2021-02-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här måste ju vara en helt unik kille?
Till vilka ytterligheter kan han gå för att mörka något som JG redan sett?

Ja han skickar in skärmdumpar från sin Google tidslinje och ljuger om blod och annat för att gå fri från mord så han funkar lite annorlunda helt klart.
Citera
2021-02-01, 23:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Kan det inte som ett rinnande vatten men i korta drag skulle jag säga; ja, fast inte i något digert format.

För mer detaljerat svar hänvisar jag till google alternativt andra mer insatta trådskrivare.

Tilläggas skall dock att 1. Hovrätten kan mycket väl ge fällande dom på den bevisning som fanns redan innan överklagan. 2. Mycket har kommit till utredningens kännedom tiden efter överklagan till HR lades fram.

Min övertygelse. SD är skyldig alt. medskyldig, återstår är att se vad hovrätten lyckas bevisa (jag ger det 50 50). Men gärningsman är SD, oavsett.

Jag håller med om att SD är GM. Men läste domen igår igen och särskilt kap 5 där alla indicier finns och det ser inte bra ut. TR har hittat så många "hål" och hänvisat till litteratur, forskning, domar i HD etc. Jag ser det som svårt att HR inte skulle se samma "hål".

De menar också (med hänvisning till litteratur och/eller HD dom) att det får inte saknas bevisning idag som kan ändra utfallet från fällande till friande, d.v.s. om mordvapen hittas en dag och någon annans DNA än SD:s finns så hade det lett till friande dom. Lite svårt att förklara. De vill alltså undvika att det framkommer material i framtiden som öppnar upp för att försvaret kan begära resning. Som sagt läs kap 5 i domen igen vid något tillfälle.
Citera
2021-02-02, 01:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Innan jag avslutar för kvällen, hittar jag det här om loggningen:
Samma samtal med FR som tidigare.

A 168/327 ff

"Lena Wesström
Nä, det är det inte. Inte ens nära
8 apr 2018 14:44

Lena Wesström
"jag hoppas ni som CO tycker att det är ok"
8 apr 2018 14:44

Lena Wesström
Jag hoppas den dagen inte dröjer alltför länge när jag inte längre blir uppretad av dem
8 apr 2018 14:34

Lena Wesström
Men jag har ViSS impulskontroll kvar, ska inte göra det. Däremot har jag nu raderat allt hon loggat
hos mig som hon inte var med på - utom Ängamossen som hon vilade i bilen
8 apr 2018 14:33

Lena Wesström
Det väcks helt vidrigt låga känslor i mig, känslor jag INTE vill kännas vid. Får lust att gå in i varenda
logg hon har på cacher hon inte varit med på och skriva note på samma datum så det verkligen
syns tillsammans att här var hon då rakt inte med, hon envisas med att fullogga ändå.
8 apr 201814:33

Lena Wesström
hon lär lägga tillbaka, men det är i alla fall en högre tröskel för henne att logga om
8 apr 2018 14:28

Lena Wesström
och nu verkställer jag

Lena Wesström
You 2:26 PM
Jag vet att du kan hävda din rätt att behålla loggar som nån annan gjort i ett team du tidigare varit del av,
trots att du inte haft något alls att göra med varken lösning eller loggning. Jag tar bort dem nu eftersom
det känns oerhört fel att ha dina loggar på besök av HTD (du vet väl att det är jag som gett honom det
namnet? kul du använder det du också). Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det
man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de
andra FTF:acfe, elen statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med att lägga
tillbaka. Då får det stå för dig. Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen
upplevelse av de aktuella cacherna.

Lena Wesström
Systerhax Apr 7, 2018 8:01 AM
Hej,
Jag har valt att behålla alla loggar och kommer så att göra.
/H*anna
"

//
Lena Wesström
Jag är hård här, stenhård. Men hon har valt att gå den här vägen och jag svarar henne. Säkert inte
så kul att tugga i sig att loggar han skrivit var från promenader med eller till mig. Därför extra
lämpligt att hon tar bort dem. Eller, som det blev, jag
8 apr 2018 17:39
"

Här kopierar Lena in HDs och hennes chatt 8/4- 18 för FR att se:

Lena till HD: "Om du hade visst mig respekt från början hade du fått det samma tillbaka."

Citera
2021-02-02, 02:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De kan bara inte ha missat att kolla ”samtalslistor” eller hur JG nu ska ha meddelat sig när han undrade var Lena var så tidigt den dagen. Stor tabbe isf.
Jasså?
Tycker väl att du pekar på it-brister och löst folk titt som tätt.

Ja, det vore stooor tabbe, snudd på osannolikt, men texten sticker ut.

Såg enbart kommentar fr teknikerm om att JG haft en massa kontakter i samband m försvinnandet. Sen en resumé om annat varav fb-sidor tar stor plats.

LJs fru, förhörd den 19 maj innan hon hittas får tyvärr ingen fråga om vem el när.

Det var ju en något konstigt formulerad fråga också, frågade enbart efter L men sa inget om försvunnen. Speciellt om de aldrig haft kontakt.

Även Ks väninna till H, nämnde runt 10-tiden då H medd om försvinnandet.
Det lär vara granskat annars har det gått troll i verksamheten, haha. Ser du det samtalet i samtalslista?
Citera
2021-02-02, 04:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då undrar man ju istället varför HD inte loggade cacherna på så lång tid.
Mot Vivallaskogen!
.. Broder Tuck.

Det kan man undra, det är ju inte förrän hon flyttar nästgårds med stalkern hon börjar sitt loggande så man rent av skulle kunna hon är i ett skov.
Cat(ch)fight:

LW till H:
"Jag tar hand om mina cacher och månar om att loggarna ska komma från personer som varit där. Mera förvånande att du lägger energi på att ha loggar på cacher du inte varit vid. De loggningar jag själv gått med HTD till vet jag med bestämdhet att du inte var med på, verkligen."

" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."

Hs kontakt m reviewern om sina överföringar av LWs cacher som hon inte rört en fena för att få.

"Ord som beskriver världen"
"Hanna loggade cachen 9 april -I 8 med en utförlig text kring kontosplitten från TeamDavidsson till SysterHax och HerrTeamDavidsson (se förhörsbilaga 3). Denna logg har sannolikt Lena radera" .

H till JG:
"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ...
Plattform: Unknown
2018-04-28 10:11 :03(UTC+2

" Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
2018-04-2810:09:31(UTC+2)

8 maj grälar SD som en gestapo sen nåt dygn, vill inte med till USA.
Likt en sval bris lägger sköterskan sin svalkande hand på den agiterade lägerkommendanten SiegDs panna och drar hux flux upp LWs wig som hon ska cykla iväg och ta. Vill du bli inskriven?

SD:
"När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det."

H på LWs cache i kommentatorsfältet:
"Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar.

JG
2018-05-09 22:43:25
" Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av
dig ju!

14 maj 23:01:13 - "Ord som beskriver världen"

Reviewern:
" Den I0:e juni loggade "SysterHax" åter cachen med ett nytt meddelande i loggen ( se förhörs bilaga 4). H har hört från flera andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarkt utifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar."
Senast redigerad av develi 2021-02-02 kl. 04:41.
Citera
2021-02-02, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då undrar man ju istället varför HD inte loggade cacherna på så lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mot Vivallaskogen!
.. Broder Tuck.

Det kan man undra, det är ju inte förrän hon flyttar nästgårds med stalkern hon börjar sitt loggande så man rent av skulle kunna hon är i ett skov.
Cat(ch)fight:

LW till H:
"Jag tar hand om mina cacher och månar om att loggarna ska komma från personer som varit där. Mera förvånande att du lägger energi på att ha loggar på cacher du inte varit vid. De loggningar jag själv gått med HTD till vet jag med bestämdhet att du inte var med på, verkligen."

" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."

Hs kontakt m reviewern om sina överföringar av LWs cacher som hon inte rört en fena för att få.

"Ord som beskriver världen"
"Hanna loggade cachen 9 april -I 8 med en utförlig text kring kontosplitten från TeamDavidsson till SysterHax och HerrTeamDavidsson (se förhörsbilaga 3). Denna logg har sannolikt Lena radera" .

H till JG:
"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ...
2018-04-28 10:11 :03(UTC+2

" Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
2018-04-2810:09:31(UTC+2)

8 maj grälar SD som en gestapo sen nåt dygn, vill inte med till USA.
Likt en sval bris lägger sköterskan sin svalkande hand på den agiterade lägerkommendanten SiegDs panna och drar hux flux upp LWs wig som hon ska cykla iväg och ta. Vill du bli inskriven?

SD:
"När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det."

H på LWs cache i kommentatorsfältet:
"Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar.

JG
2018-05-09 22:43:25
" Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av
dig ju!

14 maj 23:01:13 - "Ord som beskriver världen"

Reviewern:
" Den I0:e juni loggade "SysterHax" åter cachen med ett nytt meddelande i loggen ( se förhörs bilaga 4). H har hört från flera andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarkt utifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar."

Som jag har förstått det så kunde hon inte föra över dessa loggar till eget konto förrän hon och SD bildade nytt team och därmed kunde splitta loggarna mellan sig. Och denna teambildning gjordes enligt FR mars-april-2018. Och DÅ rasslade det till i systemet... HÅ uppmärksammar LW på händelsen och SDs gamla kompis M*ts som han vid den här tiden endast har sporadisk kontakt med uppmärksammar också händelsen...

