Tino Sanandaji fortsätter att pressa Peter Wolodarski på sin Facebooksida:
	Citat:

På vilket sätt motbevisas sms av att de känt varandra? Wolodarski säger att bara han och Henrekson vet vad som sagts. Då är det väl enkelt att berätta vad som sagt eller inte sagt i stället för att ge sken av att jag talar osanning.
Skickade Peter Wolodarski sms till min chef om att jag skadar forskningsinstitutets anseende? Ja eller nej? Varför vägra svara på en enkel fråga? I stället svettas Wolodarski och ger slingrande svar som påminner om Özz Nujen, det enda som saknas är att be mig fråga hans svåger.

https://www.facebook.com/tino.sanand...55699780283231
Jag tror den här artikeln öppnade Pandoras ask. Det är så mycket som är fel i den här historien, allt från den initiala publikationen till reaktionerna (applåder av ministrar), till den långa tystnaden där DN vägrat korrigera eller erkänna sitt misstag till den artikel de NU publicerar där de ändå inte kan låta bli att smutskasta sina belackare.
... och nu detta. Att DN:s chefredaktör tog kontakt med Tino Sanandajis chef för att undergräva dennes position? Sanandaji hade ju RÄTT i sin kritik.
Som Sanandaji frågar - hur ofta har det här skett i all tysthet. Hur många har sett sig hotade av DN under åren?