Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 23:27
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Haha. Men vad är det för fråga? Staten betalar inga 8000. Knappast kompisen som ryckte dinarerna heller.
Så brottsofferfonden kommer inte? Och det är säkert att han inte blir dömd? Jag har även sparade chattar av folk som säger att han sagt till dom att det var han. Är det verkligen säkert?
Citera
2018-06-02, 23:28
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Varför är du arg på dig själv? Var arg på idioten som rånade dig istället.
Jag är arg för att jag inte gjorde vad som krävdes under själva rånet. Och för att jag tog med så mycket pengar i blånboken. Men han ska få betala det ska jag se till.
Citera
2018-06-02, 23:30
  #15
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
Så brottsofferfonden kommer inte? Och det är säkert att han inte blir dömd? Jag har även sparade chattar av folk som säger att han sagt till dom att det var han. Är det verkligen säkert?

Då blir han väl dömd att betala till dig, men det brukar ju gå sådär att få pengar av rånare. Bara sluta gå runt med plånboken full. Det är inte åttiotalet.
Citera
2018-06-02, 23:44
  #16
Medlem
Ducadreams avatar
Vad är det med 17 åringar den senaste veckan?

Verkligen tråkigt att höra TS.
Citera
2018-06-02, 23:52
  #17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
Så brottsofferfonden kommer inte? Och det är säkert att han inte blir dömd? Jag har även sparade chattar av folk som säger att han sagt till dom att det var han. Är det verkligen säkert?

Har du en hemförsäkring, brukar hemförsäkringen täcka upp till 2000 kronor i kontanter vid rån. Under förutsättningen att du inte var berusad eller liknande vid tillfället.

Brukar själv numera inte gå omkring med en massa kontanter, men när jag gör det, brukar jag dela upp pengarna i två plånböcker: En "huvudplånbok" och en "biplånbok", där i den sistnämnda jag kanske förvarar ett par hundralappar (cirka 200 max) i småsedlar och mynt. Blir man rånad, blir man bara av med max 200... -Jäkligt sällan det där med kontanter idag, möjligen om man ska betala hantverkare "svatt" eller så..
Citera
2018-06-03, 00:19
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du en hemförsäkring, brukar hemförsäkringen täcka upp till 2000 kronor i kontanter vid rån. Under förutsättningen att du inte var berusad eller liknande vid tillfället.

Brukar själv numera inte gå omkring med en massa kontanter, men när jag gör det, brukar jag dela upp pengarna i två plånböcker: En "huvudplånbok" och en "biplånbok", där i den sistnämnda jag kanske förvarar ett par hundralappar (cirka 200 max) i småsedlar och mynt. Blir man rånad, blir man bara av med max 200... -Jäkligt sällan det där med kontanter idag, möjligen om man ska betala hantverkare "svatt" eller så..
Försäkringsbolaget Folksam sa att det finns olika stora försäkringar. Försäkring mellan försäkring liten och försäkring stor och att min inte täckte kontanter
Citera
2018-06-03, 00:23
  #19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
Försäkringsbolaget Folksam sa att det finns olika stora försäkringar. Försäkring mellan försäkring liten och försäkring stor och att min inte täckte kontanter

Okej, då har du väl den enklaste försäkringen då. Tråkigt utfall, men bra att du kollade i alla fall. Många vet inte om det där med hemförsäkringens skydd vid personöverfall/rån.
Citera
2018-06-03, 00:40
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadface123
För att jag är paranoid är så arg på mig själv just nu.
Vadå paranoid? Varför går du runt med 8lax om du nu är paranoid av dig?
Citera
2018-06-03, 01:57
  #21
Medlem
Ultrasmisks avatar
Var det en svensk ?
Citera
2018-06-03, 02:15
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Var det en svensk ?
Nej det tror jag inte
Citera
2018-06-03, 02:50
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Tog polisen rånaren? Hade han pengarna på sig när han greps?

Har du tur så kommer du väl att få tillbaka pengarna när personen blivit dömd och det är bevisat att det var dina pengar.

Varför hade du 8000 kr på dig från början, det är ju ganska mycket pengar, motsvarande en ny gammal bil... Jag har alltid bara precis tillräckligt med pengar på mig för att undvika sådana situationer...

Vem har kontanter 2018?
Citera
2018-06-03, 03:08
  #24
Medlem
Fan vad tråkigt att höra.

Tänker man efter är 8000 inte så mycket pengar. Det är en tredjedelslön, 7-8 arbetsdagar. Ta det som det dumma misstaget du gjorde och lär dig

Tycker inte du ska låta killen komma undan. Gå först genom rättsväsendet, fälls han inte så är du nog tvungen att samla på dig lite mod och ge tillbaka, om du nu vet vem de är. Du gör framtiden en tjänst, kommer han undan så kommer han tro att det alltid är så lätt och fortsätta med detta. Ha dock gränser

Haka inte upp dig så mycket på detta. Sånt händer. Du är ung och 8000 är kanske mycket pengar för dig nu men egentligen är det ingen vidare stor summa att förstöra sitt liv för eller att älta ner sig i
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback