Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
0-0 för Liverpool på Anfield. En rätt seg match där Liverpools usla passningspel gjorde att man inte kom upp i tempo. Mane måste sätta chanser han får i matcher, har annars svårt att se hur han ska ta nästa steg och kommas i håg som riktigt stor tyvärr.
Bayern spelade smart men var förvånansvärt passiva, flera fans till dom som skrev att dom aldrig hade sett Bayern spela så här..Första halvlek speciellt den andra delen av den var ändå godkänd däremot är andra halvlek något av det sämsta man har sett under Klopp..
Trots allt helt okej resultat, då jag tror Bayern kommer gå framåt vilket kommer troligen ge Liverpool chanser för sätta något mål. Stora problemet är dock som jag ser det fortfarande formen!
Detta var den åttonde matchen i år och man har 3 vinster, 3 kryss samt två förluster. Spelarna borde vara mycket mer sugna på spela efter två långa träningsläger i Spanien och väldigt bra med vilotid senaste tiden. Det känns inte så direkt i spelet..
Det som också kan spöka mot Bayern är att Liverpool bara gjort ett borta mål i CL denna säsong, Milners straff mot PSG.
Är orolig att den dåliga formen håller i sig genom en förlust mot United borta ock då är ligan verkligen i fara. Det är ytterst viktigt att man får med sig en poäng minst. Speciellt med tanke på att en förlust mot United kommer betyda mycket mentalt samt att City mycket väl kan gå rent resten av deras spel schema i ligan.
Liverpool hade taktpinnen och trots att det hettade till lite bakåt särskilt i första (Alisson x2) så var man det bättre laget. Borde satt ett mål bara, så tydligt att Bayern var otroligt nöjda med 0-0 på slutet. Ett ok resultat ändå, med större ytor kanske Salah och Mane kan hota ännu mer i Munchen.
Som du säger är formen oroväckande. Liverpool har väl sällan presterat på topp i år men ändå vunnit hyggligt komfortabelt fram till efter årsskiftet. Nu gör man för få mål och släpper till för mycket chanser (som kan förklaras med skadorna i backlinjen). Känslan just nu är att man kan tappa det totalt på båda fronter och sluta typ trea. Det vore ett mindre fiasko, med tanke på alla förhoppningar säsongen gett. Matchen mot United på söndag är för mig säsongens viktigaste. Seger där och allt kan hända, förlust och City kommer se den blottade strupen och hugga. Citys högstanivå är så snuskigt hög, när de vinner är det med flera decimeters marginal till ribban medan Liverpool får nöja sig med att nätt och jämnt komma över den när vi vinner. Förhoppningen är att de kan tappa viktiga poäng nu när de har massor av matcher och bör lägga mer fokus på CL.
Nu ska jag slå på den heliga kon: Salah.
Låt inte alla mål förblinda er. Herregud, den karln har inte bra teknik. Han ska komma på sina tapins och få stickare på fria ytor. Han ska typ aldrig få slå den avgörande passningen, han har inte kunnandet för det. Han slår bort bollar, han tappar boll. Såg ni när han skulle försöka, helt opressad, hålla bollen i spel efter Robertsons läge (studsade i en båge över Neuer mot bortre stolpen där Salah kom farande) och tappar den över linjen?
Han har spetskompetens som ingen annan i Liverpool, han passar oerhört bra i den roll han fått i vår klubb. Men åh, en sån begränsad spelare. Påminner om Sturridge på så vis som också hade spetskompetens i sina avslut och speed men i övrigt var något av en ryggsäck för laget.
Blev förvånad när jag såg att han har 8 assists i år. Kollade upp dem, 6 var enkla och 2 var faktiskt bra gjort. Men dålig framgångsprocent på det ändå. Salah borde inte ens få gå nära straffsparkarna. Inte hörnorna heller.