2019-01-22, 02:50
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det sags ju att det var Ferguson sjalv som valde ut David Moyes som sin eftertradare.. och vi minns ju alla hur det slutade. Problemet med Man Utd enligt mig ar att de ar lite for nostalgiska och blickar bakat istallet framat.. och det verkar atminstonde som att gode gamla Fergie har mkt att saga bakom kulisserna.. kolla pa Arsenal, nar det blev klart att de skulle ge Wenger kicken efter forra arets sasong, sa blev styrelsen overens om att klubbens nya manager skulle ha en helt annan personlighet och ett annat satt att spela fotboll pa an vad Wenger har/gjorde, och Wenger hade ingenting overhuvudtaget att saga i vem som skulle ta over efter honom som ny manager for Arsenal. Och det sags att Luis Enrique och/eller Thomas Tuchel var styrelsens favoriter att ta over efter Wenger.. men att de bada kravde for hog lon och darfor sa gick istallet Arsenal for det tredje alternativet som var Emery. Jag tycker att det ar dax att Man Utd lagger eran med Ferguson bakom sig och tanker framat istallet for bakat.

Moyes gjorde ett misstag när han anställdes. Han sparkade tränarna som Ferguson hade och tog in egna. Att sparka Phelan var det absolut värsta beslutet han kunde ha gjort och det var helt emot vad Ferguson rekommenderade. Det var det beslutet som gjorde att resultaten blev sämre och att det till slut blev ohållbart att ha honom kvar. Hade han lyssnat på Ferguson så hade det kunnat sluta annorlunda för honom.

Citat:
Jag fattar helt enkelt inte varfor en klubb som United gick for Ole-Gunnar Solskjaer som manager for resten av sasongen nar det fanns klart battre kandidater som var lediga, visst Man Utd har gjort det bra sahar langt under Solskjaer, fast det enda bra laget som de har mott sahar langt ar ju Tottenham och i andra halvan av den matchen sa blev ju United overkorda av Spurs, men bra malvaktsspel fran De Gea och usla avslut fran Tottenham spelarna raddade United fran en klar forlust. Annars sa ar jag inte sa imponerad av Solskjaer´s taktik.. han ger stora ytor till motstandarlaget pa mittfaltet och forsvarsspelet till United under Solskjaer ar som en berg och dalbana.. det verkar aven som att Solskjaer inte har nagon plan B, utan han kor samma taktik genom hela matchen, och jag tycker att han verkar vara en dalig matchcoach. Jag vet att Ole anses som en legendar i Man Utd efter malet i CL finalen i 99.. men vad har Solskjaer for nagra meriter som tillsager att han ar en bra tranare? hans tid som manager for Cardiff var ju som kant inte ngn succe direkt. Man kan undra sig vad ledningen i Man Utd tanker nar de valjer nostalgi istallet for meriter.. aven om det bara ar for en kort period.
Det fanns inte många bättre kandidater än Solskjaer. United behövde få tillbaka sin identitet och nu hade man en säsong som i stort sett redan var över och en topp 4 plats hade bara varit en bonus. Istället så fick man en tränare som är ödmjuk och vet precis hur klubben ska vara. Solskjaer är ansiktet utåt just nu, men det mesta taktiska kommer från Phelan. Det finns en anledning till att uttrycket "I'm Phelan fine" är populärt bland fansen nu.

När det gäller matchen mot Tottenham så hade Tottenham väldigt övertag på slutet av matchen, men innan dess så hade United kunnat leda med 3 eller 4 mål. Ett par väldigt fina räddning från Lloris höll Tottenham kvar i matchen och efter det så var det De Gea som glänste. Tottenham hade inte ett enda skott på mål i första halvleken. United hade totalt 8 skott på mål i den matchen. Så United behöver verkligen inte be om ursäkt för att man tog 3 poäng på Wembley.
Citera
2019-01-22, 03:23
Medlem
Scrip7s avatar
Tungt för Arsenal. Bellerins skada mot Chelsea gör att han missar resten av säsongen. Beräknas vara borta 6 månader+
Citera
2019-01-22, 03:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Moyes gjorde ett misstag när han anställdes. Han sparkade tränarna som Ferguson hade och tog in egna. Att sparka Phelan var det absolut värsta beslutet han kunde ha gjort och det var helt emot vad Ferguson rekommenderade. Det var det beslutet som gjorde att resultaten blev sämre och att det till slut blev ohållbart att ha honom kvar. Hade han lyssnat på Ferguson så hade det kunnat sluta annorlunda för honom.

Jag har hört folk säga att det var ett misstag av Moyes att inte behålla Phelan i tränarteamet.. men det är ju vanligt att en ny manager tar med sig sin egen assiststerande tränare in i det nya jobbet, jag tror inte att det var det största problemet. Moyes hade varit manager för Everton i 10-12 år? när han fick jobbet i Man Utd.. och Moyes hade inte vunnit några trofeer med Everton, även om han hade några bra säsonger med Everton som när han tog de til spel i EL.. men jag tycker inte att Moyes hade visat att han var en potensiell topptränare eller ngt taktisk geni.. och jag menar att Moyes inte var bättre kvalifiserad för Man Utd än vad t.ex Martin O`neill, Mark Hughes eller Big Sam hade varit. Den enda anledningen till att just Moyes blev vald som efterträdare för Ferguson var för att SAF fick själv välja vem som skulle bli hans efterträdare.. också är ju Moyes liksom SAF skotsk.. hade Moyes varit engelskmann eller svensk så hade han inte ens varit aktuell för jobbet.

Det fanns inte många bättre kandidater än Solskjaer. United behövde få tillbaka sin identitet och nu hade man en säsong som i stort sett redan var över och en topp 4 plats hade bara varit en bonus. Istället så fick man en tränare som är ödmjuk och vet precis hur klubben ska vara. Solskjaer är ansiktet utåt just nu, men det mesta taktiska kommer från Phelan. Det finns en anledning till att uttrycket "I'm Phelan fine" är populärt bland fansen nu.

Solskjaer har gjort bra sahar langt, men jag tycker ända att det fanns bättre kandidater. När det gäller att få tillbaka MUTDs identitet så vet jag inte helt vad du siktar till.. att få tillbaka SAF?. När det kommer till Mike Phelan så tror inte jag han är det taktiska geniet som många hävdar att han är.. Phelan var ju en katastrof när han var tränare för Hull.. och jag såg en matchanalys på SKY där Rio Ferdinand berrättade att Phelan var ganska så anonym skickelse under SAF.. och att det var Rene Meulensteen som var den mest aktiva och den som hade mest att säga utav de två som var assisterande under Ferguson.

När det gäller matchen mot Tottenham så hade Tottenham väldigt övertag på slutet av matchen, men innan dess så hade United kunnat leda med 3 eller 4 mål. Ett par väldigt fina räddning från Lloris höll Tottenham kvar i matchen och efter det så var det De Gea som glänste. Tottenham hade inte ett enda skott på mål i första halvleken. United hade totalt 8 skott på mål i den matchen. Så United behöver verkligen inte be om ursäkt för att man tog 3 poäng på Wembley.

I första halvan så hade Man Utd bra kontroll på Tottenham och var så småningom det bättre det laget.. men andra halvan dominerade Spurs totalt.. och Tottenham kunde ha gjort 4-5 mål med lite mera skicklighet på avsluten. Otroligt naivt av tränarteamet till United att inte endra taktik och formation under pausen. Man Utd ska inte be om ursäkt för att de tog tre poäng mot Tottenham.. men det är nog ingen som tvekar över vem som var det bättre laget.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-01-22 kl. 03:54.
Citera
2019-01-22, 03:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tungt för Arsenal. Bellerins skada mot Chelsea gör att han missar resten av säsongen. Beräknas vara borta 6 månader+

Va, är skadan så allvarlig? att Arsenal skulle missa Bellerin för 6 månader låter inte alls bra.
Citera
2019-01-22, 06:56
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Och där kommer det igen. Direkt offerkoftan på. Stackars salah. Stackars liverpool. Alla är dumma och orättvisa mot oss. Sakho träffade lite grann på salahs ben. En minimal kontakt. Salah väljer att kasta sig baklänges för det. Inte första gången utan det har hänt flertalet gånger på kort tid. Salah får skärpa sig. Fotboll är en kontaktsport. Du får ha kontakt med din motståndare. Ska salah ha straff igår så kan vi ta bort all form av kontakt i fotboll och utdöma straffar så fort försvararen nuddar sin motståndare. Nej tack. Såna kontraster när vm i handboll går samtidigt. Inga filmningar. Spelare får smällar och reser sig direkt, tar motståndaren i handen och spelar vidare. Ingen kylsprej. Inga läkarteam som springer ut och in.

nu skrev EnLitenFrys att det inte var en straff
Citera
2019-01-22, 07:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jag har en dålig känsla inför Liverpools titeljakt.

Matchen borta mot City kändes som en vändpunkt för dem. Även om Liverpool gjorde en bra insats och hade en del oflyt – förlora på Etihad är verkligen inget att skämmas för – så tror jag det var psykologiskt viktigt för City, att efter förlusterna mot Palace och Leicester vinna mot största konkurrenten om titeln. Sen dess har det bara rullat på. 4 raka segrar, 22-0 i målskillnad (ok, Burton och Rotherham har stått för motståndet i två av matcherna. Nu har de haft sin svacka och är tillbaka där de var förut, där de pulveriserar motståndarna. Självförtroendet tillbaka.

Liverpool å sin sida har skadeproblem och får lita till att mittfältare fyller ut i backlinjen vid behov. Visst funkar det med Milner och Fabinho men är långt ifrån optimalt. Clyne skulle inte lånats ut. Truppen känns otroligt sårbar för en skada, om någon av VvD, Firmino, Salah, Mane, Robertson eller Alisson åker på en skada som håller dem borta ett tag så kan det vara Liverpools titelchanser som åker där. Spelarna på bänken kan inte ersätta vad de tillför. City har en helt annan bredd. Formen också tveksam – man har inte imponerat mot Brighton eller Palace.

Truppen har bredd på mittfältet och alla som spelar bredvid VvD brukar göra det bra. Men på topp saknas det en hygglig ytter som kan rotera/ersätta Salah och Mane. Shaqiri kanske kan ersätta men har inte blivit en winger i Liverpool. Vem ska ersätta Mane om han blir skadad? Origi, Shaqiri, Lallana? Ska Sturridge eller Origi ersätta Firmino om han åker på en skada? Citys svaga punkt är Fernandinho, och då är ersättaren Gundogan inte direkt kass.

Liverpool möter Leicester (H), West Ham (B), Bournemouth (H), Bayern Munchen (H), Manchester United (B) medan City efter cupmatcherna möter Newcastle (A), Arsenal (H), Chelsea (H), Schalke 04 (B) och Everton (B). Kanske är mina glasögon för röda och pessimistiska, men Liverpools enda ”givna” seger är hemma mot ett sladdande Bournemouth. Resten av matcherna kan man mycket väl tappa viktiga poäng. United borta blir en mardröm, de kommer vara taggade att både ta sig in i top4 och förstöra Liverpools titelchanser. City ska inte ha några problem mot Newcastle och läget att möta Arsenal och Chelsea är väldigt gynnsamt då London-lagen har tveksam form. Chelsea i en minikris och Arsenal med Lichtsteiner (?) på högerbacken efter Bellerins skada. Ser inte att City tappar pinnar på de här matcherna.

Känslan är att City kan vara tillbaka i förarsätet efter de här matcherna och att de bara rullar på som de gjorde i höstas. Jag hoppas verkligen jag har fel.
Citera
2019-01-22, 07:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
nu skrev EnLitenFrys att det inte var en straff

scccccccch, förstör inte narrativet att alla Liverpool-supportrar är enögda, arroganta svin med hybris nu. the worst of the worst.

hade för övrigt inte exploderat av indignation om Salah fått det gula för filmning heller då hans fall är onaturligt och fiskar straff, men eftersom han faktiskt får en spark på benet tycker jag udda kan vara jämnt.

Såg att Clattenburg var ute och svingade mot Salah:

Citat:
MARK CLATTENBURG'S VERDICT
Mo Salah went down with no contact from Mamadou Sakho.

Om Clattenburg vill bli tagen på allvar kan han ju låta bli att ljuga. "No contact", wtf. Att han sen spekulerar i Salahs motiv till att fiska straff (att han är förste straffskytt) är helt irrelevant och oseriöst. Clattenburg får väl tro vad han vill, men blanda inte in det i en domar-bedömning av situationen.

På tal om det, Salah är en ganska usel straffskytt. Ärtbössa och dålig på att placera dem. Hade absolut inte varit mitt förstaval. Milner, Firmino, Mane hade alla gått före, troligen Henderson, Trent och kanske till och med VvD. Men tydligt att Klopp låter honom ta dem för att hålla honom glad.
Citera
2019-01-22, 09:29
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Va, är skadan så allvarlig? att Arsenal skulle missa Bellerin för 6 månader låter inte alls bra.
Jag såg situationen och när Bellerin ramlade ihop så fick man direkt "jaha där rök korsbandet"-känslan.
Citera
2019-01-22, 11:16
Medlem
Läste precis att Cardiffs stjärnvärvning Sala ska ha befunnit sig på ett plan som försvunnit mellan England och Frankrike.
Citera
2019-01-22, 12:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
På tal om arsenal hoppas jag alla özil runkare bland supportrar och experter som kritiserar emery för hanteringen av özil såg derbyt i helgen. Där har ni varför özil sitter på änken och varför han ska fortsätta göra det. Arsenal hade aldrig kunnat göra den matchen med den late mr grodöga på mitten. Arsenal hade då bara varit 9 man som pressat skiten ur chelsea och en özil som lunkat runt. Då hade chelsea haft ett övertag och kunnat spela sig ur pressen. Skönt med en tränare med lite cojones som vågar bänka "stjärnan" för lagets bästa och ställer krav på sina spelare. Den som ska ha minst skit för özil situationen är just emery. Kravlösheten som omgärdat arsenal under wengers ledning är boven i dramat.

På tal om experter som inte vet vad dem snackar om sitter rio ferdinand och kritiserar jorginho för att han inte gör assist. Han har gjort typ 8-10 st assist totalt dem tre senaste åren i serie a eller något sånt. Inte hans uppgift på planen. Som att rikta samma kritik mot busquets. Men är väl för mycket begärt att engelsmännen ska ha koll på spelare i serie a. Dem är så självupptagna med sin premier league.
Citera
2019-01-22, 12:59
Medlem
Vad trött man blir på fjanten Lampard och hans gnäll om att Bielsa "spionerade" på hans skitlags träning. Lampard är en pussy som bara bidrar till pussyfieringen av fotboll.
Citera
2019-01-22, 13:12
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Läste precis att Cardiffs stjärnvärvning Sala ska ha befunnit sig på ett plan som försvunnit mellan England och Frankrike.

Ja det verkar vara så, på väg från Nantes till Cardiff.
"Sala, som vanligtvis är aktiv på sociala medier, har inte lagt upp någonting på Twitter sedan i måndags. Han postade då en bild på sitt gamla lag med orden "Ett sista hejdå".

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/flygplan-mystiskt-försvunnet-–-med-fotbollsstjärna-ombord/ar-BBSzJrp?ocid=spartandhp
Senast redigerad av 270215 2019-01-22 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in