejer.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Om du hade tänkt bli hemlös så är det bara att sluta betala och föra oväsen (tror jag).
Men om du någon gång vill ha ett nytt boende i framtiden så kan nya hyresvärdar kolla med tidigare ställen du bott på.
Det bästa är att avsluta ditt nuvarande boende på ett bra sätt.
Ärs, skiter jag fullständigt i. Bor långt ifrån vart jag kommer ifrån, har inga kopplingar hit, och jag får fan inte ens sova ut på min egna semester, så jag har inga problem att lämna detta ställe i en enda stor röra ( betalar endast skatt i kommunen, mer behövs man inte till tydligen.. ).
Tips eller "GTFO". Jag skiter i mitt rykte, mig kommer ingen minnas ändå ( de som känner till mig vet att jag är trevlig och snäll, och vissa av de kommer jag säga sanningen, men resterande? Kunde inte bry mig mindre ).