Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-21, 13:00
  #73
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Varit med om att 16A huvudsäkring gått medans 10A säkring i bostaden fortfarande varit hel.

Ja, jo, skit händer. Men det får ju anses vara undantagsfall, och oftast drabbar ju inte det heller någon annan.
Citera
2018-06-21, 13:12
  #74
Medlem
Vivaruss avatar
Blev kalas, och hann knappt börja. Så nu är det överstökat, men ännu är jag inte riktigt klar. De har förstört min semester ( två veckor på hela året, tack för den ni era jävla fittor! ), så har lite småidéer men inget större eller förstörande.

Tack för hjälpen, till er som gav tips, resterande kan böla vidare.
Citera
2018-06-21, 16:05
  #75
Medlem
lersaters avatar
ett sätt som fungerade för mig ofrivilligt va..

Låt en kompis ha en brakfest hemma hos dej utan att du är där.. sen när hyresvärden ringer på jagar ni helt sonika iväg honom... sen försvinner dina polare o du kommer hem o har en vräkningslapp dagen efter
Citera
2018-06-21, 16:13
  #76
Medlem
capmacs avatar
Idiottråd.

Om du jävlas med grannarna och hyresvärden, varför skulle värden sen inte driva in maximalt med hyra av dig, samt skadestånd för det du ställer till med, genom kronofogden, oavsett om de slängt ut dig eller inte?

Det här barnsliga tramset fungerar ju bara om man är medellös och därmed immun mot betalningsanmärkningar. Och i så fall är det ju bara att gå, och sluta betala hyran utan att vara en omogen skitstövel?

Det enda vettiga är att förhandla, man har 3 månaders uppsägning, erbjud att betala 2 och flytta efter en. Du slipper en hyra, värden får 1 tom månad betalt för renoveringar eller snabbinflyttare.

/capmac
Citera
2018-06-21, 20:38
  #77
Medlem
killawifes avatar
Vad du än gör så kan jag garantera att det tar längre tid att bli vräkt än vad uppsägningstiden är på. Samt att det inte blir billigare än att bara säga upp lägenheten och dra. Gör som alla andra och skaffa nån som tar över din lgh under uppsägningstiden.

Har man väl blivit vräkt så kan det även vara svårt att få en annan lägenhet.
Citera
2018-06-21, 20:46
  #78
Medlem
låter som du bor i ett mångkulturellt område så att hyra ut i andra hand med rejäl hyra är väl inte fel
Citera
2018-06-21, 22:06
  #79
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Hej,

Om man vill bli vräkt ( tidigare utflyttningsdatum, samt helst slippa betala ), hur ser man till det utan att gå den ekonomiska vägen ( sluta betala d.v.s )? Hur kan man på bäst sätt ( utan större konsekvenser än att förlora boendet, helst ) bli vräkt då? Oväsen? Otrevligt uppförande? Nedskräpning? O.s.v.

Jag vill inte gå in på detaljer, och vill helst att det ska gå så fort som möjligt ( för att slippa besvär för alla grannar, förutom en ). Med andra ord, jag vill ut härifrån så snart som möjligt, med så lite skador omkring som möjligt ( både ekonomiskt, men för andra människor, även om många kommer drabbas..). Inte känd sedan tidigare för odrägligt och otrevligt uppförande, men jag känner att om det är någon gång i mitt liv som jag ska vara en enorm fitta, så är det nu - med goda skäl.

Ni som någon gång bara "vill bort" ifrån hyresvärden, hur gick ni tillväga? Hur kan jag också vara den största fittan mot hyresvärden? Betala lite för mycket och skapa merjobb? Sådana tips tar jag gärna emot.

Tar tacksamt emot alla tips och idéer för att detta ska ske. Även erfarenheter och kunskaper ni själva fått när liknande skett.

Tillägg: Jag VILL bli vräkt, och ju längre jag bor kvar, desto fler kommer drabbas. Försök inte överväg mig för annat, ge mig istället tips för att bli av med detta skitställe så snart som möjligt, så alla parter kan gå vidare ( för tyvärr kommer många få lida av mitt uppförande, och inget jag är stolt över, men har inget att förlora och kommer köra fullt ut ).

M.v.h.

Skaffa skadedjur som råttor eller möss eller vägglöss och släpp lös dem i fastigheten.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback