Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag förstår inte varför du ständigt återkommer till och påminner tråden och nya skribenter om äldre teorier ang. N som alternativ GM. Det hade varit lämpligt och skonsamt att låta det falla i glömska kan jag tycka. Du river upp gamla sår och förlänger lidandet för Lenas anhöriga. Varför?
Det var sannerligen inte länge sedan. I inlägg efter inlägg så har skribenten hävdat att blodet på brottsplatsen varit grad +4 för LW om bortser från nära släkting...
Då har skribenten skitit i att det i rapporten från NFC har testats mot ett antal personer, och då även N.
Nu var det Snoris jag riktade mitt inlägg till, och han kan svara för sig själv.
Jag ser det som enbart ett fruktansvärt smutskastande mot offret, vilket "
river upp gamla sår och förlänger lidandet för Lenas anhöriga."
Det finns enbart ett skäl till varför offret smutskastas på det här sättet. Om det handlade om motivet skulle det ju inte kunna vara än den ena och än den andra. Det är bara en flat ursäkt för att få spy ut sin galla.
Du försvarar en person som har under lång tid skändat Lenas minne på det mest brutala sätt, medan du tar upp det här med mig?
Visst, det är ju ett perfekt sätt att få fortsätta med att smutskasta offret, genom att säga att hon var genomvidrig.
Då passar ju varenda kotte i hela välden in som mördare, ett sätt att komma undan kravet på att man ska kunna göra kopplingen till motivet.
Jag hävdar att jag anser att det är starkt överdrivet hur Lena beskrivs av vissa i tråden. Det framkommer ju att hon är en älskad person av många, både inom geocachingen och gamla vänner. Fr a älskar hennes familj henne.
Om hon var så genom jävlig som ni påstår, varför lyssnar hennes vänner på henne? Varför har hon vänner inom geocachngen?