2018-06-10, 13:20
Medlem
rostigamazons avatar
DN hyllar invandringen som det bästa som har hänt Sverige, vi som lever i Sverige, vet att det är det motsatta. Dom som köper DN, tycks vara några fanatiker, som helt lever i sin egna bubbla.
Citera
2018-06-10, 13:59
Medlem
Woldemort vs Sanandaji, DN:s hot och påtryckningar mot forskare

I den här tråden kom det plötsligt fram att Peter (Woldemort) Wolodarski påstås ha utövat påtryckningar på Tino Sanandajis arbetsgivare efter att Tino sågat DN:s bisarra Sandvikenartikel, vilket är så anmärkningsvärt att det rimligtvis fordrar en egen tråd.

Diskussionen om Woldemorts agerande och DN:s märkliga maffiametoder för att tysta kritiker kan förslagsvis fortsätta här så kan ursprungstråden behandla själva sakfrågan om Sandvikenrapporten och efterspelet av denna.
Senast redigerad av --..-- 2018-06-10 kl. 14:07.
Citera
2018-06-10, 14:02
Medlem
E550s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
DN hyllar invandringen som det bästa som har hänt Sverige, vi som lever i Sverige, vet att det är det motsatta. Dom som köper DN, tycks vara några fanatiker, som helt lever i sin egna bubbla.
Min erfarenhet är att det är en viss typ av personer som läser DN. De ser det som någon slags status att läsa tidningen, att de är mer välinformerade än andra. De är typen av personer som trots positiv ekonomisk utveckling och högre förtroende än tidigare presidenter tror att Trump är djävulen själv, att Brexit enbart var ett resultat av "rasistiskt tänkande", att "liberal demokrati" är den sanna läran, att lönegapet mellan män och kvinnor faktiskt existerar och att allt som kan knytas till ordet "progressiv" är det bästa som hänt sen skivat bröd. De har aldrig några riktiga argument då deras tankar enbart grundas på vad tidningarna och John Oliver har sagt till dem att tänka och tycka. De kan aldrig ha fel och om du säger emot och lägger fram fakta stämplar de dig som en "hatare". De går att finna överallt men oftast häckar de på universitet eller inom svenska företag som har ledord som "progressiv", "nytänkande", "inklusivitet" och "hållbar".
Citera
2018-06-10, 14:14
Medlem
Det låter på beskrivningen som att Wolodarski kan ha utfört en olovlig handling. Det kan vara allt från olaga hot till förtal eller t.o.m grovt förtal. Fast man måste se SMS:en vad det står i dem och hur de är utformade för göra den bedömningen.

Men att Wolodarski ringt upp eller SMS:at Sanandajis arbetsgivare är i sig mycket olämpligt bara det.

Går det få fram SMS:en?
Citera
2018-06-10, 14:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tinos text kanske behövs i tråden:
Citat:
Jag lyssnade själv inte på talet, men Åkesson citerade tydligen min kritik mot DN och nämnde mig flera gånger. Det fick jag nämligen höra av Magnus Henrekson, då Peter Wolodarski under talet satt och frentiskt sms:ade min chef att jag skadade forskningsinstitutets anseende.

Wolodarskis spred lögnen att Sandviken enligt nationalekonomiska kalkyler tjänar 500 miljoner på flyktingar, vilket omedelbart citerades av regeringen som stöd för deras flyktingpolitik. När jag fullfyllde min skyldighet som forskare och avslöjade felet vägrade DN rätta. I stället är deras lösning att kontakta min chef och försöka förstöra min karriär med hint att media kan attackera forskningsinsitutetet om jag fick vara kvar.

Nu är Henrekson en seriös forskare med ryggrad, så detta skadade i stället Wolodarskis anseende, inte min. Men så agerar media bakom scenerna. DN trodde väl att deras mafiametoder skulle skrämma mig till tystnad, och förstår i så fall inte hur kurders psykologi fungerar.

Viktigt i sammanhanget är att minnas att 2014 så var detta ett standardförfarande inom PK-sfären.
Personangrepp, uthängningar & kontakta vederbörandes chef för att kräva att den misshaglige skulle avskedas. Det var så det gick till, dagligen.

edit: Meme-fabriken är uppstartad redan.
https://pbs.twimg.com/media/DfUYrS4W0AA5Q64.jpg
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-06-10 kl. 14:26.
Citera
2018-06-10, 14:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Han behöver inte. Wollo är retoriskt död. Han kan inte spinna detta.
Exakt i valet mellan att lita på vad Tino kontra vad Wolodarski säger så vinner nog Tino närmast på walk over.

Denna typ av svinhugg var närmast standardförfarande på DN & övrig ljugmedia på den tiden. Kunde man inte bemöta med argument så brunstämplade man, gick till personangrepp & ringde chefen för att få sanningssägaren avskedad.

Det var så svinen på Bonniers jobbade & att påstå att just detta fall skulle vara ett undantag kräver snarast extraordinära belägg.
Citera
2018-06-10, 14:43
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tinos text kanske behövs i tråden:

Viktigt i sammanhanget är att minnas att 2014 så var detta ett standardförfarande inom PK-sfären.
Personangrepp, uthängningar & kontakta vederbörandes chef för att kräva att den misshaglige skulle avskedas. Det var så det gick till, dagligen.

edit: Meme-fabriken är uppstartad redan.
https://pbs.twimg.com/media/DfUYrS4W0AA5Q64.jpg

Vem är Magnus?
Citera
2018-06-10, 15:08
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Vi glömmer aldrig DN Man kan inte ändra eller be om ursäkt när vinden vänder
Citera
2018-06-10, 15:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Varför väger Wolodarski ord tyngre?
_Han dementerar inte_, det är alltså inte ord som står mot ord.

Han dementerar inte förmodligen för att han vet att han sagt detta och vill inte riskera att smset kommer ut efter han dementerat och därför framstår som en lögnare.

Woldemort kör krishantering. Jävligt genomskinligt dock.
Tino Sanadaji bemöter på sin Facebook Wolodarskis uttalande på twitter:
Citat:
Wolodarski använder också ett annat häpnadsväckande argument: ”Ingen annan än Magnus Henrekson och jag vet vad som sagts mellan oss genom åren. Det är fakta. Vi har tusentals timmar av samtal bakom oss. Det handlar om en relation mellan två vänner, som diskuterat mängder av saker - inte två arbetsgivare. Han var en mentor för mig.Räcker det?”

Nej Peter, det räcker inte. För det första är det ännu värre att en chefredaktör missbrukar vänskapskorruption och relation till chefer för att försöka tysta forskare som riktar kritik mot ens tidning. Sen stämmer inte att bara Wolodarski och Henkreson känner till vad som sagts, han talade ju om det för mig.
Han fortsätter längre ned i texten:
Citat:
Frågan är sen vilka andra arbetsgivare Wolodarski har en personlig relation med och kontaktat. Har kan skickat brev till styrelsen exempelvis? Har han använd samma metoder mot andra än jag? Anses det ingå i hans yrkesroll som chefredaktör att bakom scenerna tysta offentlig kritik mot DN genom att skada kritiernas karriär?
Wolodarski har en rad frågor att besvara.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
2018-06-10, 15:16
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Han behöver inte. Wollo är retoriskt död. Han kan inte spinna detta.

Att Wolodarski skulle hämna i bråk om vad han har eller inte har gjort kan redan betraktas som en förnedring.

DN:s chef redaktör omvandlas till en negativ PR punkt för Bonniers.

Wolodarski citat:

Citat:
Den indignation som har visats i det här fallet står inte i proportion till den totala frånvaro av indignation som finns i en massa andra exempel. Det illustrerar hur polariserad och explosiv invandringsfrågan är.

"Massa andra exempel"

Har DN skrivit andra falska nyheter som folk märkte inte? Jag tycker att det stämmer.

Om invandrings fråga är explosiv DN ska rapportera varför.
Citera
2018-06-10, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Att Wolodarski skulle hämna i bråk om vad han har eller inte har gjort kan redan betraktas som en förnedring.

DN:s chef redaktör omvandlas till en negativ PR punkt för Bonniers.

Wolodarski citat:

"Massa andra exempel"

Har DN skrivit andra falska nyheter som folk märkte inte? Jag tycker att det stämmer.

Om invandrings fråga är explosiv DN ska rapportera varför.
Ett mycket dåligt argument från Wolo. Hens argument är ett argumentationsfel kallat whataboutism som är en form av argumentum tu quoque och är ett logiskt felslut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque

Vart skrev hen det?
Senast redigerad av frasselito 2018-06-10 kl. 15:22.
Citera
2018-06-10, 15:22
Medlem
Zoom008s avatar
Jag provade att prenumerera på deras nättidning men den är nu uppsagd. DN är mer vänster än Aftonbladet själva och jag stod inte ut att läsa deras artiklar. Man måste vara ren sosse eller kommunist för att denna tidning ska fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in