2020-12-02, 15:38
Medlem
Jag har gjort ett test och skickat meddelanden likt SD och LW gjort vid 23:00.

Det finns en redigeringsfunktion i Telegram för dina egna skickade meddelanden.
Har SD fått fatt på hennes mobil/dator så kan han ha redigerat hennes skickade meddelanden.

Men varför inte bara redigera alla meddelanden från den här perioden och lämna dem för polisen att läsa sen? Är ju oskyldigt snack bara om oj sent jobb, kaka och remsa, fint, osv.

Jooo, det syns i meddelandet att det är redigerat. Se bilder nedan. Skulle se konstigt ut om flera meddelanden var redigerade och därför körde han på planen att radera allt. Polisen lyckades dock återskapa 14/5-15/5. Frågan är ju då om det är redigerade meddelanden de hittat? lär knappast stå i loggen/filen att meddelandet redigerats? För lite inblick för att avgöra tyvärr.

Testat i Saved Messages i Telegram men funkar samma om man har åtkomst till bådas konto.

Bild innan redigering:

https://www.bildtagg.se/bild/y9eq1jzh27tsul1ii99u23bv

Bild efter redigering:

https://www.bildtagg.se/bild/ghg3xn58iyoklzc6qr2wllcw

Från loggremsabilden så var texten en caption, alltså text man lägger till bild när skickar. Den gick att redigera bort separat.

När man raderar meddelanden i Telegram så får man två val förresten:

Delete for me and XXXXXXX
Delete for me

Alltså kunde SD radera LW:s sända meddelanden. Nämner det inte här närmare men hade SD andra bekanta som det raderades meddelanden i Telegram för så kan alltså SD ha gjort det och inte den personen.
Senast redigerad av Avel 2020-12-02 kl. 15:44.
Citera
2020-12-02, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Svårt veta, för samtidigt säger han inget om låsljud när hon lämnar bostaden kl 21:32. Ej heller när hon kommer tillbaka en halvtimme senare. Kan vara så enkelt som att han borstar sina tänder med eltandborsten däruppe vid utgång och kollar i mobilen vid hemkomst.
Han säger å andra sidan att "det va ett ljud när man låser upp det inifrån" så det är något oklart vad han menar. "...jag antog att eftersom jag hörde henne innan då hon eh rörde ( ohörbart)..." Han hörde låsljudet innan hon kom upp och rörde vid honom.

Tänker tvärtom här; hon har för avsikt att vara hemifrån en kortare stund och lägger igen dörren för att slippa störa A som har somnat däruppe. Hör han ljudet av att hon lämnar bostaden, kan han däremot bli orolig. Att hon skulle ha lämnat den på glänt håller jag för osannolikt, troligare är att dörren har glidit upp allteftersom under natten.

Jag tror att jag kollade upp tidigare att vid 21:30- tiden hade solen ännu inte gått ner, och kanske Lena inte låste då. Eller A kanske inte tänkte på det då det ännu inte var så sent och inte dags för Lena att lägga sig.

Jag uppfattar det som att A förklarar att man kan höra skillnad på om man låser eller om man låser upp. Det oberoende av om det är utifrån eller inifrån. Och han hör att hon låser. Och eftersom han inte hör att dörren öppnas, tar han för givet att hon är kvar hemma. Dörrens lås rasslar/klickar till när man öppnar/stänger dörren också, även om man inte låser eller låser upp låsets mekanism.

Förhör A
A 146/51

"F: Ni har ju ett kodlås
A: Ja.
F: Förklara det, vad det är du hör
A: Nä jag hörde det låsas. För det va ett ljud när man låser upp det inifrån, ett ljud när man
låser det eh från båda hållen, sen äre va heter ett ... Eh men jag hörde aldrig när det öppnas
eller stängas så jag antog att eftersom jag hörde henne innan då hon eh rörde ( ohörbart) så
antog jag att det måste va inifrån eftersom ja då skulle jag ha hört hon när hon stängde.
"

A 157/108
"Upplåsning inifrån/utifrån----------Glad ton
Låsning inifrån/utifrån--------------Ledsen ton
"

Det kan vara såsom du spekulerar, att hon inte tänker sig vara borta så länge att hon låser. Svårt att veta. Min senaste teori är att SD återkommit till Lenas hus för att fixa med inloggningen vid 05- tiden. Därefter har han lämnat dörren öppen.
Citera
2020-12-02, 16:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tolkar beskrivningen som att det endast rör sig om tunna strimmor av torkat blod på låren. Utifrån strimmornas utseende har kunnat bedömas att låren har legat ihop under tiden och i samma position en längre stund? Hon kan instinktivt ha krupit ihop för att skydda framsidan.
Ja, av allt att döma har hon dragits bort från hönsnätet och lagts på höger sida.
Ingen omöjlighet alls att gm återvände till brottsplatsen senare under natten.
Ser man till platsen så verkar en fight ha utspelats med brutna grenar kors och tvärs.
Hon kan ha drabbats av kramper ja i samband med medvetandeförlusten.
Ett fullständigt vansinnesdåd. Och var gm dessutom opåverkad av stimulantia så talar det förstås för en personlighetsstörning.

Eftersom Lena kommer till brottsplatsen vid 23:25, där stillstående i 11 minuter till ca 23:36 varefter mobilen har lämnat brottsplatsen i närheten av denna vid 23:38, handlar det ju om ganska kort tid.

Skriken började inte omdelbart vid 23:25, utan snarast vid 23:30 tiden. Även om det var en varm dag/natt har jag svårt att tro att blod ska ha kunnat hunnit torka så snabbt, även om det skulle handla om en mindre mängd?

GM kan förstås tagit mobilen först, tagit hand om mobilden snabbt, gömt undan den på säkrare ställe (som inte heller är blodigt) och återvänt i ganska omedelbart skede till brottsplatsen för att dra in Lena mer i skyddat läge. Kanske var det då han tog ringen? Från brottplatsen bakom planket är det också lätt att på olika sätt ta sig hem lite skyddat.

Kom att tänka på, med tanke på att blod torkar, verkar det inte så troligt att ma inte skulle ha märkt om det tagits en ring vid mycket senare tillfälle. Det plus att en gm kanske inte vill dit igen för att ev bloda ner sig på nytt (eller lämna spår). Jag utgår från att gm duschat ganska omedelbart id hemkomst.
Citera
2020-12-02, 16:17
Medlem
1 ) Söndagen den 13 Maj 2018 gjorde LW en reservation för att kunna ha sin nya cache på brottsplatsen.

2 ) K*nneth Johanss*n är en person enligt mig som sitter inne med information som hitintills inte tycks ha kommit polisen och åklagarna till kännedom.
Citera
2020-12-02, 16:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har gjort ett test och skickat meddelanden likt SD och LW gjort vid 23:00.

Det finns en redigeringsfunktion i Telegram för dina egna skickade meddelanden.
Har SD fått fatt på hennes mobil/dator så kan han ha redigerat hennes skickade meddelanden.

Men varför inte bara redigera alla meddelanden från den här perioden och lämna dem för polisen att läsa sen? Är ju oskyldigt snack bara om oj sent jobb, kaka och remsa, fint, osv.

Jooo, det syns i meddelandet att det är redigerat. Se bilder nedan. Skulle se konstigt ut om flera meddelanden var redigerade och därför körde han på planen att radera allt. Polisen lyckades dock återskapa 14/5-15/5. Frågan är ju då om det är redigerade meddelanden de hittat? lär knappast stå i loggen/filen att meddelandet redigerats? För lite inblick för att avgöra tyvärr.

Testat i Saved Messages i Telegram men funkar samma om man har åtkomst till bådas konto.

Bild innan redigering:

https://www.bildtagg.se/bild/y9eq1jzh27tsul1ii99u23bv

Bild efter redigering:

https://www.bildtagg.se/bild/ghg3xn58iyoklzc6qr2wllcw

Från loggremsabilden så var texten en caption, alltså text man lägger till bild när skickar. Den gick att redigera bort separat.

När man raderar meddelanden i Telegram så får man två val förresten:

Delete for me and XXXXXXX
Delete for me

Alltså kunde SD radera LW:s sända meddelanden. Nämner det inte här närmare men hade SD andra bekanta som det raderades meddelanden i Telegram för så kan alltså SD ha gjort det och inte den personen.

