2020-10-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Ja precis, hon avslöjade dem och konfronterade Lena som berättade sanningen. Till skillnad från Stefan, stackarn, han blev tvungen att fortsätta ljuga för sin älskade hustru..

Du har fortfarande inte kunnat hänvisa i FUP till alla de där gifta männen som Lena, enligt dig, stötte på. Du gör ofta så har jag sett, kommer in i tråden och hävdar olika saker och sen försvinner du när du blir ifrågasatt.

Hur går det med den där forskningen för FBI förresten? Haha dumma lilla troll..

Bra att detta avslöjas.
Citera
2020-10-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är aldrig tillrådligt att snabba på utredningar av något slag, speciellt inte mordutredning kan jag tänka? Det tar tid exempelvis att kartlägga möjliga alternativa GM. SD har allt att vinna på att utredningen görs noggrant, om han är oskyldig.

Det ger nog större möjlighet för åklagaren att samla på sig mer bevis som visar att SD är skyldig.
Citera
2020-10-31, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
HD fick bara reda på att de varit på hotell vid samma tidpunkt. SD förklarade det med att de var vänner som delat boende. LW var den som avslöjade att de hade en affär. Med för många detaljer dessutom som HD varken ville eller behövde få veta.

HD tog reda på det själv, hon ringde till hotellet för att hon sett att Lena också loggat i Sthlm när SD var där. Det betyder att hon har haft sina misstankar.

HD berättar själv i förhör att hon tidigare "valt" att blunda när hon inte mådde bra, men allt eftersom hon började må bättre kunde hon inte längre blunda.
Citera
2020-10-31, 19:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar, har vi läst någon artikel från NA om försvarets yttrande mot överklagan?
Tyvärr har jag inte lyckats öppna det dokumentet ännu.

Någon som kan klippa och klistra något intressant som advokaterna har tagit upp?
Har ej läst NA. - Oförsvarligt självsvåldigt referat av A20:
Senast redigerad av letsdoit 2020-10-31 kl. 19:21.
Citera
2020-10-31, 19:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du ständigt återkommer till och påminner tråden och nya skribenter om äldre teorier ang. N som alternativ GM. Det hade varit lämpligt och skonsamt att låta det falla i glömska kan jag tycka. Du river upp gamla sår och förlänger lidandet för Lenas anhöriga. Varför?

Det var sannerligen inte länge sedan. I inlägg efter inlägg så har skribenten hävdat att blodet på brottsplatsen varit grad +4 för LW om bortser från nära släkting...
Då har skribenten skitit i att det i rapporten från NFC har testats mot ett antal personer, och då även N.

Nu var det Snoris jag riktade mitt inlägg till, och han kan svara för sig själv.
Jag ser det som enbart ett fruktansvärt smutskastande mot offret, vilket "river upp gamla sår och förlänger lidandet för Lenas anhöriga."

Det finns enbart ett skäl till varför offret smutskastas på det här sättet. Om det handlade om motivet skulle det ju inte kunna vara än den ena och än den andra. Det är bara en flat ursäkt för att få spy ut sin galla.

Du försvarar en person som har under lång tid skändat Lenas minne på det mest brutala sätt, medan du tar upp det här med mig?

Visst, det är ju ett perfekt sätt att få fortsätta med att smutskasta offret, genom att säga att hon var genomvidrig.

Då passar ju varenda kotte i hela välden in som mördare, ett sätt att komma undan kravet på att man ska kunna göra kopplingen till motivet.

Jag hävdar att jag anser att det är starkt överdrivet hur Lena beskrivs av vissa i tråden. Det framkommer ju att hon är en älskad person av många, både inom geocachingen och gamla vänner. Fr a älskar hennes familj henne.

Om hon var så genom jävlig som ni påstår, varför lyssnar hennes vänner på henne? Varför har hon vänner inom geocachngen?
Citera
2020-10-31, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har ej läst NA. - Oförsvarligt självsvåldigt referat av A20:

Åh, tack så jättemycket!!

Ska läsa senare.
Nu blir det lite lördag.
Citera
2020-10-31, 19:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det ger nog större möjlighet för åklagaren att samla på sig mer bevis som visar att SD är skyldig.
Det lär bli svårt med den motivlösa mördarjakt som bedrivits i avsikt att ge BO ett sanningslöst eftermäle.

Det anses viktigare att LW,s destruktiva liv och sjukdom döljs än att mördaren lagförts -tyvärr.

Vad du menar med " samla på sig mer bevis" är svårt att förstå eftersom inga samlade bevis finns. Ska man hålla sig till sanningen har Åkl trots avsevärda resurser och tid inte hittat ett (1) enda bevis.

Denna tråden har visat att upprepar man tillräckligt många gånger att bevis finns så är det allför lätt att bli osäker och bluddra bort hur det i verkligheten förhåller sig. Hmm, hö,hö, hur var det egentligen? Visst fanns det bevis eller? -

Trots allt behöver Åkl "mer" bevis än hon redan samlat på sig .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-31 kl. 20:13.
Citera
2020-10-31, 20:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var sannerligen inte länge sedan. I inlägg efter inlägg så har skribenten hävdat att blodet på brottsplatsen varit grad +4 för LW om bortser från nära släkting...
Då har skribenten skitit i att det i rapporten från NFC har testats mot ett antal personer, och då även N.

Nu var det Snoris jag riktade mitt inlägg till, och han kan svara för sig själv.
Jag ser det som enbart ett fruktansvärt smutskastande mot offret, vilket "river upp gamla sår och förlänger lidandet för Lenas anhöriga."

Det finns enbart ett skäl till varför offret smutskastas på det här sättet. Om det handlade om motivet skulle det ju inte kunna vara än den ena och än den andra. Det är bara en flat ursäkt för att få spy ut sin galla.

Du försvarar en person som har under lång tid skändat Lenas minne på det mest brutala sätt, medan du tar upp det här med mig?

Visst, det är ju ett perfekt sätt att få fortsätta med att smutskasta offret, genom att säga att hon var genomvidrig.

Då passar ju varenda kotte i hela välden in som mördare, ett sätt att komma undan kravet på att man ska kunna göra kopplingen till motivet.

Jag hävdar att jag anser att det är starkt överdrivet hur Lena beskrivs av vissa i tråden. Det framkommer ju att hon är en älskad person av många, både inom geocachingen och gamla vänner. Fr a älskar hennes familj henne.

Om hon var så genom jävlig som ni påstår, varför lyssnar hennes vänner på henne? Varför har hon vänner inom geocachngen?

Lena smutskastar och skändar sig i brevet till Hanna.

Aktbilaga 164 It-protokoll Sid 1529 och 1530. 2015-04-13.

Hej Hanna! Du vet att Stefan och jag står varandra nära och gärna umgås. Vi har roligt men det betyder mer än så, för mig har han blivit en av mina närmaste och viktigare vänner och han säger det är ömsesidigt. Vi har ju varit ute i bland med Jerry och under våren har vi pratat om Sundsvall, alla tre har varir supertaggade. Stefan har varit ganska övertygad om att du inte skulle vilja åka eftersom du ofta väljer att vara hemma. Jag har glatt mig mycket åt resan, för mig vore det fantastiskt att komma iväg på något sånt med goda vänner som delar samma nöje. Det är inte ofta jag kan åka birt på vuxenaktiviteter efersom jag har barnen varannan vecka och har barnen jobbar den andra helgen och när jag är ledig jobbar de flesta -som idag på förmiddagen när jag ska jobba kväll. Saker som händer på barnhelg kan inte göras, men i vissa fall kan jag ordana så jag är ledig på jobbhelg vilket jag gjort här.

Når så Stefan upplyser om att han inte får åka för att jag ska med blir det ett hårt slag för mig. Jag ville verkligen. Sedan har den här veckan varit fruktansvärd. Att du har gått igenom hans telefon och läst vår konversation och därefter inte tillåter att han möter mig efter jobbet det typ enda kvällen på året jag inte har någon bil känns som en markering som betyder slutet på våra möjligheter att ha en relation närmare än den man har på gatan eller om man råkar på varandra på event. Som det är nu skulle det kännas väldigt märkligt att åka tillsammans allihop en helg och umgås på nåra håll. Jag dkulle känna mig påpassad och obekväm, inte veta vad jag ksn säga eller göra, som sjuttonde hjulet som egentligen inte har där att göra.

Jag säger inget till Stefan om att du hört av dig. Men du är såklart fri att berätta vad du vill. Stefan kommer att hata mig om han får veta att jag skrivit detta, kanske du med. Jag hatar ingen, är bara ledsen att inte kunnat träffa en vän. Men ibland krockar intressen och alla kan inte få vad de önskar, livet är inte som vi vill att det ska vara. Jag reser mig och går vidare, jag är van.

Jag löser min hemfärd från jobbet på ena eller andra sätter. Det som plågar mig svårast är det faktum att han inte får göra det som skulle vara en struntsak för honom och en stor hjälp för mig. Jag vet inte om du och jag skulle vinna något på att prata. Det är ju egentligen inte din och min relation. Men vad vi gör och säger påverkar uppenbarligen varandra mycket. Det kanske vore bra att träffas? Vet verkligen inte. Om du har en åsikt om det lyssnar jag gärna på den.

