2020-04-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vid vilken tidpunkt skrev hon att hon hatar HD? I början av sin relation med SD då hon tycker att allt är ett rosa skimmer och litar på SD som förmodligen svartmålat HD för att få LW att hata just HD?

Eller i slutfasen när LW förstått vem SD är och är rädd för SD och verkar vilja varna HD?

Tidpunkten är ju alltid viktig, dessa personer har ändrat sin inställning till varandra över tid, och då har även känslorna förändrats tänker jag.

Det är senare delen, som det mesta handlar om nu.
Men inte riktigt i slutet, då hon uppgivit hoppet och verkar ha bestämt sig för att avsluta.
Citera
2020-04-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Hittade i FUP... Förhör med HD. Hon berättar vad LW sa när de pratade om otroheten.
”jag hoppas att du och jag kan va vänner så kan vi kramas innan du går härifrån..”
Fy så elakt av LW att vilja kramas! (ironi)

Kanske inte alls var menat som elakt, bara att det var extremt olämpligt. Om nu den träffen ens har ägt rum. Varför skulle HD ens bry sig om att gå dit? Finns bara HDs ord på det, vad jag vet.
Citera
2020-04-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlade om 3 personer i detta fallet.

SD👦 och HD👵 samt LW👧

SD och HD hade ingått äktenskap och hade tillika två barn inom äktenskapet.

LW var en fristående kvinna med 3 barn.

SD var otrogen genom att inleda ett förhållande med LW.

I det ögonblicket som detta stod klart för HD att hennes make hade bedragit henne med en annan kvinna, och som dessutom var en vän till henne och även hade vigt HD och SD till samhörigheten, då hamnade HD i ett dilemma,

detta betyder, att det första du skall begripa i detta fallet, är att 3 är ett ojämt tal och fungerar sålunda att en blir utstött. 2 stycken kan alltid komma överens, men inte tre.

HD:s dilemma gick ut på att hon måste välja sida SD👦➡LW👧➡HD👵

Detta betyder att någon måste straffas, antingen ställer hon sig fullständigt på LW:s sida och låter hela skulden läggas på SD, eller så ställer hon sig på SD:s sida och låter hela skulden falla på LW.

Helt uppenbart blev att hon valde sin makes sida och sålunda la över hela skulden på LW.

Detta betyder slutligen sagt att motivet finns i fösta hand hos HD.

Antingen mördade HD och SD offret LW i samförstånd, eller så begick SD handling helt på egen hand och fick på så sätt HD:s fullständiga tacksamhet för att han röjt LW ur vägen för gott.

Nu är detta vad jag personligen misstänker och länge har misstänkt och det är att HD:s och SD:s skilsmässa var ett av villospåren, varför får ni själva fudera lite grann på.

Mvh/ @JokerMannen

Så om skilsmässan skulle vara ett villospår...så undrar jag för vem??

För att ingen ska förstå att de samarbetar och att HD vill ha sin man alldeles själv?

Eller för att få SD att tro att hon vill ha sin man ifred...men att han inte fattar att hon vill bli av med honom helt å håller och därför samarbetar med honom. SD skiljer sig i godan tro att snart få HD tillbaka bara han först mördar LW?

Det senare är ju mer troligt än att HD faktiskt tänkt gå tillbaka till SD, att LW fick sluta sitt liv för att HD skulle bli kvitt SD är förstås makabert att tänka men är SD så galen så hon ser det som enda utväg så är SD jäkla inte och leka med??? Sjuk sjukare sjukast alltså??
Nä usch såhär sjukt och snedvridet är det väl inte möjligt att det är??
Citera
2020-04-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Troligen ville SD komma åt LW ännu hårdare och grymmare genom att hota att skada det hon var mest rädd om. Verkligt sjuk person!

Så tolkar jag också det.
Hotet i den mån det ens existerade försvann så
fort LW va borta.
Citera
2020-04-12, 17:32
Medlem
Pandalina4s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=X2uQIAtUViM

Kl 21 ikväll släpps del 1 av rättegången där där vi hör ljudupptagningen. Länk ovan.
Citera
2020-04-12, 17:32
Medlem
Citat:
Jag funderar här...brydde sig verkligen HD om LW på det sättet att HD var svartsjuk?
Jag har inte fått intrycket av att HD var lycklig med SD?

Kan inte detta handla om att HD var trött på LW av andra skäl...som att det pratades om även HD som faktiskt var gift med knölen??
Intrycket säger mig att HD inte var en person som gillar uppmärksamhet och att stå i rampljuset i ett triangeldrama var värre för HD än själva otroheten?

Sen om HD ville försöka förstå vem
av SD och LW som hon kunde lita på genom att lyssna på vad LW hade att säga är en annan sak, men hade hon varit svartsjuk så tror jag inte att hon suttit och lyssnat på några detaljer utan att bli så sårad och upprörd att LW tvingats sluta prata detaljer!?

Det är helt enkelt något som säger mig att HD ville bara förstå...det hon redan visste eller inte visste om SD, undrar jag??

Jag tycker du tänker rätt.
Utom att HD reste sig och gick när detaljerna blev för påfrestande.
HD har berättat om detta i förhör.
Var det NA eller aktbilaga...

Har också intrycket av att uppståndelsen är kanske värre än otroheten för HD
och frågan kan ställas om HS verkligen var kär i SD under senare tid före mordet,
när otroheten var så omfattande med LW att det blev svårt att förlåta "ett misstag".
HD har uttryckt "Då slipper jag honom" senare tid, avdelning för häktad SD.

Kanske ingen ide' att jag skriver mer om vad jag läst, då min ambition inte varit
att kunna återge allt. Bra med länkar och data, absolut.
Citera
2020-04-12, 17:34
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Antingen får jag sätta mig och räkna deras inlägg eller lämna frågan tills vidare...
Måste man välja "Madonna eller Hora"?
LW var synnerligen sammansatt och hade antagit SD:s utmaningar liksom vice versa.
Tror inte heller att LW hade omgärdat sig med så många män eller gått in i relation med
alla om hon inte varit i desperat behov av tröst och närhet.
Har du någon trovärdig källa på hur många hon låg med och under hur lång tid det var?

Tar du Snoris, Gloris och Hannas ord som objektiv sanning?
Citat:
Kan inte säga så mycket om det.
Men det är väl ändå troligt att HD var hemma hos LW och lyssnade på hur dem hemliga relationen fortsatt
även efter SD lovat att sluta ha se med LW.
Vänner fick de vara, men inte ha sex, i något skede sa HD så.
Senare kunde jag läsa att LW inte alls fick förekomma hos någon i bekantskapskrets,
enligt HD:s yttrande och det kan man mycket väl förstå.
Hur många vill ha mannens älskarinna uppdykandes i alla möjliga sammanhang ..

Betvivlar inte alls att LW hade det hemskt svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du lyckas blanda två trådsanningar som det inte finns några belägg för och göra dem till en.

1 Att HD varit hemma hos LW kan vara sant, kan vara osant. Det finns inget mer än HDs utsaga om detta samtal så i vet inte. Vad vi vet är att HD berättar om detta för en vännina EFTER mordet och att hon då säger att LW berättat att hon blöder för det mesta vid alla samlag. Eftersom rättegången visat att det inte är sant att LW blöder vid samlag så faller ju hela HDs historia. Är HELA mötet ett påhitt eller är delar av vad som sagts ett påhitt. Vi vet inte.

2. Detta samtal ska ha skett då HD konfronterade LW och SD om otroheten våren 2017 och handlar inte om att relationen fortsatt i hemlighet. LW hotar under våren 2018 med att avslöja att det har fortsatt, men har inte gjort det. HD berättar själv i förhör och rättegång att hon inte fick reda på det förrän efter LWs död.
Gött att åtminstone ha det bekräftat att det inte är bekräftat.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-12 kl. 17:37.
Citera
2020-04-12, 17:37
Medlem
Citat:
Det är senare delen, som det mesta handlar om nu.
Men inte riktigt i slutet, då hon uppgivit hoppet och verkar ha bestämt sig för att avsluta.

Tänker att däremellan dessutom funnits en tid där LW pendlat mellan hopp och förtvivlan och inte visste varken ut eller in...för att hon inte förstod att hon faktiskt förstod? Där hon förmodligen bannade sig själv för att hon hade låga tankar om
SD personlighet och istället klandrade sig själv för att hon ens tänkte tankarna som
dök upp om honom och vem han faktiskt är. Och hur länge denna tid pågick som
hon garanterat levde i, det är nog omöjligt för någon att svara på här tänker jag.

Men poliserna vet nog när LW började tvivla och granska SD och varför hon var just livrädd.
Och det att LW upptäckte något får mig givetvis att fundera på om det är troligt att HD skulle missat detta mörka hos SD?
Jag tror att hon visste, det bör hon gjort.
Följdfrågan blir istället, var HD lika rädd för SD som LW var, eller är HD lika galen som SD är?
Vad är det HD inte berättar, är det av rädsla för repressalier eller för att faktiskt skydda SD?
Undrar om vi någonsin får svar på det?
Citera
2020-04-12, 17:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skräm inte upp grabben i onödan nu.
Det va LW som upplevdes som ett problem, inte grabben på något
som helst vis.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Troligen ville SD komma åt LW ännu hårdare och grymmare genom att hota att skada det hon var mest rädd om. Verkligt sjuk person!

Förhoppningsvis så läser inte LWs barn här, får man iaf hoppas med tanke på hur hemskt deras mor behandlas här.

Jag tror inte att SD eller någon annan upplevt LWs barn som problem men SD och HD har å andra sidan inte haft några problem att se även sina egna barn som problem som skulle försvinna genom mord, sett till vad som står i FUP. Dock, oavsett så går det inte att förbise att SD har mordhotat inte bara LW utan även barnen. Detaljerna om yngste sonen var därtill riktigt vidriga. Och med tanke på hur hatet flödar här mot LW samt hur SDs handlingar gång på gång rättfärdigas så verkar det finnas både en och annan gränslös person som det inte står riktigt rätt till med och som gärna hänger ut och skadar barnen, iaf på ett annat plan genom att hänga ut deras måenden gång på gång offentligt. Det kan därför inte uteslutas att det finns folk i SDs krets nog sjuka att hata LW nog mycket för att ge sig på barnen även utanför tråd. Varpå jag menar att hennes barn borde ha beskydd. Förhoppningsvis har jag fel men hellre beskydd i onödan än att någon kan ge sig på dem. Sedan kan beskyddet bestå i formellt beskydd från staten eller att vuxna i deras närhet bara är uppmärksamma och slår vakt kring dem. Jag hoppas och tror att UW är en klippa för dem genom allt.

VigosRos, ja jag tror som du. Mycket möjligt att det var så han lurade ut LW också under någon falsk förepegling att det gällde barnen. Mordet skedde ju i anslutning till ett av barnens födelsedagsfirande liksom att genrepet skedde i anslutning till dennes kalas. SD verkar ha varit mer våldsam vid födelsedagar, kanske blev saker mer laddade då.
Citera
2020-04-12, 17:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ser att du har tagit bort en del av mitt (korta) inlägg, det att vi känner till den ena sängvalsen men inte den andra. Så jag undrar än en gång: Hur vet du det? Förklara gärna det.

Jag har inte tagit bort något!

Jag svarade dig 14:17.

Du lade till den meningen:
Senast redigerad av zilvereko Idag kl. 14:23.

S-J har ju redan svarat dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skrivet av Lena Wesström till Hanna Davidsson apr 2017 22:53

