2006-02-06, 11:58
Medlem
PiLLerILLers avatar
Nu är det mer eller mindre fastställt från vår sida att Maeztroo lånade ut sina uppgifter till Charley, men självklart nekar han styvnackat till det här eftersom han inte vill bli bannad - givetvis.

Charlies andra knäppgrej var att skriva in fem fula ord under inloggningsnamnet Memnok, för att hon trodde att det skulle komma ett automatiskt mail till Admin om att Memnok glömt sitt lösen och skrivit snuskiga ord för att försöka logga in.

Detta är alltså grunden till detta enorma säkerhetspådrag, men intrång och försök till forcering av folks konton. Att skriva någon annans användarnamn och sedan skriva "kuk" fem gånger på raken tills du får ett meddelande om att du använt maximalt antal inloggningsförsök, trodde jag faktiskt fler roade sig med. Släng gärna lagboken i fejset på mig, men jag tror inte att det finns en lag mot det.

Dessa två händelser får ni alltså till att forumet Below Surface har försökt att "hacka" Flashback. Jag tyckte att Nikolaj-pälsmössa sade att FB inte har några säkerhetshål. Hur stort var då detta "hot" mot er säkerhet?

Tycker ni i retrospekt att er varning, som den var formulerad var befogad? Insåg ni att ni skulle skapa rejäl häxpanik mot mig, men ansåg att det var värt det? Varför gick ni inte ut med indikationer om hur intrången såg ut och hur många konton som drabbats, samt det faktum att social engineering är det som ligger bakom de flesta hackerattacker (i brist på bättre ord.)

Vi vet sedan gammalt att er snygga policy är att, istället för att be om ursät, snabbt radera era fumliga formuleringar och inlägg gällande dem. Men i detta fall vi jag faktiskt ha upprättelse. Jag har ett litet nystartat forum och ni har ett jättestort. Vems ord väger tyngst?
Är det ok att döda ett forum p g a att en av dess moderatorer på eget bevåg har gjort något som inte ens är ett hot mot säkerheten?

Skit i att besvara mina frågor i vanlig ordning och radera mina inlägg. Något annat väntar jag mig inte, men förbannad tänker jag fortsätta att vara för vad ni och era klipska moderatorer ställt till för mig personligen, med er fantastiska talang att intrigera och komma med direkta utpekanden.
2006-02-07, 03:27
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Nu är det mer eller mindre fastställt från vår sida att Maeztroo lånade ut sina uppgifter till Charley, men självklart nekar han styvnackat till det här eftersom han inte vill bli bannad - givetvis.

Charlies andra knäppgrej var att skriva in fem fula ord under inloggningsnamnet Memnok, för att hon trodde att det skulle komma ett automatiskt mail till Admin om att Memnok glömt sitt lösen och skrivit snuskiga ord för att försöka logga in.

Detta är alltså grunden till detta enorma säkerhetspådrag, men intrång och försök till forcering av folks konton. Att skriva någon annans användarnamn och sedan skriva "kuk" fem gånger på raken tills du får ett meddelande om att du använt maximalt antal inloggningsförsök, trodde jag faktiskt fler roade sig med. Släng gärna lagboken i fejset på mig, men jag tror inte att det finns en lag mot det.

Dessa två händelser får ni alltså till att forumet Below Surface har försökt att "hacka" Flashback. Jag tyckte att Nikolaj-pälsmössa sade att FB inte har några säkerhetshål. Hur stort var då detta "hot" mot er säkerhet?

Tycker ni i retrospekt att er varning, som den var formulerad var befogad? Insåg ni att ni skulle skapa rejäl häxpanik mot mig, men ansåg att det var värt det? Varför gick ni inte ut med indikationer om hur intrången såg ut och hur många konton som drabbats, samt det faktum att social engineering är det som ligger bakom de flesta hackerattacker (i brist på bättre ord.)

Vi vet sedan gammalt att er snygga policy är att, istället för att be om ursät, snabbt radera era fumliga formuleringar och inlägg gällande dem. Men i detta fall vi jag faktiskt ha upprättelse. Jag har ett litet nystartat forum och ni har ett jättestort. Vems ord väger tyngst?
Är det ok att döda ett forum p g a att en av dess moderatorer på eget bevåg har gjort något som inte ens är ett hot mot säkerheten?

Skit i att besvara mina frågor i vanlig ordning och radera mina inlägg. Något annat väntar jag mig inte, men förbannad tänker jag fortsätta att vara för vad ni och era klipska moderatorer ställt till för mig personligen, med er fantastiska talang att intrigera och komma med direkta utpekanden.
Vi agerade utfrån det vi visste; Nån hackade FB konton. Var kom det ifrån? Vi visste inte. Vi reagerade och så borde historien sluta. Du å andra sidan kan inte sluta leka offer. Ärligt så skiter kag i dig och ditt forum men du ska fatta att dina val av moderatirer spelade en viktig roll i det som hände. Charlie "busade" inte, vi snackar dataintrång. Fundera på vad du vill med din lilla soptipp.
2006-02-07, 10:35
Medlem
Dr. Löhks avatar
En hel del personer som jag trodde hade något innanör pannbenet, har i den här tråden visat prov på en oförlåtlig idioti. Jag skäms på mångas bekostnad.
2006-02-07, 11:29
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

1. Du har inga raderade inlägg i den här tråden

2. CharlieR har betett sig om ett svin genom att försöka ta över andras konton. Du kan inte vara så naiv så att du tror att hon gjorde detta för att admin skulle få ett mail (och det hade inte spelat någon roll om det var därför). Det är hon som startat hela denna soppan genom att tramsa runt, är det någon som ska be om ursäkt så är det hon.
2006-02-07, 14:12
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ja, Evert du och jag har ju disktuerat den här saken. Anser du att det var något i min version av det som hände, du inte fann trovärdig? Anser du att min reaktion mot den falske RB var felaktig, nu när du fått den otrevliga förklaringen bakom. Anser du att mitt agerande som admin var korrekt i relation till den information jag vid tillfället hade att tillgå?

Jag ber om ett ärligt svar från din sida eftersom somliga av dina kollegor anser sig vara för fisförnäma för att be om ursäkt för de uppenbara lögner och anklagelser som publicerats om mig. Jag bad exempelvis Raaz att ge mig en offentligt ursäkt eftersom han anklagat mig för något jag inte gjort, men eftersom han visat sig så storsint och vägrat har han visat siga vara en feg jävel som förtjänar en spark i arslet, snarare än rättigheter att publicera sitt skit på nätet.

Och ni andra som valde att referera till mig som "hora" innan ens jag visste vad som hänt, samt Kickan2 förstås som alltid hakar på alla intelligenta teorier - sannolika eller inte. Tänk om jag hade varit lika korkad med mina anklagelser. Då hade det förmodligen varit ditt motbjudande anlete det skrikits "hora" åt, med tanke på tråden med Tieras och Tippis uppgifter. Ful i käften har du alltid varit, men smart har ingen någonsin anklagat dig för att vara.

"Och ni andra som valde att referera till mig som "hora""

Det där med att kalla dig hora är bara ett fult retoriskt knep för att förminska och smutskasta dig. Alternativt kommer orden från någon med verklig klent intellekt.
2006-02-07, 15:07
Medlem
Tribals avatar
PiLLerILLer Evert skrev ett skitbra inlägg och bad om ursäkt osv men du spottar han i ansiktet? Jävla fjant. Han visade att han var den större människan och vad fick han tillbaka? Du visar bara hur bra du kommer fungera som admin på ditt forum. Å hela mitt hjärtas vägnar så önskar jag dig lycka till.
2006-02-07, 22:27
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribal
PiLLerILLer Evert skrev ett skitbra inlägg och bad om ursäkt osv men du spottar han i ansiktet? Jävla fjant. Han visade att han var den större människan och vad fick han tillbaka? Du visar bara hur bra du kommer fungera som admin på ditt forum. Å hela mitt hjärtas vägnar så önskar jag dig lycka till.

Tänk en gång till är du snäll. Jag gillar Evert och har knappast spottat honom i ansiktet. Han är den ende här det går att resonera med. Resterande verkar besitta ett intellekt i stil med ditt.
2006-02-07, 22:30
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ja, Evert du och jag har ju disktuerat den här saken. Anser du att det var något i min version av det som hände, du inte fann trovärdig? Anser du att min reaktion mot den falske RB var felaktig, nu när du fått den otrevliga förklaringen bakom. Anser du att mitt agerande som admin var korrekt i relation till den information jag vid tillfället hade att tillgå?

