Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Eftersom Lena kommer till brottsplatsen vid 23:25, där stillstående i 11 minuter till ca 23:36 varefter mobilen har lämnat brottsplatsen i närheten av denna vid 23:38, handlar det ju om ganska kort tid.
Skriken började inte omdelbart vid 23:25, utan snarast vid 23:30 tiden. Även om det var en varm dag/natt har jag svårt att tro att blod ska ha kunnat hunnit torka så snabbt, även om det skulle handla om en mindre mängd?
GM kan förstås tagit mobilen först, tagit hand om mobilden snabbt, gömt undan den på säkrare ställe (som inte heller är blodigt) och återvänt i ganska omedelbart skede till brottsplatsen för att dra in Lena mer i skyddat läge. Kanske var det då han tog ringen? Från brottplatsen bakom planket är det också lätt att på olika sätt ta sig hem lite skyddat.
Kom att tänka på, med tanke på att blod torkar, verkar det inte så troligt att ma inte skulle ha märkt om det tagits en ring vid mycket senare tillfälle. Det plus att en gm kanske inte vill dit igen för att ev bloda ner sig på nytt (eller lämna spår). Jag utgår från att gm duschat ganska omedelbart id hemkomst.
@Dalaan har deklarerat för polisen och åklagaren ÅH att hen hört ångestfyllda och panikartade kvinnoskrik från cirka klockan 23:28 till cirka klockan 23:35 vilka emanerat med intervall. Detta innebär en ungefärlig tid av 7 minuter.
Vad som verkligen är intressant i detta fallet är var, LW befann sig vid klockan 23:25, nära angränsande till brottsplatsen ?
Därstädes som LW var ståendes vid klockan 23:25, skulle det ha löpt en cirkatid av tre minuter innan första slaget av gärningspersonens tillhygge träffade hennes huvud eller ansiktet.
Fråga: Vad hände under dessa cirka tre minuter ?
Skall man istället rätta sig efter tiden klockan 23:30 då första slaget träffade offret LW:s huvud eller ansikte av gärningspersonens tillhygge, då uppstår en tid som förlupit med cirka 5 minuter.
Fråga: Vad gjorde LW och gärningspersonen tillsammans under cirka 5 minuters tid ?
Jag ställer en sidofråga till dig och, jag vill att du under en längre tid tänker igenom detta innan du svarar på frågan så skall jag därefter berätta vad jag har kommit fram till.
Frågan: Hur, och på vilket sätt hamnade SD:s sperma på LW:s kjol ?