Det låter kanske hårt det jag nu har berättat. Vill inte krossa dig. Vill ändå att du ska veta att det du gör får stora konsekvenser, det är höga krav du ställer på Stefan. Jag vet inte hur mycket du förstår hur mycket han gör ständigt, både praktiskt och socialt, för att du ska ha det så bra som möjligt. Planerar och ser till att ha reservlösingar till hands, viker sig bubbel. Han är ju en plåtman som biter ihop tills han stupar, men alla har rn gräns. Jag hoppas han håller det är hsn värd.

Till sist vill jag säga att jag ändå tacksam att du frågade. Jag tror inte du vill något illa och det gör definitivt inte jag heller. Jag är glad att du börjat repa dig och hoppas du kan komma tillbaka till en fungerande vardag. Jag hoppas vi kan ha en rimligt normal relation i fortsättningen. Hör av dig om du vill! Jag jobbar som du vet kväll och kanske inte kan svara direkt, men jag vill lyssna. /Lena.

------------------
Det går inte försvara det oförsvarbara.

Lena var allvarigt psykiskt sjuk och borde enligt mitt förmenande varit under vård och inte under några omständigheter haft vårdnad av barnen. Lena mördades för att hon var galen. Punkt!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-31 kl. 20:26.
Citera
2020-10-31, 20:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Här smutskastar hon sig också:

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (c) sid 1379

2017-12-21 Från Stefan Davidsson Vi kom med olika tankar om vad som skulle bli. Jag trodde vi skulle prata och nysa I soffan. Tända ljus. Du gröt och jag te. Prata om helgen osv. Jag blev förvånad det var mörkt. Trodde sedan du car på väg ned till frukost.

Jag ogillar att ha sex, spruta och sedan dra.

Sex är kul och bra, men det känns ej bra att göra så. Hade föredragit att bara mysa och prata

2017-12-21 Från Lena Wesström Du bryr dig inte om att komma ihåg att jag oftast jobbar kväll tisdag och torsdag? Fast jag sagt det inför denna vecka? Och även om Jag skulle börja äta varmt skulle jag inte vilja ligga där uppe? När

Jag sagt flera gånger jag vill vara naken med dig där uppe idag?

Luktar efterkonstruktion, du låter Inte det minsta trovärdig. Förklara varför du I så fall Inte sa nåt om detta revolutionerande snirkliga il! annorlunda du säger du trodde - innan och senast när du kom hit.

---------------------
Lenas "smutsiga" och detaljrika dominans över SD är viktig för att förstå mordet. Lena accepterade ingen opposition allra minst av SD. Att försöka luras om Lenas problem så inte mordet klaras upp är en skymf av BO.

1. Det minst förvånande är att LW blev ihjälslagen.
2. Det mindre förvånande var att Lena var allvarigt psykiskt sjuk. (Ondska är omedvetenhet)
3. Det verkligt förvånande är att SD undergivet lät LW hunsa med honom och inte förstod det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-31 kl. 21:32.
Citera
2020-10-31, 20:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena smutskastar och skändar sig i brevet till Hanna.

Aktbilaga 164 It-protokoll Sid 1529 och 1530. 2015-04-13.

Hej Hanna! Du vet att Stefan och jag står varandra nära och gärna umgås. Vi har roligt men det betyder mer än så, för mig har han blivit en av mina närmaste och viktigare vänner och han säger det är ömsesidigt. Vi har ju varit ute i bland med Jerry och under våren har vi pratat om Sundsvall, alla tre har varir supertaggade. Stefan har varit ganska övertygad om att du inte skulle vilja åka eftersom du ofta väljer att vara hemma. Jag har glatt mig mycket åt resan, för mig vore det fantastiskt att komma iväg på något sånt med goda vänner som delar samma nöje. Det är inte ofta jag kan åka birt på vuxenaktiviteter efersom jag har barnen varannan vecka och har barnen jobbar den andra helgen och när jag är ledig jobbar de flesta -som idag på förmiddagen när jag ska jobba kväll. Saker som händer på barnhelg kan inte göras, men i vissa fall kan jag ordana så jag är ledig på jobbhelg vilket jag gjort här.

Når så Stefan upplyser om att han inte får åka för att jag ska med blir det ett hårt slag för mig. Jag ville verkligen. Sedan har den här veckan varit fruktansvärd. Att du har gått igenom hans telefon och läst vår konversation och därefter inte tillåter att han möter mig efter jobbet det typ enda kvällen på året jag inte har någon bil känns som en markering som betyder slutet på våra möjligheter att ha en relation närmare än den man har på gatan eller om man råkar på varandra på event. Som det är nu skulle det kännas väldigt märkligt att åka tillsammans allihop en helg och umgås på nåra håll. Jag dkulle känna mig påpassad och obekväm, inte veta vad jag ksn säga eller göra, som sjuttonde hjulet som egentligen inte har där att göra.