AB 168 facebook messenger del D sid 2673-3411 (pdf sid 208)
Lena Wesström
Förstår detta verkligen Inte kommer uppfattas som positivt. Vill ändå berätta, trots att jag förstår det
kommer slå tillbaka på mig, stenhårt, kanske med misshandel. Märker du litar på honom nu. Som
jag gjort. Och nu blir jag kastad på dynghögen som en använd trasa, utnyttjad så länge han hade
tråkigt hemma.
Innan du ger honom ditt liv igen måste du veta att han sviker dig även nu. Kanske ett ännu större
svek, eftersom han nu låtsas vara helt ärlig. Han har aldrig slutat ha kontakt med mig. Ljuger och
bedrar fortfarande. Chattar i smyg, hela tiden. Pratar i telefon. Träffas. Cyklat tillsammans några
gånger, mötte Putte härom dagen. Några kvällspromenader. Hållit i handen, pussats. När du ringde
häromkvällen var vi vid Greta Adrians väg. Jag gick bredvid när han sa att han var själv och frågade
om han skulle springa hem till dig. Det var den kvällen du kom tillbaka till er säng. Föreslagit mig att
registrera nytt, fejkat endomondokonto så vi kan vara endovänner i alla fall.
Berättar vad ni pratar om, vad ni gör, hur du mår. Att du först skulle köpa ny säng och måla om
sovrummet. Att du sedan nöjt dig med madrass och nu sover där igen. Att du är så ofattbart positiv.
Du skjuter det onda åt sidan, väljer att bortse och tro på honom nu, framåt. Eftersom allt verkar bli
bra nu. Siktar på att ta det som är kvar av Sverigemystarna, för att det är kul, men också som
upprättelse för dig. Men han är densamma som innan. Har inte svarat så sanningsenligt som han
ger sken av när du frågat saker.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen,
fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Han säger han verkligen ville vara med mig, att han var så nära att lämna dig. Stannade av lojalitet.
Antagligen också av bekvämlighet. Och för att slippa skämmas. Men att han nu, när du blivit
friskare, vill vara med dig, att han älskar dig. Vad är det för kärlek? Som gör så här mot dig? Nu
kommer han såklart straffa mig hårt och stänga av kontakten. Kanske utfärda nya hot. Kanske ge
film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån. Den finns nånstans hemma hos
er. Säga till dig att jag tvingat honom, att allt är mitt fel. Hur skulle jag kunna tvinga honom? Nånsin?
Han äger makten och kontrollen! Finns säkert med att ge mig nån tröst på slutet, att inte stänga av
så plötsligt. Men han ljuger för dig, visar att ord om ärlighet Inte väger nånting. Han blir säkert trogen
nu ett tag. Bygger allt han kan på er relation. Men när bö�ar han ljuga och bedra igen? Med nån ny.
Eller kanske gammal. Han kanske har bedragit även mig under tiden.
Han är extremt manipulativ, taktisk. Har alltid en utväg i bakhuvudet, tar reda på fakta han vill ha, får
folk att samarbeta. Får folk att känna det han lägger på dem. Hissar när han vill stärka, då knyter
han dem till sig. Bryter ned när han vill härska. Försöker tala om för mig att jag är manipulativ och
destruktiv, att jag VILL vara offer, att jag skulle njuta av det. Han bryter ned tills man nästan tror han
har rätt. Han gör det också med dig, fast mera förfinat. Har inte gått lika hårt fram med dig, för han
vet ju han har dig, att du aldrig skulle gå. Du har inte bjudit så hårt motstånd att han tagit i dig med
fysiskt våld i dig (antar jag), du har fogat dig i 21 år (han skickade bilder och video när han
onanerade på er 20-årsresa). När du krävde förra sommaren att han skulle bryta med mig, annars
skulle du gå, då var han envis. Psykade dig med frånvaro av närhet, kramade mig extra varmt inför
dig, sa att han "måste fundera om han vill leva med en som hotar gå". Han visste han skulle vinna,
det gör han jämt. Inte varje småsak, men det viktigaste. Till slut var du så nedbruten att du backade
från ditt krav. Och han vann. Slapp lova dig, kunde fortsätta som innan.
Hans hot mot mig är total exkommunicering och att visa utåt (så jag ser) hur bra ni har det. Han har
sagt vad hans version till polisen ska vara. Håller verkligen inte. Att jag skulle snubblat på väg ur
bilen. Och att jag skulle gjort mig illa på handbromsen. Som om rättsväsendet vore dumma i huvet.
Allt hörs på ljudupptagningen. Bilderna matchar inte hans berättelse. Vet, han kanske aldrig kommer
dömas, det är långt ned på straffskalan och det finns sannolikt inga vittnen. Och svenska
rättsväsendet ger starkt skydd till misstänkta, allt måste vara extremt välbevisat, annars går man fri.
Men han kan aldrig komma undan att det är uppenbart han GJORT det. Finns sannolikt även en
glimt på Forex övervakningskamera från ett annat tillfälle. Den gången var extremt lindrig. Bara en
markering, en påminnelse om att han kan och vill göra mig fysiskt illa om jag inte lyder.
Att han upprepat ger sig på mig och demonstrerar sitt fysiska övertag och att han är beredd att
använda det om det behövs, uttrycker grova dödshot mot mig och barnen ... Det säger allt om hur
ruttet han förstår han betett sig, att det till varje pris inte får komma ut. Det handlar inte om sex, det
är minst sagt sekundärt. Det handlar om sveket, om hur han lämnat ut dig, hur han konsekvent och
utstuderat ljugit dig rakt i ansiktet och gått raka vägen från din sängkant hem till mig. Är han
verkligen värd ditt nya förtroende?
Nu ser det ut som om han följer minsta vink från dig. Unfriendar, blockar och utestänger mig.
Erkänner saker, så han ska verka trovärdig. Men så fort det stabiliserar sig - och det verkar gå fort -
då kontrollerar han dig igen. Fattar du att han sa att du är så svag, att han tänkte intala dig att du
inbillat dig om bilderna? Han utnyttjar dina svaga punkter! Det är så han gör, fintar och lurar. Googla
"makt och kontroll" och du får signalement på Stefan. Alla träffar på den sökningen handlar om
misshandel och psykopater. Ledsen Hanna, vi älskar någon som aldrig kommer vara trogen. Han kanske aldrig har älskat nån av oss, bara använt oss för att få ett snyggt skal och rolig förströelse. Det är så sorgligt.
Citera
2020-04-12, 17:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Tänker att däremellan dessutom funnits en tid där LW pendlat mellan hopp och förtvivlan och inte visste varken ut eller in...för att hon inte förstod att hon faktiskt förstod? Där hon förmodligen bannade sig själv för att hon hade låga tankar om
SD personlighet och istället klandrade sig själv för att hon ens tänkte tankarna som
dök upp om honom och vem han faktiskt är. Och hur länge denna tid pågick som
hon garanterat levde i, det är nog omöjligt för någon att svara på här tänker jag.