A 164/80

Från screeenshot från Lenas mobil 2017-10-18:

LW: "Sluta att radera i chatten"
"Nöj dig med att rensa i din ände"
SD: "Vill köra enbart hemlig chatt med
automatisk raderlng "
"Tyvärr verkar det itne fungera på
morgonens bild eftersom Jag valde för
lång tid
"

LW: "Det är ofred"

SD: "Den är att skapa möjligheter till bättre
kommunikation. Skulle vara annat om
du inte hotade
"

LW: "Vad? Den försvann Ju?"
"Tydligen bäst jag säger det igen:"

SD: "Bra. Ser ej ut som den försvann. Får
alltid meddelande om din programvara
när jag skickar där
"
"Du behöver ej säga"
"Vi vet båda"
Citera
2020-12-02, 16:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Att han skulle tappa nätverket den här tiden är anmärkningsvärt om det inte sker historiskt med samma förutsättningar tidigare hemmakvällar alltså.

Hade han bredband via kabel i "väggen" eller ett modem/router med simkort i?

Som jag varit inne på tidigare så finns bärbara trådlösa modem/routrar man kan peta i ett kontant-simkort också.

Om någon vill så hänvisa gärna till förhör med SD angående pdf 00:00:00 tack.

Jag håller vidare på med ett underlag för att undersöka inloggningen 05:23 i One mejl grundligt.
Kan bara konstatera att det PM som bekräftar att de hittat länken i datorn är från 2019-09-24 och i ett sista PM 2019-12-19, alltså ett år och sju månader efter så bekräftar man att man inte kommer längre pga att One inte sparar iphistoriken längre än EN MÅNAD. De låg alltså 16-18 månader sent här beroende på när förfrågan skickades till One.

Fattar att det var ett hästarbete att gå igenom all denna digital dynga dessa människor lämnat efter sig under 5-6 år. Men man gör väl en plan att hugga på de aktiviteter som är i loggarna det aktuella dygnet först?
Sen kan man sitta och skriva referat på inspelade samtal från 1700-talet efteråt...

Det är bara för mej att lyfta på hatten och bocka. Vilket otroligt gräv du har gjort, Du har verkligen gett tråden en vitamininjektion som heter duga. Det är otroligt intressant att följa dina inlägg och samtidigt så är det jävligt skönt att slippa läsa om LWs trosor och sexliv. Så snälla fortsätt gräv och vem vet du kanske hittar den sista spiken till SDs kista.
Citera
2020-12-02, 16:31
Medlem
Citat:
En stilla tanke bara. Ska man som it-forensiker under en utredning, där SD fortfarande är huvudmisstänkt, ägna sig åt sådant hemma hos den personen? Nog att man är kompisar och han är ute i det fria men...

Bättre de lägger lite krut på sina arbetsuppgifter.

Bara tanken på spat för mig att igen tänka på de puckar med "Aktivt syre" som man rengör spa efter bad med. Samma medel som utraderar DNA bättre än Klorin.

Hörni om ni blir mördade - bli det inte i Örebro...
Jag tror att det är väldigt mycket som sopats under mattan, för Stefan ärju en så trevlig kille...
Det är nog väldigt mycket som sker under bordet, tjänster och gentjänster, polare emellan.
Skandal hur dåligt skött detta fall är. Många som vill "hjälpa" polaren
Citera
2020-12-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom Lena kommer till brottsplatsen vid 23:25, där stillstående i 11 minuter till ca 23:36 varefter mobilen har lämnat brottsplatsen i närheten av denna vid 23:38, handlar det ju om ganska kort tid.

Skriken började inte omdelbart vid 23:25, utan snarast vid 23:30 tiden. Även om det var en varm dag/natt har jag svårt att tro att blod ska ha kunnat hunnit torka så snabbt, även om det skulle handla om en mindre mängd?

GM kan förstås tagit mobilen först, tagit hand om mobilden snabbt, gömt undan den på säkrare ställe (som inte heller är blodigt) och återvänt i ganska omedelbart skede till brottsplatsen för att dra in Lena mer i skyddat läge. Kanske var det då han tog ringen? Från brottplatsen bakom planket är det också lätt att på olika sätt ta sig hem lite skyddat.