Jag säger inget till Stefan om att du hört av dig. Men du är såklart fri att berätta vad du vill. Stefan kommer att hata mig om han får veta att jag skrivit detta, kanske du med. Jag hatar ingen, är bara ledsen att inte kunnat träffa en vän. Men ibland krockar intressen och alla kan inte få vad de önskar, livet är inte som vi vill att det ska vara. Jag reser mig och går vidare, jag är van.

Jag löser min hemfärd från jobbet på ena eller andra sätter. Det som plågar mig svårast är det faktum att han inte får göra det som skulle vara en struntsak för honom och en stor hjälp för mig. Jag vet inte om du och jag skulle vinna något på att prata. Det är ju egentligen inte din och min relation. Men vad vi gör och säger påverkar uppenbarligen varandra mycket. Det kanske vore bra att träffas? Vet verkligen inte. Om du har en åsikt om det lyssnar jag gärna på den.

Det låter kanske hårt det jag nu har berättat. Vill inte krossa dig. Vill ändå att du ska veta att det du gör får stora konsekvenser, det är höga krav du ställer på Stefan. Jag vet inte hur mycket du förstår hur mycket han gör ständigt, både praktiskt och socialt, för att du ska ha det så bra som möjligt. Planerar och ser till att ha reservlösingar till hands, viker sig bubbel. Han är ju en plåtman som biter ihop tills han stupar, men alla har rn gräns. Jag hoppas han håller det är hsn värd.

Till sist vill jag säga att jag ändå tacksam att du frågade. Jag tror inte du vill något illa och det gör definitivt inte jag heller. Jag är glad att du börjat repa dig och hoppas du kan komma tillbaka till en fungerande vardag. Jag hoppas vi kan ha en rimligt normal relation i fortsättningen. Hör av dig om du vill! Jag jobbar som du vet kväll och kanske inte kan svara direkt, men jag vill lyssna. /Lena.

------------------
Det går inte försvara det oförsvarbara.

Lena var allvarigt psykiskt sjuk och borde enligt mitt förmenande varit under vård och inte under några omständigheter haft vårdnad av barnen. Lena mördades för att hon var galen. Punkt!

Dem flesta utav oss härinne trodde nog att det att LW vigde SD&HD skulle göra att gränsen därvid skapades för att några intima beteenden skulle vara vara omöjliga angående präst + vigd man (=SD) ???
Men istället verkar det som att LW på något sätt genom att viga dessa två fick, en anledning till att anse att hon hade rätt enligt henne själv; att hänga på i ”gemenskapen” ?

Tokigt ....
Gränslöst...

Om hon hade känt en sådan rejäl dragning till SD som hon verkade göra , så tycker åtminstone jag att hon skulle ha avböjt att viga dem , just utifrån det hon kände !

Men jag vet inte om det kom senare ? Känslan av att behöva SD ??
Senast redigerad av landbandy 2020-10-31 kl. 20:49.
Citera
2020-10-31, 21:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Dem flesta utav oss härinne trodde nog att det att LW vigde SD&HD skulle göra att gränsen därvid skapades för att några intima beteenden skulle vara vara omöjliga angående präst + vigd man (=SD) ???
Men istället verkar det som att LW på något sätt genom att viga dessa två fick, en anledning till att anse att hon hade rätt enligt henne själv; att hänga på i ”gemenskapen” ?

Tokigt ....
Gränslöst...

Om hon hade känt en sådan rejäl dragning till SD som hon verkade göra , så tycker åtminstone jag att hon skulle ha avböjt att viga dem , just utifrån det hon kände !

Men jag vet inte om det kom senare ? Känslan av att behöva SD ??

Lena gjorde aldrig fel det framgår väl av brevet? Det visste vi väl redan ett par dagar efter att hennes kropp hittats?
2018-05-23, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

▪ "Kraftigt förhöjd självkänsla eller grandiositet (personen känner sig särskilt betydelsefull eller utvald)
https://www.vgregion.se/ov/bipolar/vad-ar-bipolar-sjukdom/symptom/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-31 kl. 21:51.
Citera
2020-10-31, 22:45
Medlem
landbandys avatar
Men inte så många utav oss härinne i tråden vet ju hur det känns att vara ett hittebarn boendes på barnhem , visst !?

Så hon kanske utvecklade en extra stark överlevnadsprincip som innebar att Aldrig låta någon trycka ner henne ej heller se ner på henne ?
Hon hade antagligen fått uppleva för mycket sådant i son barndom , så att hon var typ tvungen att sätta på sig ett överjag för att orka existera !?
Så tror jag ...

Det var inte för att sätta sig på andra utan det var ett rakt sätt för att få ett egenvärde efter det hon varit med om i unga år .....

( spekulation)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in