2020-04-12, 17:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det citerades för en tid sedan, LW:s egna ord där hon över en hel sida rabblar upp de män hon då
hade kontakt med och det framgår att det var mer än vänskap.
Såg inte dig i tråden då. Du har inte läst själv men beordrar mig genast servera uppgifter om hur många och när. Har inte arkiv för lästa delar av aktbilagor.
Det var nog 10 + i alla fall, och tiden var sista året, kanske halvåret. Det stod inte angivet.
Det kom av sms med väninna.

!0-15 låter ganska mycket.
Nu höftade du, men som jag minns det var det betydligt färre.

Edit:
Nu ser jag att du ändrat till 10+, men jag tror inte att du kommer upp i det heller.
Med tanker på att L*ena nu är död, ingen kan försvara henne, så är det viktigt att inte slänga till med siffror och annat, som man inte kan visa stämmer.

Om du är osäker, kanske kan det vara bättre att skriva att "jag tyckte att det var ganska många men jag minns inte exakt var jag läste det eller hur många det var".
Senast redigerad av notknapparen 2020-04-12 kl. 17:58.
Citera
2020-04-12, 17:56
Medlem
[quote=Moschata|71158325]
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Är du säker på att det bara finns i HD:s utsaga?
Hm ... Minns orden att hon satt i soffan!
Har inte LW om berättat detta i ett sms för någon?
Oj vilket jobb man får som ska leta efter allt man läst
som inte kommer från tråden.

Visst är HD litet smartare än vi kanske trodde först ... men hela berättelsens
karaktär känns ju som LW:s.
Har man kännedom om hennes stil och uttryckssätt i sms:en, så stämmer
det väl med deras möte och hur LW där uttryckts sig.
Har ändå (om man försöker tänka som du) svårt att tro att HD är så skicklig
i inlevelse att hon kan härma sig fram till en berättelse som liknar LW i sättet
att framföra saker på, därtill med valet av detaljer som återges ...
Tycker det hela misskänneligen bär LW:s prägel.

Detta hade naturligtvis inte alls behövt gå så långt som till mord på Lena. Om det nu var så att hon var outhärdlig som person så hade Davidssons kunnat anmäla Lena för trakasserier. Varför gjorde de inte det?Varför?

Svaret är förmodligen att SD ville ha det som förr. Att Lena skulle vara tyst och bara gilla läget. Acceptera sveket. Samt att HD skulle blunda och inte klaga.

Det hela var ett spel där SD var regissören. Tror han gillade det. Tills han märkte att Lena blev gladare och bröt sig loss. Då slog äganderättsbegäret och svartsjukan till med full kraft och han slog ihjäl henne.
Citera
2020-04-12, 17:56
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Det citerades för en tid sedan, LW:s egna ord där hon över en hel sida rabblar upp de män hon då
hade kontakt med och det framgår att det var mer än vänskap.
Såg inte dig i tråden då. Du har inte läst själv men beordrar mig genast servera uppgifter om hur många och när. Har inte arkiv för lästa delar av aktbilagor.
Det var nog 10 + i alla fall, och tiden var sista året, kanske halvåret. Det stod inte angivet.
Det kom av sms med väninna.

Här beordrad inget alls.
Jag bad dig klargöra VAD begreppet MÅNGA står för och under vilken tidsperiod det gäller.

Nu menar du alltså 10+ under ett halvår till ett år.
Har du höftat till det eller kan det måhända också handla om en 6årsperiod?

Du vet väl egentligen inte så himla noga, eller hur?
Citera
2020-04-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
!0-15 låter ganska mycket.
Nu höftade du, men som jag minns det var det betydligt färre.
Dessa trådsanningar som vissa i tråden ägnar sig åt börjar bli tröttsamma.
Listan innehöll väl män som var intresserade av henne och hon var i sin tur intresserad av några där, fullt normalt för en singelkvinna att prata om sådant med sina vänner. Men en del vill ju få henne att framstå som helt galen i alla män och överdriver gärna antalet relationer som hon faktiskt hade
Citera
2020-04-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Som du säger, det är inte bekräftat. Och knappast troligt. Om man ska tro HD så visste hon ju inte om att affären hade fortsatt så det talar emot att hon fått dessa mejl. De finns inte heller i hennes dator enligt IT-protokollet för HD.

Under en viss tid visste HD inte om att otroheten fortsatt, men senare fick hon ju veta det.
HD brukade radera hon också. Alla tre raderade ibland.
Vore intressant att få se igen, den del av aktbilagorna som handlar om hur det gick till när HD fick veta
att otroheten fortsatte trots löften av SD att avsluta den.
Inte sex, bara vänskap med LW, lovade han.

Jag vet mycket väl att det vid tidsangivlse fanns att notera att mailet var sparat men inte skickat eller
ankommer till mottagaren.
Någon har kommenterat att "sparat" kan ha betytt sparat i någons dator mn förstod inte hur som menades.
Kan ha hänt något sedan dess, att det skickades, att det raderades. HD ville inte känna sig trakasserad
av någon anledning. Kan därför ha raderat.
Hon ville inte påminnas om LW i sitt liv, någonstans har hon uppgett.
Citera
2020-04-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Det jag hört om JGs personlighet handlar mkt om både fjäskande å ena sidan och ren lynnighet å andra sidan...

Hoppas på mer input efter denna sega långhelg....

Har samma info gällande JG:s lynnighet. Det bekräftas även av hans agerande innan han ska till tingsrätten då han är vresig och avbryter samtal flera gånger då TR vill kalla honom tidigare.
När han väl är i tingshuset försöker JG även forcera sig förbi vakten och ta en genväg in i salen.
När JG väl vittnar får han en tillsägelse av domaren att skärpa till sig och svara på frågorna som ställs. Och det kommer nog finnas på ljudfil inom kort.
Så visst är det en bufflig och egensinnig typ.
Citera
2020-04-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Här beordrad inget alls.
Jag bad dig klargöra VAD begreppet MÅNGA står för och under vilken tidsperiod det gäller.

Nu menar du alltså 10+ under ett halvår till ett år.
Har du höftat till det eller kan det måhända också handla om en 6årsperiod?

Du vet väl egentligen inte så himla noga, eller hur?

Har så svårt för det där låga "Eller hur" så man vill inte svara dig.
Hon skrev detta så att det framgick att hon hade sexkontakt med både SD OCH
andra män samtidigt. Vilket var poängen!!
Hon hade vid något tillfälle två andra som inte
visste om varandra. Annars verkade en i taget gälla. Och ja 10 kan vara i underkant
om vi ska tala halvårsvis.

Jag lovar att du ska få länken snart, ha tålamod.
Citera
2020-04-12, 18:09
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har samma info gällande JG:s lynnighet. Det bekräftas även av hans agerande innan han ska till tingsrätten då han är vresig och avbryter samtal flera gånger då TR vill kalla honom tidigare.
När han väl är i tingshuset försöker JG även forcera sig förbi vakten och ta en genväg in i salen.
När JG väl vittnar får han en tillsägelse av domaren att skärpa till sig och svara på frågorna som ställs. Och det kommer nog finnas på ljudfil inom kort.
Så visst är det en bufflig och egensinnig typ.

Just hans agerande kring denna rättegångsdag har satt sig rätt hårt hos ett stort antal folk som rör sig i Jerry's närhet kan jag säga.

Han har å andra sidan bara sig själv att skylla, kan jag tycka.
Så jävla korkat beteende.... men sån verkar han ju vara till vardags också.
Citera
2020-04-12, 18:09
Medlem
Citat:
Kan inte säga så mycket om det.
Men det är väl ändå troligt att HD var hemma hos LW och lyssnade på hur dem hemliga relationen fortsatt
även efter SD lovat att sluta ha se med LW.
Vänner fick de vara, men inte ha sex, i något skede sa HD så.
Senare kunde jag läsa att LW inte alls fick förekomma hos någon i bekantskapskrets,
enligt HD:s yttrande och det kan man mycket väl förstå.
Hur många vill ha mannens älskarinna uppdykandes i alla möjliga sammanhang ..

Betvivlar inte alls att LW hade det hemskt svårt.

Då frågar jag mig: Vilka i bekantskapskretsen vill ha SD i sin närhet? Han som bedragit 2 kvinnor?
Citera
2020-04-12, 18:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det ser jag som självklart. Han berättade ju för Lena om sina planer att manipulera Hanna till att tro att hon hade inbillat sig foton på Stefan och Lena tillsammans.. Det är fan deep shit right there.

Ha ha ha. Stämmer det verkligen?

(Vi är, temporärt, på s. 8.000 och inlägg 95.990)
Citera
2020-04-12, 18:11
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med dig. Försöker hålla mig utanför invektiven som haglar från speciell trådens ilsknaste tanter.. Det är frestande att falla till föga när epitet som Golvbrunns-Hanna kletas på det första offret i denna tragiska soppa.

Det är också mina ord: Ingenting ska sägas bakom ryggen som man inte vågar sägas till den det gäller i verkliga livet. Vågar man inte det håller man truten.

Vad gäller tjatet om Lenas elakheter visavi Hanna har varje liten uppgift förnekats in absurdum vilket innebär att tillförlitligheten hos oss som postat uppgifterna ständigt och i kränkande ordalag ifrågasätts.

För att inte framstå som simpla lögnare så blir vi tvungna att värna vår heder med att citera Lenas egna ord ur FUP vilket renderar oss ilskna påhopp och anklagelser för att smutskasta den vi citerar.
Bara det att ni ju lägger ut ett från henne uppenbart ironiskt inlägg som om det vore på riktigt. Ni bör vara försiktiga med att dra för långa slutsatser om ni är för aspiga för att förstå hur människor fungerar.
Citera
2020-04-12, 18:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Har så svårt för det där låga "Eller hur" så man vill inte svara dig.
Hon skrev detta så att det framgick att hon hade sexkontakt med både SD OCH
andra män samtidigt. Vilket var poängen!!
Hon hade vid något tillfälle två andra som inte
visste om varandra. Annars verkade en i taget gälla. Och ja 10 kan vara i underkant
om vi ska tala halvårsvis.

Jag lovar att du ska få länken snart, ha tålamod.

Att LW hade sex med andra samtidigt med SD är ju gamla nyheter, minst sagt.
SD hade väl problem med det, så gift med HD han ändå var.
Så sanslöst skruvad och sjuk är SD...
Senast redigerad av Jubbero 2020-04-12 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in