Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jo, men samtidigt fördelen, för så fort en sån här läcka blir känd brukar det ta ungefär fem millisekunder innan nån av dessa hackers (i den ursprungliga meningen!) fixat en patch eller liknande.
Alltså det är ju inte en läcka i den bemärkelsen, det går nog inte att göra så att ingen kan gå in och ändra saker och ting till sin fördel, även om det är med tvivelaktiga avsikter. Då är det ju inte opensource längre.
Enda jag gjorde var att ändra md5() krypteringarna så att de inte utfördes i registreringsfilen och inloggningsfilen, när man ändrar lösen via sin profil så körs det i samma fil som registreringen så det får man på köpet.
Nu nämnde någon att det var mer avancerad kryptering i vBulletin, det har jag visserligen ingen koll på, men om det stämmer så kanske det är ett alternativ för phpbb. Men den huvudsakliga frågan man ska ställa sig är om man litar på forumet man reggar sig på. Vad gäller FB här så är den ni behöver lita på ingen annan än admin och
root, det finns inga mods som har behörigheter att grejja med FB:s version av vBulletin.
Jag kommer iaf vara väldigt försiktig nästa gång jag reggar mig på ett phpbbforum, unikt lösen är det man bör se till att ha.
Edit: Glömde root.