Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Det trodde jag igår direkt efter matchen men idag är jag inte lika säker längre. Frågan är hur City hanterar att de inte längre kan nå sitt mål för säsongen, att vinna Ligacupen, FA-cupen, PL, CL och Charity Shield. De kommer missa det målet nu. Frågan är om de är tillräckligt professionella för att på den korta tid som är kvar inför lördagens returmöte med Spurs kunna fokusera om och formulera om säsongens målsättning. Jag hoppas att Citys besvikelse är så mycket större än deras förmåga att fokusera om och sätta ett nytt mål för säsongen.
Jag hoppas du får rätt. Magkänslan är som sagt att Spurs vaskar denna match för att fokusera på senare matcher. Skadeläget inte bra i Spurs, särskilt mittfältet är väldigt tunt. Deras möjligheter att rotera är rätt små, särskilt i jämförelse med City.
City kan stoppa in Mahrez, Jesus, Sane, Fernandinho mfl och ändå ha en nästan lika slagkraftig elva som i CL. Nu när CL är borta kommer de gå all in på ligan och cupen.
Men men, vi ser på lördag. Förhoppningsvis startar Son och hans överjävliga form är intakt.