Men poliserna vet nog när LW började tvivla och granska SD och varför hon var just livrädd.
Och det att LW upptäckte något får mig givetvis att fundera på om det är troligt att HD skulle missat detta mörka hos SD?
Jag tror att hon visste, det bör hon gjort.
Följdfrågan blir istället, var HD lika rädd för SD som LW var, eller är HD lika galen som SD är?
Vad är det HD inte berättar, är det av rädsla för repressalier eller för att faktiskt skydda SD?
Undrar om vi någonsin får svar på det?

Här tror jag att du pekar på en nyckel till att förstå vad som hänt och framförallt för att förstå LW. Saker är inte svartvita, inte heller är de statiska och fixa. De inblandade i detta mord är människor som befunnit sig i en destruktiv relation på tre eller fler under flera år. Sannolikt har tankar och känslor varierat och förändrats över tid hos samtliga vilket kan förklara att en del vittnen och vänner säger lite olika saker. Tänker att detta gäller både kring HD och kring LW.
Citera
2020-04-12, 17:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Kan varit så vi just det tillfället, ja. Men HD blev insläppt och bjöds på te (eller var det kaffe?) och smörgås. LW hade huvudet fullt av vad hon ville berätta, det flödade på minsann.
Det är inte trakasseri att knacka på någons dörr som man känner.
Vet ju inte hur HD frågat. Hur mycket av svar hon orkade med. Men hon fick så det räckte och blev rågat, tills hon gick därifrån.
Varför gick hon dit då, om inte LW visat att hon hade något hon ville berätta om för HD?
Inte tror jag det var SD som antydde hälften, varpå HD gick hem till LW för att få reda på resten.
LW måste ha "öppnat" (och så minns jag) för mötet.
Vem annars än LW kan ha påverkat HD att gå hem till LW då?
HD gick dit för att få veta mer om otroheten, om det var sant.

Hon gick dit för att hon misstänkte att SD och LW hade varit på hotell ihop. Fick en kompis till att ringa hotellet och sen konfronterade hon dem en efter en. SD först och han nekade. LW nekade inte.
Senast redigerad av Zissela 2020-04-12 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in