Kom att tänka på, med tanke på att blod torkar, verkar det inte så troligt att ma inte skulle ha märkt om det tagits en ring vid mycket senare tillfälle. Det plus att en gm kanske inte vill dit igen för att ev bloda ner sig på nytt (eller lämna spår). Jag utgår från att gm duschat ganska omedelbart id hemkomst.

@Dalaan har deklarerat för polisen och åklagaren ÅH att hen hört ångestfyllda och panikartade kvinnoskrik från cirka klockan 23:28 till cirka klockan 23:35 vilka emanerat med intervall. Detta innebär en ungefärlig tid av 7 minuter.

Vad som verkligen är intressant i detta fallet är var, LW befann sig vid klockan 23:25, nära angränsande till brottsplatsen ?

Därstädes som LW var ståendes vid klockan 23:25, skulle det ha löpt en cirkatid av tre minuter innan första slaget av gärningspersonens tillhygge träffade hennes huvud eller ansiktet.

Fråga: Vad hände under dessa cirka tre minuter ?

Skall man istället rätta sig efter tiden klockan 23:30 då första slaget träffade offret LW:s huvud eller ansikte av gärningspersonens tillhygge, då uppstår en tid som förlupit med cirka 5 minuter.

Fråga: Vad gjorde LW och gärningspersonen tillsammans under cirka 5 minuters tid ?

Jag ställer en sidofråga till dig och, jag vill att du under en längre tid tänker igenom detta innan du svarar på frågan så skall jag därefter berätta vad jag har kommit fram till.

Frågan: Hur, och på vilket sätt hamnade SD:s sperma på LW:s kjol ?
Citera
2020-12-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A 164/80

Från screeenshot från Lenas mobil 2017-10-18:

LW: "Sluta att radera i chatten"
"Nöj dig med att rensa i din ände"
SD: "Vill köra enbart hemlig chatt med
automatisk raderlng "
"Tyvärr verkar det itne fungera på
morgonens bild eftersom Jag valde för
lång tid
"

LW: "Det är ofred"

SD: "Den är att skapa möjligheter till bättre
kommunikation. Skulle vara annat om
du inte hotade
"

LW: "Vad? Den försvann Ju?"
"Tydligen bäst jag säger det igen:"

SD: "Bra. Ser ej ut som den försvann. Får
alltid meddelande om din programvara
när jag skickar där
"
"Du behöver ej säga"
"Vi vet båda"

Fetade.

Det går inte att hålla sms hemliga. Inte ens i "hemliga" gangstertelefoner med Encro(ej aktivt längre) och Sky. Så snart någon, likt LW, börjar fota av skärmen så är kommunikation dokumenterad.
Hon fotade med digitalkamera och sparade på kamerans minneskort. Synd hon inte gjorde det den aktuella kvällen.

Akt 164/1408

"Det som sticker ut är att det finns 117 bilder på avfotade konversationer mellan LW och
SD. (117 blev antalet efter att dubbletter sorterats bort)
Vid kontroll med tidigare info i ärendet kunde konstateras att på 13 av bilderna fanns
information som var tidigare känd i telegram-chat, ej övriga 104."
Citera
2020-12-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Dalaan har deklarerat för polisen och åklagaren ÅH att hen hört ångestfyllda och panikartade kvinnoskrik från cirka klockan 23:28 till cirka klockan 23:35 vilka emanerat med intervall. Detta innebär en ungefärlig tid av 7 minuter.

Vad som verkligen är intressant i detta fallet är var, LW befann sig vid klockan 23:25, nära angränsande till brottsplatsen ?

Därstädes som LW var ståendes vid klockan 23:25, skulle det ha löpt en cirkatid av tre minuter innan första slaget av gärningspersonens tillhygge träffade hennes huvud eller ansiktet.

Fråga: Vad hände under dessa cirka tre minuter ?

Skall man istället rätta sig efter tiden klockan 23:30 då första slaget träffade offret LW:s huvud eller ansikte av gärningspersonens tillhygge, då uppstår en tid som förlupit med cirka 5 minuter.

Fråga: Vad gjorde LW och gärningspersonen tillsammans under cirka 5 minuters tid ?

Jag ställer en sidofråga till dig och, jag vill att du under en längre tid tänker igenom detta innan du svarar på frågan så skall jag därefter berätta vad jag har kommit fram till.

Frågan: Hur, och på vilket sätt hamnade SD:s sperma på LW:s kjol ?

Det är inte helt ovanligt att gärningsmän får utlösning eller rent av bajsar på sig när de mördat.
Hur och var? Stefan får utlösning helt enkelt...
Citera
2020-12-02, 18:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Notknapparen kanske minns var man tog jordprover i SD:s trädgård? De bör ha tagits vid kranuttaget som finns på husgaveln mot grannen och kaninhuset. Det var väl där gräset var dåligt? SD:s ena dotter har efter mordet berättat på Instagram att det lagts plattor nedanför *kaninhuset. Lyfter man på dem kanske man fortfarande kan finna DNA från Lena?

*

Vill påminna om att en levande energifylld 3-barnsmamma är mördad av en iskall mördare som lever fritt i samhället. Lena måste få upprättelse!
----

Länk till ett tidigare inlägg fyllt med länkar om fallet
www.flashback.org/sp73572601

Tyvärr minns jag inget alls om jordprover.
Däremot minns jag att man varit i SDs trädgård vid minst ett eller ett par gånger, då med hundar:

Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Polishundar i SDs trädgård.

Har för mig att det var ett besök i oktober? I samband med krattningarna? Eller minns jag fel?

Det logiska borde ju ha varit att spärra av huset och trädgården och att inte släppa dessa förrän förundersökningen var klar. Allt eftersom saker kommit fram i förhör har man ju behövt undersöka vidare.

Ett sådant besök var ju i samband med att SD planterade blodigt sex överallt i hus och trädgård.

A 157/269

"Betesvägen 14 B, Örebro. Undersökningen påbö1jades den 21
juni 2018 k:1. 10.00 och avslutades 21 juni 2018 k:1. 15.00.
"
/.../
"Anledningen till undersökningen var att uppgifter
framkommit i förhörssituation att misstänkt person skulle ha
haft sex med målsägaren på adressen. Misstänkt person påstår
att de har haft sex vid flera tillfällen, på olika platser i huset
och att målsägaren vid samtliga tillfällen haft kraftiga
blödningar från underlivet.
"

Kan dock inte hitta några platser som undersökts i trädgården utom :

"En inbyggd/inglasad altan på markplanet med in-utgång från vardagsrummet"

Det här var i samband med häktningarna:

A 157/463

"Kriminalsök med hund Betesv 14 B, Färdemansg 45"
"Kriminalsök med tjänstehund
Uppgift
Datum Tid
2019-08-30 11 :47
Mottaget datum Tid
Undertecknad med kriminalsökhunden biträdde den forensiska undersökningen på Betesvägen
14 B och Färdemansgatan 45 efter ett mord 2018.
Hunden är utbildad och certifierad att söka samt markerar kroppsvätskor efter människa som
blod, sperma och lik.
Sökområden var altanen under den samma samt växthus på Betesvägen 14 B. Hunden
markerade ej något vid detta sök.
På Färdemangatan 45 söktes baksidan, altanen och på insidan så söktes hall, toalett samt köket
utan att hunden markerar något.
Örebro dag som ovan
M*artti K*ällmalm
msp
"
Citera
2020-12-02, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Jobbigt för alla inklusive åklagare att det drar ut på tiden med förhandlingen i HR.

Hon är just nu uppe i ett annat mordfall.

"En 21-årig man jagas av polisen misstänkt för mordet i Skogsrundan i Karlskoga 17 november.
– De letar efter honom för fullt, säger Åsa Hiding, åklagare."

https://www.na.se/artikel/ung-man-jagas-for-mordet-i-skogsrundan-fortfarande-pa-fri-fot-polisen-letar-for-fullt

Det blir tufft för henne att sätta sig in i fallet på nytt. Inläsningstid kommer att behövas. Gäller att ha alla fakta i huvudet, för nu gäller det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in