Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Texten kom från kronofogdens hemsida. Hela den där proceduren måste gås igenom innan någon kan vräkas. Värden kan inte skynda på den oavsett vad du gör. Inte ens om du försöker bränna ner stället och blir kastad i finkan går det att snabba på det.
Får hyresvärden slänga ut mig, om vi bortser från ordet "vräkning". "Du har misskött dig och har X antal dagar på dig att flytta", typ?
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Om du ändå inte är folkbokförd på adressen är det ju bara att sluta betala och dra därifrån??
Iofs kommer du att få betalningsanmärkningar men det är inget att bry sej om i detta läget.
Jag trodde att du bodde där du är nu och att du kanske i framtiden ville ha ett nytt hyreskontrakt någonstans.
Men att bli vräkt tar tid så även om du förpestar tillvaron för dina grannar och hyresvärden tar emot klagomål så ska det gå väldigt långt innan de tvingar bort dej.
Jag bor här, står skriven här, och nej, jag vill inte ha betalningsanmärkningar. Jag betalar mina skulder, men om jag kan komma undan ifrån detta ställe, så gör jag det, men om jag måste betala tiden ut så kommer jag göra allt för att förpesta tillvaron maximalt för omgivningen, så att hyresvärden nästintill tvingas att göra sig av med mig, jag beredd att gå den vägen.
Klart jag vill ha hyreskontrakt i framtiden, men ingen har hittills bett om ett sådant och tvivlar på att någon kommer göra det i framtiden. Ska flytta till privat, och jag är inte känd som en bråkmakare, högljud eller otrevlig - tvärtemot är jag nog idyllisk, då jag knappt är hemma, och är jag hemma, så vilar jag, för att ta igen mig. Annars är jag oftast borta på bilresor långväga eller jobbar. Hälsar på alla, har inga barn/djur och ställer inte till problem ( sköter mig själv s.a.s ).
Därför tror jag många grannar här kommer undra vad som hänt ( men för rätta kommer jag förklara ), och sen försvinner jag så snart tillfälle ges. Jag har inget här att hämta, och är less på att endast ge. Nu får jag väl se ( eventuella förlorade ) pengarna som ett sätt att försöka få valuta för de. Och den som ska drabbas hårdast, är de som drabbat mig hårdast, sen att många andra kommer få lida, är något jag tyvärr får leva med och kanske känna ånger för ett bra tag framöver, men de kommer få veta ( i den mån de vet om mig ).