2018-10-07, 17:34
Medlem
Riktigt kul att Arsenal har fått upp ångan på målskyttet, riktigt viktigt att Aubameyang och Ramsey gjorde mål igen och sen en sjätte raka seger i ligan, gött.

Den tredje målet man gjorde var riktigt snyggt, både förarbetet och målet.
Citera
2018-10-07, 18:30
Medlem
Samizdats avatar
Efter den tuffa starten har Emerys Arsenal 6 raka segrar med målskillnad +12 (17-5) där firma Lacazemeyang (jo, kom igen) har gjort 8 mål.

Jag har ingen aning om hur spelet har sett ut men poängmässigt hänger man åtminstone med i, eller strax bakom, toppen.
Citera
2018-10-07, 19:42
Avslutad
Liverpools tuffa schema avslutas alltså med en ovagjort. Förutom segern mot PSG så blev det två förluster och två kryss.

Det som är oroande trots bra läge i tabellen är att det går rätt trögt och trion där framme är rätt kalla om man jämför med förra säsongen..Största problemet är dock fortfarande Klopps laguttagningar och matchcoaching. Keita Shaqiri och Sturrigde har knappt fått spela under denna period trots jäkligt bra inhopp. Vad krävs för kunna byta in spelare lite tidigare eller få starta?

Anser fortfarande att Klopp kostade oss CL titeln då han tog sopan Karius istället för Mignolet..

Det Klopp har gjort med Liverpool är fantastiskt och han har min respekt men hans brist på plan b och styckerna jag har nämnt uppe gör jag tror det blir svårt med vinna PL.
Citera
2018-10-07, 20:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kan vi påminna om oss att fullham är ett skämt som inte borde vara i PL. Arsenal fansen kan lugna ner sig lite.

Marhez vet jag inte vad jag ska tycka.
Salah var en one season wonder.

City ''segrade'' idag trots kryss.
Citera
2018-10-08, 03:04
Medlem
d klart arsenal vinner allt i år
Citera
2018-10-08, 03:50
Medlem
Stivalis avatar
Vem av Antonio Conte, Ronald Koeman eller David Moyes är den bästa tränaren?
https://goo.gl/images/5YjcfQ
Citera
2018-10-08, 11:07
Medlem
Etrades avatar
Det är minst sagt en intressant situation i toppen av tabellen.
5 st lag inom 2 poäng.

Man City 20
Liverpool 20
Chelsea 20
Arsenal 18
Tottenham 18

Som Spurssupporter känns det dock lite kämpigt (trots allt)! Vi har tangerat den bästa starten i PL någonsin men resterade 4 lag ser bra mycket bättre ut.
Både spelmässigt och skademässigt.

City och Liverpool hade jag räknat med där runt 20p efter 8 omgångar.
Chelsea har gått aningen bättre än vad jag hade trott.
Arsenal har 6 raka vilket är starkt.

Landslagsuppehållet kommer lägligt! Jag hoppas att i alla fall 2 av Eriksen, Alli och Dembele är spelklara till matchen mot West Ham om cirka 2 veckor.

Matchen mot Cardiff i lördags var under all kritik spelmässigt (vi spelade sista 30 med en man mer efter Ralls utvisning dessutom).
Dier, Sissoko och Winks som speluppbyggare..? Njaaee jag vill nog ha tillbaka den skadade trion jag nämnde innan.
Citera
2018-10-08, 12:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu kan alla pro mourinho (som det verkar finnas konstigt många av?) peka på att han minsann ska få fortsatt förtroende då united stod för en supervändning. Men seriöst, senaste matchen och framförallt mous kommentarer efteråt visar bara än en gång på att han är ett virus som måste bort från klubben.

Han pratar efter matchen om att rashford är "sad". Varför är spelare i hans lag ledsna? Och vad gör han för att göra dem glada igen? Vem i chelsea, liverpool, arsenal, city och spurs är ledsna? Och vad gör en ledsen spelare ens på plan? Och varför är det ingen engelsk journalist som ställer dessa kritiska frågor?

Han pratar om att mctominay är "rädd". Vilka i chelsea arsenal city liverpool och tottenham är rädda? Varför är spelare i just mouirnhos lag rädda. Guendozi. foden, som också är unga färskingar är inte rädda när dem spelar. Och varför spelar han med rädda spelare? Och på vilket hjälper det mctominay som är rädd att sätta honom i en onaturlig mittbacksposition? För att sen hänga hon om i halvtid.

United är ett jävla dårhus. Fyllt av rädda och ledsna spelare. Och den som leder allt och har det övergripande ansvaret heter jose mourinho. Han tycker själv det är en manhunt på honom, i vanlig ordning är det någon annans fel. Allt är en gigantisk konspiration från media, fa med mera. Han själv kan omöjligt begått några fel, trots att det är tredje klubben han förstör. Sanslöst jävla deluded. Njuter inte ens av hans misslyckande längre, bara trött på han. Om inte uppehållet räcker så hoppas jag sarri spelar skjortan av honom så det blir det sista man behöver se av honom.
Citera
2018-10-08, 15:46
Medlem
Wolverhampton Wanderers wingback Matt Doherty har vunnit PFA player of the month.
Han fick 39 procent av rösterna och besegrade Lacazette,Hazard,Maddison,Aguero och Sterling.

Irlands manager har fortfarande inte givit honom sin startelva debut.
Martin O´Neil har tappat det.
Citera
2018-10-08, 16:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Wolverhampton Wanderers wingback Matt Doherty har vunnit PFA player of the month.
Han fick 39 procent av rösterna och besegrade Lacazette,Hazard,Maddison,Aguero och Sterling.

Irlands manager har fortfarande inte givit honom sin startelva debut.
Martin O´Neil har tappat det.

Aguero var inte med. Har alla tränare tappat det för att man inte väljer dina favorit spelare? Nyss var det Englands tränare.
Citera
2018-10-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Aguero var inte med. Har alla tränare tappat det för att man inte väljer dina favorit spelare? Nyss var det Englands tränare.

Aguero var naturligtvis med.
I övrigt så är det betydligt mera än Wolvesfans som ifrågasätter MON:s behandling av Doherty.
Vi får väl se härvidlag,då Coleman nu är skadad.Får inte Matt sin riktiga debut under dessa förhållanden så får han det nog aldrig.

Gällande Southgates behandling av Conor Coady så fallerar den logikmässigt,då han tidigare sagt det varit uteslutet med spelare från Championship..bara för att nu plocka ut Mount före Coady.

Conors tid kommer dock om han fortsätter spela som han gör.
Citera
2018-10-08, 16:35
Medlem
Dessutom borde Willy Boly få en kallelse till den franska truppen när som helst.
Boly gjorde Wilfried Zaha till sin bitch i Lördags,och fransmannens form sista fem matcherna har varit monumental.

Ett absolut kap vårt köp av honom.Är van Dijk var 75 mille pund så är Big Willy värd 50 mille redan.

En av få backar som kan föra bollen framåt från backlinjen dessutom på ett vettigt sätt.

Boly is going places.Han är snudd på världsklass som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in