HÅ: 6 apr 2018 21 :35
Tror bestämt att "systerha*x" har vaknat till liv. Det dräller in loggar.

Citat från förhör: 6:e april noterade M*ts att St*fan och H*nna splittat sitt geocachingkonto, han skrev då till St*fan och frågade om det. St*fan skrev då att de separerat men att de sannolikt skulle bli ett par igen. M*ts och St*fan hade fortsatt kontakt i april och M*ts frågade honom om hur han mådde och St*fan svarade då vid två olika tillfällen "riktigt bra" och "hoppfull".
Citera
2021-02-02, 05:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Som jag har förstått det så kunde hon inte föra över dessa loggar till eget konto förrän hon och SD bildade nytt team och därmed kunde splitta loggarna mellan sig. Och denna teambildning gjordes enligt FR mars-april-2018. Och DÅ rasslade det till i systemet... HÅ uppmärksammar LW på händelsen och SDs gamla kompis M*ts som han vid den här tiden endast har sporadisk kontakt med uppmärksammar också händelsen...

HÅ: 6 apr 2018 21 :35
Tror bestämt att "systerha*x" har vaknat till liv. Det dräller in loggar.

Citat från förhör: 6:e april noterade M*ts att St*fan och H*nna splittat sitt geocachingkonto, han skrev då till St*fan och frågade om det. St*fan skrev då att de separerat men att de sannolikt skulle bli ett par igen. M*ts och St*fan hade fortsatt kontakt i april och M*ts frågade honom om hur han mådde och St*fan svarade då vid två olika tillfällen "riktigt bra" och "hoppfull".
Om de slår sina påsar ihop igen - ska hon sitta och logga om hela skiten dä?
Det är ju helt maniskt antal på kort tid.
Såg hon var uppe i nån tall.
"Softis första T5:a"

Systerhax
8/21/2020
Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC
Citera
2021-02-02, 05:54
Medlem
Citat:
Om de slår sina påsar ihop igen - ska hon sitta och logga om hela skiten dä?
Det är ju helt maniskt antal på kort tid.
Såg hon var uppe i nån tall.
"Softis första T5:a"

Systerhax
8/21/2020
Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC

Ja, det kan man undra .

En del av LWs drivkraft till att ta bort loggarna kan man väl ana här i dialogen med HÅ.

LW till HÅ
andra jag hört tycker det är helknäppt att de gör som de gör, men jag skulle inte tro nån bryr sig om att ta bort
8 apr 2018 15:53

LW
man gör liksom inte det

LW
bara jag. hon har raderat ut mig ur allt hon kunnat kontrollera, unfriendat, tvingat honom att göra samma sak, förbjudit honom att ens prata med mig på event. jag tar helt korrekt bort hennes loggar om hon inte vairt där
Citera
2021-02-02, 06:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, det kan man undra .

En del av LWs drivkraft till att ta bort loggarna kan man väl ana här i dialogen med HÅ.

LW till HÅ
andra jag hört tycker det är helknäppt att de gör som de gör, men jag skulle inte tro nån bryr sig om att ta bort

LW
man gör liksom inte det

LW
bara jag. hon har raderat ut mig ur allt hon kunnat kontrollera, unfriendat, tvingat honom att göra samma sak, förbjudit honom att ens prata med mig på event. jag tar helt korrekt bort hennes loggar om hon inte vairt där
Fetat:

JG till HD 28 april:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."
Citera
2021-02-02, 06:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad hade LW väntat sig? Rätt åt henne.
Det är rätt år dig också att du pissar i motvind.
Glöm inte stänga munnen.

Som du ser vävs det fram en bild och den är inte så fager beträffande varken HD, SD eller JG.
Nu behöver vi få ordning på klockslagen och symbolvärdet för dessa konstiga loggar.

Och varför togs remsan in?
Hade L hämtat den?
Hängde den på ytterdörren som en sublim hälsning?
SD har ju hängt lyktor där förr.
Citera
2021-02-02, 06:52
Medlem
Citat:
Fetat:

JG till HD 28 april:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

Superfuskarna bildade en Pakt. Mot LW. Ren mobbing av det mest oädlaste motiv ever att fuska vidare i Geo-caching!!! Vuxna människor
Citera
2021-02-02, 06:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Superfuskarna bildade en Pakt. Mot LW. Ren mobbing av det mest oädlaste motiv ever att fuska vidare i Geo-caching!!! Vuxna människor

Vuxna människor får ta konsekvenserna av sina val. Det är ju självklart att HD inte ville ha något med LW att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in