Jag ber om ett ärligt svar från din sida eftersom somliga av dina kollegor anser sig vara för fisförnäma för att be om ursäkt för de uppenbara lögner och anklagelser som publicerats om mig.
Jag har varit bortrest under två dagar, så jag ber om ursäkt för det sent inkomna svaret!

Jag tror jag har en ganska bra bild över vad som hände och den stämmer ganska väl överens med de diskussioner vi haft, varvid jag inte ser någon anledning att tvivla på det du sagt. Min uppfattning är att detta är en enmansshow av Charley (ja, med lite hjälp med lånade konton då ). Jag har skrivit lite om det i tidigare inlägg, så jag går inte in i detalj på det, men senare under kvällen den 31 januari är jag övertygad om att Charley INTE hackade några konton, utan att det var hennes egna eller lånade konton som användes.

Vad som hände lite tidigare på förmiddagen när Charley med Maeztroos konto spammade Flashback är ännu inte fastställt då ord står mot ord. Lånat eller hackat? Först trodde vi att Maeztroo fått spel , men sedan såg vi att det var Charleys IP-adress som använts. När sedan Memnoks konto drabbas av intrångsförsök har vi inte en aning om omfattningen av detta, varvid vi går ut och varnar medlemmarna.

Vi har sedan diskuterat saken och jag tror dig när du säger att du inte hade med detta att göra. Jag tror dig när du säger att du inte har tillgång till dina medlemmars lösenord, vilket andra personer med erfarenhet av samma forumplattform vidimerat är standard för forumet. Vi har i lugn och ro diskuterat igenom bl.a. ditt syfte med BelowSurface och det vore naturligtvis självmord att sprida sådana uppgifter vidare (förutsatt att du haft tillgång till dem).

Vad gäller fallet RB så tror jag dig när du säger att du var övertygad om att det var den äkta RB som skrev på ditt forum, med tanke på de fakta du uppgett för mig. Det den falske RB skrev har jag förståelse för att det uppfattades som provocerande och det är varje administratörs förmån att själv besluta om vilka medlemmar som skall tas in/få vara kvar, så jag ser inget konstigt i att kontot stängdes.

Vad jag inte på något sätt kan ge dig stöd för är de oerhört starka forumuleringar du använde mot Ruskigbuss, så oerhört djupt kränkande ord och omdömen, en kraftig överreaktion enligt min mening! Som Ruskigbuss vän gjorde det ont i hjärtat att läsa detta, då jag har sett så många otroligt fina sidor hos honom. Jag önskar att du bara stängt av honom utan några informella kommentarer. Du har sagt varför du blev så upprörd och du har också berört de starka forumuleringarna i privata PM, så vill du kommentera detta så är det bäst att det kommer från dig själv
2006-02-07, 22:56
Medlem
Citat:
Tänk en gång till är du snäll. Jag gillar Evert och har knappast spottat honom i ansiktet. Han är den ende här det går att resonera med. Resterande verkar besitta ett intellekt i stil med ditt.
du är såjävla förjugen att du inte ens kommer ihåg vad du skrivit...

Jag kan upprepa det å dej...

Citat:
Ja, Evert du och jag har ju disktuerat den här saken.
...
Ful i käften har du alltid varit, men smart har ingen någonsin anklagat dig för att vara.
Fy fan vilken skvallerkärring du är xxxx.
2006-02-07, 23:42
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
du är såjävla förjugen att du inte ens kommer ihåg vad du skrivit...

Jag kan upprepa det å dej...

Fy fan vilken skvallerkärring du är xxxx.

och jag kan upprepa det åt dig din plattskallade fan:

samt Kickan2 förstås som alltid hakar på alla intelligenta teorier - sannolika eller inte. Tänk om jag hade varit lika korkad med mina anklagelser. Då hade det förmodligen varit ditt motbjudande anlete det skrikits "hora" åt, med tanke på tråden med Tieras och Tippis uppgifter. Ful i käften har du alltid varit, men smart har ingen någonsin anklagat dig för att vara.

ABC-böcker finns att låna på biblioteket.
2006-02-07, 23:48
Medlem
Lorelais avatar
.
2006-02-07, 23:50
Avslutad
Så skoj att allt går tillbaka till ljuvliga östrogena intriger. När skall kvinnorna härinne fixa till lite ballar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in