2018-06-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu blir det nog mer bladdrande.
I och med att prio1 tydligen har alibi(varit i annat län) så kom SD
upp på första plats.
Jag har varit inne på HD p.g.a. att det tog förvånansvärt lång tid
att få tyst på offret, tänker då någon som är svagare och mindre beslutsam.

Jag har varit inne på sonen p.g.a. att planket och skriken stämmer bäst då.

Sonen har varit på besök, dom har blivit ordentligt osams, sonen drar iväg
i vredesmod, mamman efter för att försöka lugna ner sin son, kommer i fatt honom
i närhet av planket å allt går åt helvete.
Det är en hemsk teori, men det skulle kunna förklara hur LW hamnade i närheten
av planket olåst/öppen ytterdörr samt skriken.
Problemet är att vi inte vet graden av osämja, bara att det sagts att det va
mycket värre än tjafs.

Så SD då, jämfört med förra teorin så känns han betydligt behagligare
om man så säger, men jag börjar tvivla mer och mer på honom.

Med viss tvekan trycker på skicka.

Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.
Citera
2018-06-21, 14:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ingen vet om LW var saknad kl 23 men många har gjort klockslaget till en trådsanning gällande sista kända livstecken från henne. NA däremot, skriver i sin "detta-har-hänt" att det är kl 23.30 som är sista livstecknet (bakom betalvägg nu). OM det är korrekt så blir det svårt att få ihop med skrikvittnets utsago. Jag lyfte det redan då, när dalaan klev in i tråden, men då var förklaringen att det tar bara några sekunder för en LW att springa för sitt liv ner till bullerplanket.

Från NA:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.

Om skriket inte är kopplat till LW så kan hon ha försvunnit och hamnat bakom bullerplanket någon gång mellan 23.30 och när barnen vaknar.
Enligt dalaan skrik vittnet, så ringde dom 112 kl 23:47
Undrar vem som var kontakten kl 23:30?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-21 kl. 14:36.
Citera
2018-06-21, 14:35
Medlem
Citat:
Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.
Hur vet du detta? Hur väl kände du LW? Tror du att sonen kan vara inblandad?
Citera
2018-06-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Vad jag fått höra: Polisen är säker på att det är SD som är skyldig men väntar bara på bekräftelse från provsvaren från tekniska. Därför hade dom ”råd” att flytta på Springare.

Konspiratoriskt mot Springare, kanske. Vi får se när provsvaren.

Tack för informationen, låter lovande! Det blir till att invänta
provsvaren så att Polisen kan få sina misstankar bekräftade.
Citera
2018-06-21, 14:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats
Citera
2018-06-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Japp, har också läst det.
Citera
2018-06-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag håller helt med dig och har även jag haft funderingar på skriken. Det kan vara en dödligt sårad Lena som skriker och försöker kalla på uppmärksamhet. GM är borta, annars hade hen tystat henne. Det är därför skriken håller på så länge.

Kanske GM bara ville skrämma henne, kanske hen inte förstod hur allvarligt skadad hon var.
Det är faktiskt en riktigt bra tanke om GM var ensam där. Vaknar upp och skriker på hjälp, men det är GM som återvänder....
Citera
2018-06-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror inte på slumpen.

LW saknas efter ca 23.00.
Skrik hörs från samma område ca 23.30.
LW hittas död i samma område några dagar senare.
Slumpen tar slut... det är ganska klart att det är från FP=MP skriken hörs anser jag.
Citera
2018-06-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Konstigt inlägg. Du förutsätter att det går snabbt och smidigt att mörda någon. Det tror jag inte är standard, för en person som i övrigt inte är mer kriminellt belastad än misshandel i trängda lägen. Offret skrek för sitt liv, men polisen/larm osv ryckte inte ut! Stackars kvinna! Det är min välgrundade övertygelse.
Hur läser och tolkar du det jag skriver egentligen? Jag säger gång på gång att den dödliga attacken var utdragen, ett par minuter minst.
Jag skriver däremot att jag inte tror offret är kapabelt att skrika i den omfattningen som vittnena beskriver det.
Sluta vänd på det jag skriver så det blir syftningsfel.
Citera
2018-06-21, 14:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nu engagerar sig även Örebros politiker i konflikten som har blossat upp i utredningsgruppen runt Lena Wesström-fallet hos polisen.
– Skärpning polisen, att starta en medial cirkus om interna problem är inte okej i det här läget, sammanfattar Moderaternas kommunalråd och den tidigare polisen Anders Åhrlin sina åsikter om det som har hänt – och han får medhåll av kollegor från andra partier.
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/skarpa-kritiken-fran-orebros-topp-politiker-mot-polisens-agerande-kring-hjarstamordet-stopp-skarp-ti ll-er
(öppen till 15:51)
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-21 kl. 15:07.
Citera
2018-06-21, 15:07
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är faktiskt en riktigt bra tanke om GM var ensam där. Vaknar upp och skriker på hjälp, men det är GM som återvänder....

Ja, eller så dör hon helt enkelt ensam när hon använt sina krafter till att skrika. 😢
Citera
2018-06-21, 15:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det är låttexter, det vet ni va?
Jag skulle inte lägga alltför stor vikt vid det.

Denna av Hov1:
"Nu märker jag hur fort vi växer men
Se på våra sorger de är få
Jag kanske borde ringa hem ikväll
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Förlåt förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt"