2020-04-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är precis den bild man har fått av LW!

Hon gjorde det för att HD skulle flytta ifrån SD
så att LW kunde flytta in och ta HDs plats.

Att SD inte ville ha henne tog hon ingen hänsyn till.

Du menar väl att det är den bilden SD gett till LW? Eftersom SD ändå inte tyckte om HD längre och planerade färger/mönster på nya ytskikt i huset tillsammans med LW. Och skulle åka till Kilimanjaro och förlova sig med LW på bergstoppen. Och att SD var den som drev på i förhållandet med LW.
Det blir lite tvärsom, ditt tänkande..

Nä, du får försöka komma vidare och inte spinna i gamla hjulspår och låta som en hackig LP-skiva. Som tidigare framlagts i tråden finns det en hel del annat att fokusera på för att få en helhet och inte bara fokusera på den lilla tårtbiten du hakar upp dej på; LW:s vandel. Vi vet alla om det och har dragit slutsatser därom och gått vidare för att vidga vyerna och bidra med något i tråden. Det finns inget i LW:s sätt att vara som orsak för att någon bestialiskt mördar henne.
Citera
2020-04-12, 18:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Vad gäller Jerry så har jag mest fått rapport kring hur kollegor pratar privat sinsemellan.
Enligt hörsägen verkar det vara en utbredd bild att Jerry absolut vet avgörande saker kring mordet och vad som skett efteråt med avseende på SD och HD. Att han skulle ha nån aktiv del i mordet tycks knappt nån vilja tro.

Även Hanna målas ut i mörka färger, så att säga. Hon lär ha en lång Golgatavandring ihop med JG att göra , innan dessa två ses med blidare ögon.

Det jag hört om JGs personlighet handlar mkt om både fjäskande å ena sidan och ren lynnighet å andra sidan...

Hoppas på mer input efter denna sega långhelg....

Tack för svar! Det måste vara obehagligt för kollegorna (och än värre såklart för kollegorna till Davidssons) att misstänka att en bland dem vet mer om ett mord än han är beredd att vittna och att han är beredd att låta offrets anhöriga leva med resultatet av det. Även om de inte tror att han är involverad så måste det ju ändå skapa funderingar och tankar om vad för typ han är och om han går att lita på i andra sammanhang.

Har du hört om något stämmer av vad kontot TinnaNinna85 postade tidigare om att en del av HDs kollegor ska ha blivit kontaktade av SD?

Ja, JG verkar dubbel. Han framstår som ganska mähäig och nervös sett till chattarna med SD i FUP men samtidigt som slug (när han diskuterar hur man kan infiltrerar flashbacktråden och luska fram vilka användare är) och aggressiv om man ska tro på de som haft påhälsning från honom. Lynnigheten framstår i ganska skarp kontrast till spelevinken SD och den spralliga LW. Undrar vilken roll han hade i den haltande gemenskapen HD, SD, LW och JG. Man får intrycket av att han ser saker ganska svartvitt och kör med en proaktiv, aggressiv framtoning för att pressa saker ur folk genom att ställa aggressiva frågor eller på annat sätt försöka äga samtalet. Känns som en person som tror sig stå över andra.

Om du känner till kretsarna runt SD. Tror du att fler i det s k Järngänget, t ex den omtalade Peter Cabr*io ska ha sprungit ärenden åt paret D också? Har förstått att denne betett sig lite liknande JG om man ska tro på vad som sagts i tråden tidigare.
Citera
2020-04-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
OJ vad är detta??
Vems barn planerade de att döda och få att se ut som plötslig spädbarnsdöd?
Eller missförstod jag något här?
Är de lika galna båda två?? Var kommer den här informationen ifrån??

Detta har HD själv berättat i ett förhör.
Någon annan har säkert aktbilaga/sidnummer.
Citera
2020-04-12, 18:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Dessa trådsanningar som vissa i tråden ägnar sig åt börjar bli tröttsamma.
Listan innehöll väl män som var intresserade av henne och hon var i sin tur intresserad av några där, fullt normalt för en singelkvinna att prata om sådant med sina vänner. Men en del vill ju få henne att framstå som helt galen i alla män och överdriver gärna antalet relationer som hon faktiskt hade

Ja, eftersom tråden och FUP är gigantisk och har plötsligt exploderat med många inlägg dagligen, börjar det bli svårt att hålla reda på vad som är fakta och vad som är något som någon i tråden har "hittat på ".

I princip anser jag att antalet i det här fallet är väsentligt, eftersom jag inte tror att det direkt har med mordet (om det var en eller tio) att göra.

Men för trådens utveckling har det det. Och för de anhöriga, inte minst barnen!
Istället borde var och en kämpa med att länka, citera och ange aktbil och sida.
Citera
2020-04-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Just hans agerande kring denna rättegångsdag har satt sig rätt hårt hos ett stort antal folk som rör sig i Jerry's närhet kan jag säga.

Han har å andra sidan bara sig själv att skylla, kan jag tycka.
Så jävla korkat beteende.... men sån verkar han ju vara till vardags också.

Precis. JG:s val att agera är det som omgivningen har att förhålla sig till..
Citera
2020-04-12, 18:19
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ha ha ha. Stämmer det verkligen?

(Vi är, temporärt, på s. 8.000 och inlägg 95.990)
Jag har iofs bara sett det i Lenas berömda och möjligtvis inte skickade brev, så KAN ju vara lögn. Eller så har det skrivits även i chatt mellan Stefan och Lena, det vet jag inte. Känns spontant som en lite väl invecklad grej att hitta på från Lenas håll, tycker jag.
Citera
2020-04-12, 18:20
Medlem
[quote=Moschata|71158631]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Förstår inte ditt inlägg där ... Det som står inom ramen är Zilverekos inlägg,hans namn står överst.
Men jag står som sändare. Jag tror på att mötet ägt rum eftersom konsekvenser av det finns
visade i aktbilagor.

Jag har inte skrivit det som står i rutan.

För att undvika sånt krångel och missförstånd : När du citerar och svarar på ett inlägg - gå då ner ett par/tre rader innan du skriver.
Citera
2020-04-12, 18:22
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Dessa trådsanningar som vissa i tråden ägnar sig åt börjar bli tröttsamma.
Listan innehöll väl män som var intresserade av henne och hon var i sin tur intresserad av några där, fullt normalt för en singelkvinna att prata om sådant med sina vänner. Men en del vill ju få henne att framstå som helt galen i alla män och överdriver gärna antalet relationer som hon faktiskt hade

Jag tjatar också om detta nu. Bra att fler uppmärksammar. Just nu pågår någon form av massiv hjärntvätt av tråden för att etablera trådsanningar till offrets nackdel. Det klippas och klistras ur FUP dygnet runt, listor lyfts ur sin rätta kontext, citat som är SDs ges till LWs med helt gräsliga tolkningar som följd...

Det verkar som att offret nu när MGM SD snart kan sitta fälld, ska fällas istället och att man tar i ända från tårna för att en gång för alla göra offret till förövare och MGM med fru till offer istället... Förskjutningar, projiceringar, ohederligt förtal genom att ta saker ur sina sammanhang.
Citera
2020-04-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Om du känner till kretsarna runt SD. Tror du att fler i det s k Järngänget, t ex den omtalade Peter Cabr*io ska ha sprungit ärenden åt paret D också? Har förstått att denne betett sig lite liknande JG om man ska tro på vad som sagts i tråden tidigare.

Om jag förstår det rätt är denne geocachare en av HD:s vänner fortfarande.
Citera
2020-04-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta har HD själv berättat i ett förhör.
Någon annan har säkert aktbilaga/sidnummer.

Japp, utrullat någon sida bak i tråden
Citera
2020-04-12, 18:26
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så om skilsmässan skulle vara ett villospår...så undrar jag för vem??

För att ingen ska förstå att de samarbetar och att HD vill ha sin man alldeles själv?

Eller för att få SD att tro att hon vill ha sin man ifred...men att han inte fattar att hon vill bli av med honom helt å håller och därför samarbetar med honom. SD skiljer sig i godan tro att snart få HD tillbaka bara han först mördar LW?

Det senare är ju mer troligt än att HD faktiskt tänkt gå tillbaka till SD, att LW fick sluta sitt liv för att HD skulle bli kvitt SD är förstås makabert att tänka men är SD så galen så hon ser det som enda utväg så är SD jäkla inte och leka med??? Sjuk sjukare sjukast alltså??
Nä usch såhär sjukt och snedvridet är det väl inte möjligt att det är??
Han har ju mordhotat dem innan och mödrar brukar göra rätt mycket för att skydda sina barn..
Citera
2020-04-12, 18:27
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack för svar! Det måste vara obehagligt för kollegorna (och än värre såklart för kollegorna till Davidssons) att misstänka att en bland dem vet mer om ett mord än han är beredd att vittna och att han är beredd att låta offrets anhöriga leva med resultatet av det. Även om de inte tror att han är involverad så måste det ju ändå skapa funderingar och tankar om vad för typ han är och om han går att lita på i andra sammanhang.

Har du hört om något stämmer av vad kontot TinnaNinna85 postade tidigare om att en del av HDs kollegor ska ha blivit kontaktade av SD?

Ja, JG verkar dubbel. Han framstår som ganska mähäig och nervös sett till chattarna med SD i FUP men samtidigt som slug (när han diskuterar hur man kan infiltrerar flashbacktråden och luska fram vilka användare är) och aggressiv om man ska tro på de som haft påhälsning från honom. Lynnigheten framstår i ganska skarp kontrast till spelevinken SD och den spralliga LW. Undrar vilken roll han hade i den haltande gemenskapen HD, SD, LW och JG. Man får intrycket av att han ser saker ganska svartvitt och kör med en proaktiv, aggressiv framtoning för att pressa saker ur folk genom att ställa aggressiva frågor eller på annat sätt försöka äga samtalet. Känns som en person som tror sig stå över andra.

Har ingen koll på vad som sägs o tänks i Davidssons kretsar tyvärr.
Kollegor till JG tycks alltmer se hans relation till SD som näst intill underdånig o totalt styrd.

Man bör nog betrakta det hela som ett starkt resultat av Stefans enorma kapacitet att manipulera och dominera de han knutit nära till sig.
Jerry kan uppenbarligen inte ens nu bryta sig ur Stefans grepp.
Jag försvarar verkligen inte JG, utan försöker fåfängt att förstå ngt av hans agerande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in