Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-31, 19:59
Medlem
LadyTieras avatar
En del användare har rapporterat intrångsförsök på sina flashbackkonton, och vi har starka indikationer på att intrångsförsöken i några fall har lyckats.

De personer som ligger bakom detta är bannlysta f.d. FB-användare med kopplingar till ett nytt forum.

Vi vill, med Er egen säkerhet i åtanke, uppmana er alla att byta lösenord och inte registrera er på andra forum med samma lösenord, då våra spår leder till att det är där säkerheten har brustit. Använd ett unikt lösenord här på Flashback och var försiktig med den personliga information ni ger ut. Inte bara lösenord utan även IP, mailadresser och liknande. Det finns folk som uttnyttjar det om ni är oförsiktiga.
2006-01-31, 20:00
Medlem
LadyTieras avatar
har du fått ett e-mail som rapporterar att någon har försökt logga in på ditt konto så ta kontakt med mig eller annan moderator och ge oss ip-nummret+tidpunkt varifrån försöket skedde.
2006-01-31, 20:14
Bannlyst
Låter oroväckande får fixa det nu
2006-01-31, 20:19
Medlem
cnbs avatar
Hjälp låter inte kul men jag ska göra mitt bästa för att inget ske. Jag håller ögonen öppna för mer info
2006-01-31, 20:19
Medlem
palefaces avatar
fixxat... det forumet sög ju ändå så jäkla hårt och till råga på allt ska dom börja härja på detdär viset
2006-01-31, 20:23
insomnias avatar
Men lägg ni upp lite av deras IP-adresser eller dylikt. Rätt ska vara rätt.
2006-01-31, 20:23
Bannlyst
Man är ju glad att man aldrig varit inblandad i den där skiten i alla fall. Problem waiting to happen. Typ.

Var är smockad förresten???
2006-01-31, 20:26
Medlem
ulvenas avatar
Nu är jag mer än lovligt naiv, det erkänner jag.

Om jag aldrig haft med dem att göra, kan de ändå på något vis se mitt lösenord här och försöka hacka mitt konto?

Hur kan de göra det i så fall och bör jag för säkerhets skull byta lösenord eller är det nog med att man inte är reggad där samt inte haft någon kontakt med dem?
2006-01-31, 20:29
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena

Om jag aldrig haft med dem att göra, kan de ändå på något vis se mitt lösenord här och försöka hacka mitt konto?

Hur kan de göra det i så fall och bör jag för säkerhets skull byta lösenord eller är det nog med att man inte är reggad där samt inte haft någon kontakt med dem?
Ingen kan se ditt lösenord här, inte ens admin vad jag förstår, jag tappade bort mitt lösenord en gång och bad att få det men de kunde inte se det utan fick skriva in ett nytt åt mig.

det är alltid bra att byta till ett lösenord om du använder samma lösenord på andra ställen(mail, forum, communitys, osv)

men är ditt lösenord unikt för flashback och inte löjligt enkelt så bör du vara säker.
2006-01-31, 20:33
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ingen kan se ditt lösenord här, inte ens admin vad jag förstår, jag tappade bort mitt lösenord en gång och bad att få det men de kunde inte se det utan fick skriva in ett nytt åt mig.

det är alltid bra att byta till ett lösenord om du använder samma lösenord på andra ställen(mail, forum, communitys, osv)

men är ditt lösenord unikt för flashback och inte löjligt enkelt så bör du vara säker.

Okej,

Tack för ett snabbt och bra svar. Tror ingen kan komma på mitt lösenord så lätt.
2006-01-31, 20:34
Bannlyst
Jaha var det därför de var så angelägna att man skulle regga sig
2006-01-31, 20:35
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena

Om jag aldrig haft med dem att göra, kan de ändå på något vis se mitt lösenordhär och försöka hacka mitt konto?

Tips, ulvena. Byt till p****a tecken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in