Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 21:40
  #1
Avstängd
Hej blev rånad den 28 maj på 8000 kr av en person. Skulle betala han ungefär 100kr och när jag öppnade blånboken blev blev han aggressiv och tog pengarna och började bråka sen stack han . F*n vad ledsen jag är alltså var allt jag hade. Kommer jag kunna få tillbaks nånting?

Länk till SVT artikeln https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...greps-av-polis
Citera
2018-06-02, 21:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
Hej blev rånad den 28 maj på 8000 kr av en person. Skulle betala han ungefär 100kr och när jag öppnade blånboken blev blev han aggressiv och tog pengarna och började bråka sen stack han . F*n vad ledsen jag är alltså var allt jag hade. Kommer jag kunna få tillbaks nånting?

Länk till SVT artikeln https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...greps-av-polis
Vad skulle du betala han en hundring för?
Citera
2018-06-02, 21:42
  #3
Avstängd
Santals avatar
Vet att det är enkelt att tänka så i efterhand men helt ärligt, möter du upp nån och ska betala något för en viss summa, ta bara med dig den summan som är överenskommet, folk tar oftast mer idag från andra än överenskommet via telefon osv, antingen via dem kräver du betalar mer eller rånar, tänk på det nästa gång, se det som en dyr läxa
__________________
Senast redigerad av Santal 2018-06-02 kl. 21:47.
Citera
2018-06-02, 21:44
  #4
Medlem
Dille24s avatar
Tog polisen rånaren? Hade han pengarna på sig när han greps?

Har du tur så kommer du väl att få tillbaka pengarna när personen blivit dömd och det är bevisat att det var dina pengar.

Varför hade du 8000 kr på dig från början, det är ju ganska mycket pengar, motsvarande en ny gammal bil... Jag har alltid bara precis tillräckligt med pengar på mig för att undvika sådana situationer...
Citera
2018-06-02, 21:51
  #5
Medlem
Gör inte affärer med invandrare.
Eller var det en tiggare du skänkte pengar till?
Citera
2018-06-02, 22:14
  #6
Medlem
RobieBwois avatar
Varför hade du 8000 tusen i plånboken?
Citera
2018-06-02, 22:36
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Tog polisen rånaren? Hade han pengarna på sig när han greps?

Har du tur så kommer du väl att få tillbaka pengarna när personen blivit dömd och det är bevisat att det var dina pengar.

Varför hade du 8000 kr på dig från början, det är ju ganska mycket pengar, motsvarande en ny gammal bil... Jag har alltid bara precis tillräckligt med pengar på mig för att undvika sådana situationer...
Ja dom tog han. Vet exakt vem det är och var han bor och sånt. Men dom släppte han efter typ 5 timmars förhör. En patrull hade sett honom lämna brottplatsen också.
Citera
2018-06-02, 22:40
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Varför hade du 8000 tusen i plånboken?
För att jag är paranoid är så arg på mig själv just nu.
Citera
2018-06-02, 22:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
För att jag är paranoid är så arg på mig själv just nu.

Varför är du arg på dig själv? Var arg på idioten som rånade dig istället.
Citera
2018-06-02, 22:47
  #10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Ja du får tillbaka pengarna, kolla ditt konto imorgon bitti.

Sluta ljug för killen för fan!
Citera
2018-06-02, 22:53
  #11
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sluta ljug för killen för fan!

Haha. Men vad är det för fråga? Staten betalar inga 8000. Knappast kompisen som ryckte dinarerna heller.
Citera
2018-06-02, 23:05
  #12
Medlem
Ska betala nån tveksam snubbe en hundring
-tar med sig 8k
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback