2018-06-10, 17:16
Medlem
NemesisSwedens avatar
Kan det månne bero på grund av att många liksom jag slutat prenumerera på grund av deras flykting- och zigenarvurmeri?
DN var tidigare mycket måna om att vara objektiva.
När jag sa upp den ringde någon och frågade varför och jag sa som det var😁.
Säkert många andra som tröttnat...

Frågan är om de kan bli trovärdiga igen och återgå till objektivitet?
Senast redigerad av NemesisSweden 2018-06-10 kl. 17:20. Anledning: Rätta
Citera
2018-06-10, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Förtroende sakna för Sanandaji - inte Wolodarski. Man kan inte, som Sanandaji gjort i det här fallet, hitta på en massa anklagelser för att tvinga någon att göra något. Det är som om jag skulle säga att Åkesson sms:ade Löven "Sieg Heil och Heil Hitler din jude!" på julafton och om han inte dementerar samt offentliggör alla sms skickade i december 2017 måste det betyda att mitt påstående är sant!
Nu dementerade inte Wolodarski anklagelserna heller.
Citera
2018-06-10, 17:46
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Förtroende sakna för Sanandaji - inte Wolodarski. Man kan inte, som Sanandaji gjort i det här fallet, hitta på en massa anklagelser för att tvinga någon att göra något. Det är som om jag skulle säga att Åkesson sms:ade Löven "Sieg Heil och Heil Hitler din jude!" på julafton och om han inte dementerar samt offentliggör alla sms skickade i december 2017 måste det betyda att mitt påstående är sant!

Förtroende saknas för båda, inte bara i den här tråden. Och varken du eller jag är betydande opinionsbildare, utan anonyma medlemmar på ett diskussionsforum.

Plus, som Börsvalp påpekade, dementerade inte PW påståendet.

Betyder det att svaret på min fråga är "Nej?"
Senast redigerad av TransitGloria 2018-06-10 kl. 17:55.
Citera
2018-06-10, 17:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Vem är Magnus?
Tinos chef Magnus Henrekson på universitetet vid tillfället.
Citera
2018-06-10, 18:01
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Förtroende saknas för båda, inte bara i den här tråden. Och varken du eller jag är betydande opinionsbildare, utan anonyma medlemmar på ett diskussionsforum.

Plus, som Börsvalp påpekade, dementerade inte PW påståendet.

Betyder det att svaret på min fråga är "Nej?"

Svaret på din fråga är att Wolodarski inte är skyldig Sanandaji ett jota. Påstår han att en meningsmotståndare handlat klandervärt är det upp till honom att bevisa det - inte för Wolodarski att motbevisa det. Han får väl gå på sin före detta chef då, Magnus Henriksson, som han påstår att han har ett gott förhållande med. För nu ser det mest ut som om han gripit något ur luften, precis som med tändvätskeryktet han spred.

För övrigt spelar det självklart ingen roll hur många sms Wolodarski "offentliggör." Sanandaji kommer ju bara kontra med att "Ja, men ALLA sms har du inte visat upp!" Omvänd bevisbörda funkar inte så bra förstår du.
Citera
2018-06-10, 18:36
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
I den här tråden kom det plötsligt fram att Peter (Woldemort) Wolodarski påstås ha utövat påtryckningar på Tino Sanandajis arbetsgivare efter att Tino sågat DN:s bisarra Sandvikenartikel, vilket är så anmärkningsvärt att det rimligtvis fordrar en egen tråd.

Diskussionen om Woldemorts agerande och DN:s märkliga maffiametoder för att tysta kritiker kan förslagsvis fortsätta här så kan ursprungstråden behandla själva sakfrågan om Sandvikenrapporten och efterspelet av denna.

Nej, sakfrågor kring Sandvikenrapporten får behandlas i (FB) DN: Sandviken tjänar över en halv miljard på invandringen eller andra liknande trådar. Detta är Medier och journalistik och där är det inte motiverat med två separata trådar kring DN:s och Wolodarskis nya texter kring tidningens hantering av rapporten. Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-06-10, 19:06
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Svaret på din fråga är att Wolodarski inte är skyldig Sanandaji ett jota. Påstår han att en meningsmotståndare handlat klandervärt är det upp till honom att bevisa det - inte för Wolodarski att motbevisa det. Han får väl gå på sin före detta chef då, Magnus Henriksson, som han påstår att han har ett gott förhållande med. För nu ser det mest ut som om han gripit något ur luften, precis som med tändvätskeryktet han spred.

För övrigt spelar det självklart ingen roll hur många sms Wolodarski "offentliggör." Sanandaji kommer ju bara kontra med att "Ja, men ALLA sms har du inte visat upp!" Omvänd bevisbörda funkar inte så bra förstår du.

Självklart har du rätt ang. bevisbördan. Min poäng är att båda herrar har problem med trovärdigheten, fast i olika läger (oavsett vad du säger är det faktum att PW ligger bakom styggelsen "agendabaserad journalistik" på DN) och att det skulle vara trevligt för medborgarna, oavsett politisk hemvist eller preferens att få klara besked om vem som ljuger eller ej.

Jag vet att jag hade föredragit det framför det twitterdrama och de brösttoner som nu rullas upp. Min fråga var således inte om det är juridiskt/etiskt försvarbart att kräva det av PW, utan om du liksom jag hade uppskattat att få sanningen serverad, svart på vitt, utan krusiduller?
Citera
2018-06-10, 19:13
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Dagens Nyheter publicerar idag en massiv ursäkt och uppföljare till den monumentalt hånade fake news-artikeln om mångmiljonvinster på invandring i krisande S-kommunen Sandviken.

Ursprungsartikeln:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tj...-invandringen/

Nya ursäkten:

https://www.dn.se/nyheter/sa-fick-en...ten-evigt-liv/

Naturligtvis så fortsätter även nya artikeln DN:s tradition att svartmåla kritiker som ansiktslösa troll som nu är fräcka nog att ständigt påminna stackars Wolodarski med medarbetare om deras slarviga arbete. Men för första gången någonsin så släpper nya artikeln in lite ljus också i Bonnierbunkerns redaktion. Man erkänner att man arbetat slarvigt, om än inte i direkta ordalag, men försöker övertyga oss läsare att det inte är medveten propaganda för "progressiva värderingar", utan att tidningen istället skriver falska nyheter för att deras journalistiska kvalitet är låg. Bland annat lyfter man att journalisten som skrev artikeln varit uppe sedan 05.30 på morgonen och hade nyhetstorka, att det därför kanske är okej att en tidning som kräver 99 kronor i månaden av läsarna slarvar och glider på morgonkvisten.

Men i och med denna påkostade ursäktsartikel, där man erkänner att propagandan aldrig borde publicerats av ett mediehus som påstår sig vara seriöst, kan vi räkna med att DN faktiskt haft något sorts redaktionellt uppvaknande och insett att massmediernas vikande trovärdighet inte beror på Trumps twitter eller SD, utan för att de håller för låg kvalitet själva och propagerar för öppet för progressiva värderingarnas perfektion? Kan detta rentav leda till att det inte skrivs mer påhittade nyheter om rasistiska brandmän, eller att man rentav slopar den redaktionella mobbningen av USA:s president? En ny era för gammelmedierna, likt hur partier som S och M börjat så smått erkänna att det här med öppna hjärtan och inga murar kanske ändå inte var en sån bra idé för Sverige...

töntigt att man försöker få det hela att vila på en enda artikel där DN "råkat" glida med sanningen, när det egentliga problemet är deras konstanta vinkling
Citera
2018-06-10, 19:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ett problem här är att PWC är inkopplat.
Min erfarenhet av dem är att de skulle ta fram en rapport som visar att Satan själv är en bra kille - bara du betalar bra förstås.
Citera
2018-06-10, 19:30
Moderator
Tinuviels avatar
Tino Sanandaji fortsätter att pressa Peter Wolodarski på sin Facebooksida:
Citat:
På vilket sätt motbevisas sms av att de känt varandra? Wolodarski säger att bara han och Henrekson vet vad som sagts. Då är det väl enkelt att berätta vad som sagt eller inte sagt i stället för att ge sken av att jag talar osanning.

Skickade Peter Wolodarski sms till min chef om att jag skadar forskningsinstitutets anseende? Ja eller nej? Varför vägra svara på en enkel fråga? I stället svettas Wolodarski och ger slingrande svar som påminner om Özz Nujen, det enda som saknas är att be mig fråga hans svåger.
https://www.facebook.com/tino.sanand...55699780283231

Jag tror den här artikeln öppnade Pandoras ask. Det är så mycket som är fel i den här historien, allt från den initiala publikationen till reaktionerna (applåder av ministrar), till den långa tystnaden där DN vägrat korrigera eller erkänna sitt misstag till den artikel de NU publicerar där de ändå inte kan låta bli att smutskasta sina belackare.

... och nu detta. Att DN:s chefredaktör tog kontakt med Tino Sanandajis chef för att undergräva dennes position? Sanandaji hade ju RÄTT i sin kritik.

Som Sanandaji frågar - hur ofta har det här skett i all tysthet. Hur många har sett sig hotade av DN under åren?
Citera
2018-06-10, 19:30
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
töntigt att man försöker få det hela att vila på en enda artikel där DN "råkat" glida med sanningen, när det egentliga problemet är deras konstanta vinkling

Precis. Ossi Carp hade bråttom och skrev om Sandviken med den vanlig vinkling. Sanningen för Wolodarski och hans skribenter är ju att skapa världens bästa utopia. Ett land helt utan racism. Rinkeby ska levererar Nobel priser i literater om 20 år. Sen ska alla kommer ihåg genial ledare som Wolodarski, Mona Sahlin och Fridolin.
Citera
2018-06-10, 19:39
Medlem
RadioDDR1s avatar
Bonniers utgör ett säkerhetshot mot Sverige. Vems ärenden springer egentligen detta bolag? Vi har här ett medieimperium som ägs av icke-svenskar som sprider en massa falsk information för att påverka väljare och politiker i en viss riktning. En riktning som idag visat sig vara fullständigt katastrofal för landet. Varför granskar inte exempelvis SÄPO denna familj? Man måste inse att Sverige idag är ett slagfält som en massa utländska krafter avser att påverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in