Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 12:27
  #11437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Har Ni slappt teorin om att hon klattrade i trad, foll och blev hangandes upp och ned skrikandes?
Jajjamen, den teorin har vi slappt!
Citera
2018-06-22, 12:35
  #11438
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Har Ni slappt teorin om att hon klattrade i trad, foll och blev hangandes upp och ned skrikandes?

Den teorin minns jag Är inte säker på att personen, som spekulerade flitigt kring detta, skriver i tråden längre. Dennes övriga tankar satte dock (vad jag minns) rejäl fart på det ”geocaching-forskande” som fortfarande är högst aktuellt i forumet. Jag kan minnas fel också.
Citera
2018-06-22, 12:50
  #11439
Medlem
Handlrs avatar
Intressant länk till olösta mordfall osv kanske lite små löjligt men intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=lCjspXB5F4A
Gla' 22
Citera
2018-06-22, 13:41
  #11440
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag är också nyfiken på varför denna fråga ”besökte dig” Rosamund!

Om man tar en selfie framför en spegel så ”ljuger” bilden. Det som i verkligheten utförs av personens högerhand ser i spegeln ut som om vänsterhanden är aktiv och tvärtom. Nåja. ”Spegel spegel på väggen där...”

Hoppas på att anledningen till att rättsläkaren tar tid på sig med kroppen är för att det finns en chans i detta fall att kunna avgöra om det dödliga våldet utövats av en höger- eller vänsterhänt förövare.
__________________
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-22 kl. 13:43. Anledning: Grammatik
Citera
2018-06-22, 14:07
  #11441
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, polis har varit i hemmet. Det är svårt att få klarhet i om det hänt flera gånger men våldet har varit återkommande iaf. Son och mor ska ha pucklat på varandra när konflikter uppstod. Sonen ska ha valt att bo hos fadern en tid men sedan återgått till boende i båda hemmen.
LW och UW ska ha skilt sig för att känslorna tog slut från LWs sida. Dock fortsatte familjen att leva som familj fast på två adresser. LW ha skrivit om det i sin blogg som numera är nedstängd. Familjen firade semestrar mm tillsammans.

Har svårt att föreställa mig Lena som våldsam, allra minst mot sina barn. Var kommer denna information ifrån?
Citera
2018-06-22, 14:50
  #11442
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hoppas på att anledningen till att rättsläkaren tar tid på sig med kroppen är för att det finns en chans i detta fall att kunna avgöra om det dödliga våldet utövats av en höger- eller vänsterhänt förövare.

Tänker du att GM har slagit ihjäl henne eller har jag missat någon information om dödorsak?
Citera
2018-06-22, 15:18
  #11443
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan svara på din fråga om antal patruller i Örebro en vardagsnatt. Minibemanning i Örebro är två patruller i tjänst.

Tack! Vad tror du om att polisen inte åkte ut på vittnesuppgifterna om skrik; låter det rimligt att ingen patrull skickades ut för att det inte var möjligt att skicka ut någon patrull pga att de två tillgängliga hade andra mer prioriterade utryckningar?
Citera
2018-06-22, 15:26
  #11444
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänker du att GM har slagit ihjäl henne eller har jag missat någon information om dödorsak?

Dödsorsak har inte offentliggjorts än men åklagaren har väl bekräftat att den är känd för polisen? Däremot behöver rättsläkaren tydligen mer tid med kroppen vilket är intressant.
Citera
2018-06-22, 15:27
  #11445
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack! Vad tror du om att polisen inte åkte ut på vittnesuppgifterna om skrik; låter det rimligt att ingen patrull skickades ut för att det inte var möjligt att skicka ut någon patrull pga att de två tillgängliga hade andra mer prioriterade utryckningar?

Ju mer jag tänker på att de inte åkte ut och kollade, ju mer irriterad blir jag.

Med tanke på hur våldtäkterna ökat i samhället samt den varma årstiden så nog kunde de väl ha tagit en sväng åt det hållet och kollat.

Har man inte tid att kolla upp kvinnoskrik mitt i natten en vardag så har man på tok för lite poliser.

Eftersom de som ringde in klev upp och klädde på sig, tog bilen för att kolla så borde de som tog emot samtalet ha förstått att det var allvar i skriken.
Citera
2018-06-22, 15:30
  #11446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Den teorin minns jag Är inte säker på att personen, som spekulerade flitigt kring detta, skriver i tråden längre. Dennes övriga tankar satte dock (vad jag minns) rejäl fart på det ”geocaching-forskande” som fortfarande är högst aktuellt i forumet. Jag kan minnas fel också.

Ja, just det, den teorin hade jag glömt bort! Det var skribenten yyuutt
som den 24-25/5 skrev en hel del inlägg. Dennes teori var att LW som
överraskning till födelsedagsbarnet, klättrat upp i ett träd vid bullerplanket
för att placera ut ledtrådar till en cache/skatt och ramlat ner och förolyckats.
Efter de inläggen har den skribenten ej synts till i tråden.
Citera
2018-06-22, 15:39
  #11447
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ju mer jag tänker på att de inte åkte ut och kollade, ju mer irriterad blir jag.

Med tanke på hur våldtäkterna ökat i samhället samt den varma årstiden så nog kunde de väl ha tagit en sväng åt det hållet och kollat.

Har man inte tid att kolla upp kvinnoskrik mitt i natten en vardag så har man på tok för lite poliser.

Eftersom de som ringde in klev upp och klädde på sig, tog bilen för att kolla så borde de som tog emot samtalet ha förstått att det var allvar i skriken.

Jag misstänker att de tänkte att det räcker med att dalaan och sambon kör runt och tittar. En allmän bil som patrullerar! Och att de säkerligen återkommer om en pågående brottslig gärning som våldtäkt, mord upptäcks under deras åktur.
DÅ hade man kanske skickat en patrull? Ofattbart.
__________________
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-22 kl. 15:41. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-22, 15:51
  #11448
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag misstänker att de tänkte att det räcker med att dalaan och sambon kör runt och tittar. En allmän bil som patrullerar! Och att de säkerligen återkommer om en pågående brottslig gärning som våldtäkt, mord upptäcks under deras åktur.
DÅ hade man kanske skickat en patrull? Ofattbart.

Håller med att det är ofattbart..
Vad måste hända för de ska åka ut? Skottossningar?
Tycker även att det tog 5 dagar att hitta henne som låg så nära hemmet
är ganska konstigt..
Varför sökte de inte med sina hundar runt hennes bostad ?
Fanns det bevis hon fördes bort med bil så det var därför??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback