2020-03-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du kan inte ha följt många mordfall om du går igång på detta sätt. Ännu en gång poängteras i tråden, nu av dig, att våldet var riktat "rakt mot ansiktet". Hänvisa mig gärna till källa för detta. Allt som finns skrivet om skadorna påvisar att slagen förmodligen kommit från sidorna (alternativt uppifrån om BO låg ner i tex fosterställning). DÅ kan skador som redovisas uppkomma. Men nej, det är inte "rakt mot ansiktet" hur upprörd du än blir över detta.
När det gäller mitt uttryck om att polisen trissade upp stämningen mot MGM så är det faktiskt vad som sker i förhöret. Man drar åt tumskruvarna mer och mer och i just den aktuella passagen ger man honom informationen om BOs skador men responsen uteblir (min tolkning).

Okbensbågen är övre delen av okbenet där ögat sitter. Käkbenen (under och över) sitter också i ansiktet.
Citera
2020-03-28, 23:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148.

"Känner mig orolig i själen över att 5 kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne"

Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?

Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger "Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom."

Var det därför hon försökte knäcka HD. För att hon skulle slänga ut honom ?
Varje gång SD nobbade hennes så blev hon ännu mer beslutsam att vinna honom.
Underlig kvinna

De verkar åtminstone ha blandat ihop varandra med sig själva och underskattar nog gravt bindningen de har till varandra. För LW, som är ensam, är det möjligen som att rulla iväg en sjömina. Det går liksom inte bara sluta, och bo femtio meter isär.
Därmed inte sagt att det är hon som är problemet..
Det är killen med tillhygget.
Citera
2020-03-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det verkar som om någon inte gillade att L*ena var söt ? Att hennes fina utseende skulle mosas sönder av någon konstig anledning !?
Undrar varför ?
Gör väl inget om en person är söt ?!!!!!

?? Tror du mördaren krossade hennes huvud och mosade hennes ansikte för att hon är söt??
Citera
2020-03-29, 00:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
?? Tror du mördaren krossade hennes huvud och mosade hennes ansikte för att hon är söt??

Jag tror att mördaren måste ha uppfattat att om den inte mosade sönder LW totalt så skulle denne inte kunna låta bli att träffa henne fortsättningsvis sexuellt !
Och denne visste om att hans egen fru HATADE LW så pass så att det var lika bra att mosa LW till oinkännlighet !
Så ILLA tror jag det var !
(Spekulation)

Och eftersom jag känner/kände alla dessa tre i verkligheten, så blir jag så illamåendes på detta som hänt så jag pallar inte att fortsätta skriva .
Är SÅÅÅÅÅÅ besviken på mänskligheten efter det som hänt ,så FYN FAEN!
Senast redigerad av landbandy 2020-03-29 kl. 00:16.
Citera
2020-03-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket obehagligt inlägg, men dessvärre nödvändigt, då det fortfarande sitter folk i tråden och tycker synd om gärningsmannen/gärningsmännen. Och kränker offret.

Vilken ondska. Man vill bara gråta.

#TeamÅsaHiding

Det var både ett mycket horribelt så som även ett sjukligt Módus Operándi som Gärningspersonen brukade sig av mot sitt offer med hjälp av ett tillhygge.

Gärningspersonen var full av ett okontrollerbart hat inom sig då vederbörande gick lös mot och på sitt offer.

Den här personen enligt ovan skriven, är inte enbart farlig för andra utan så och även för sig själv.

Den Skogs-Mållganskt producerande SD lider nog av imaginaritit, inflammation i fantasirummet inom sin hjärna, det vill säga, är fantasirummet sjukligt, föds därur hotfulla figurer så kallade "Mållgisar" som sedan släpps ut och blir verkliga vilka sedan jagas av vederbörande för att sålunda uppnå en hjältekänsla, även polisen blir uppringd och varnade för dessa hotfulla figurer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag tror att mördaren måste ha uppfattat att om den inte mosade sönder LW totalt så skulle denne inte kunna låta bli att träffa henne fortsättningsvis sexuellt !
Och denne visste om att hans egen fru HATADE LW så pass så att det var lika bra att mosa LW till oinkännlighet !
Så ILLA tror jag det var !
(Spekulation)

Och eftersom jag känner/kände alla dessa tre i verkligheten, så blir jag så illamåendes på detta som hänt så jag pallar inte att fortsätta skriva .
Är SÅÅÅÅÅÅ besviken på mänskligheten efter det som hänt ,så FYN FAEN!

Mosar man någons huvud och ansikte med 17 slag så får man räkna med att vederbörande avlider.
Citera
2020-03-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hanna beskriver sin relation med Stefan:

149/114 (juni 2018)

H: Ja men ... Äh, om Stefan nu har gjort det här hela tiden, jag har inte veta om det. Det är skitdåligt, jag blir jättearg på honom för det här och jag tycker det är frustrerande, men vi har avslutat våran relation. Jag kan välja att lägga jättemycket kraft på det här. Jag har lagt kraft på den där relationen i 5 ... ja i 5 år är väl det jag har lagt aktiv kraft på det hela. Jag orkar inte. Jag måste få gå vidare med mitt liv,jag orkar inte med deras relation.

----
149/113
F2: Eh och Lena har ju berättat för flera personer att nu, att dom ses nu även under 2018. "Stefan säger till Hanna att han åker iväg och letar burkar, geocaching. Han hämtar upp Lena och åker sen iväg. Han stannar sen och släpper av henne för och ringa upp Hanna och Facetimca och visa att han själv är på plats i bilen"

H:Mm.

F I: Då får hon gå och gömma sig så inte hon finns med i bild.

Vilken jävla gris han var gentemot Hanna. Fy fan. Sen kommer han hem och gullar med sin fru.

HD berättar i förhör juni -18 att hon varit medveten om otroheten i 5 år?

"Jag har lagt kraft på den där relationen i 5 ... ja i 5 år är väl det jag har lagt aktiv kraft på det hela. Jag orkar inte. Jag måste få gå vidare med mitt liv,jag orkar inte med deras relation."
Citera
2020-03-29, 00:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Funderade lite. Läste MHs förhör och där lyser hatet igenom. En väldigt falsk människa. Poliser ser igenom sånt och de hade nog väldigt roligt åt henne efter det förhöret. Hon lurade ingen där. Om det inte är SD som dödade LW så skulle hon varit en bra kandidat.

Intressant... MH lyckas göra avtryck även i en mordutredning som hon inte alls har ngt med att göra? Det tyder på viss fallenhet.
Citera
2020-03-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det var både ett mycket horribelt så som även ett sjukligt Módus Operándi som Gärningspersonen brukade sig av mot sitt offer med hjälp av ett tillhygge.

Gärningspersonen var full av ett okontrollerbart hat inom sig då vederbörande gick lös mot och på sitt offer.

Den här personen enligt ovan skriven, är inte enbart farlig för andra utan så och även för sig själv.

Den Skogs-Mållganskt producerande SD lider nog av imaginaritit, inflammation i fantasirummet inom sin hjärna, det vill säga, är fantasirummet sjukligt, föds därur hotfulla figurer så kallade "Mållgisar" som sedan släpps ut och blir verkliga vilka sedan jagas av vederbörande för att sålunda uppnå en hjältekänsla, även polisen blir uppringd och varnade för dessa hotfulla figurer.

Mvh/ @JokerMannen

Ja,mgm har och hade en övertro på sin egen slughet och ett uppsnurrat ego på högsta.

Dessutom var mgm både nykter och icke drogpåverkad vid gärningen. Heller har han, vad vi vet, inte någon psykiatrisk diagnos. Men däremot högst troligt en obehaglig personlighetsstörning typ narcissism med tillhörande psykopati rätt högt uppe på psychopat checklist.

Mordet är drivet av ren och skär ondska och mgm kan inte skylla på något annat. Mord kan aldrig någonsin ursäktas.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-29 kl. 00:53.
Citera
2020-03-29, 00:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så finns det alltså stor chans att de måste prata för öppen ridå?

Det kan bli lyckta dörrar om vittnet uttrycker rädsla och ångest över hot från allmänheten om deras vittnesmål blir känt.

För HD och JG räcker det nog med att de hänvisar till det som skrivs mot dem här på FB.
De har kanske fått hot i verkligheten också.

Om de ska kunna tala fritt utan rädsla under vittnesmålen vill de självklart först garanteras trygghet och säkerhet.
Citera
2020-03-29, 00:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, säger inte emot.
Men, som jag förstått, kommer saken i ett litet annat läge om det ses som ett indiciemål.
”RH 1998:88
I detta fall saknades både direkt och teknisk bevisning som positivt kunde knyta den tilltalade till gärningen. Hovrätten hänvisade till NJA 1991 s. 56, och uttalade därutöver:
”Allmänt sett anses för fällande dom i ett indiciemål krävas att det kunnat klarläggas, förutom att ett brott verkligen begåtts, att den misstänkte gärningsmannen befunnit sig på eller åtminstone i närheten av brottsplatsen, att denne haft möjlighet att utföra gärningen och att annan gärningsman kan uteslutas.”56
Ovan båda citat är frekvent refererade i praxis, och har fått stor betydelse för rättstillämparens bedömning av fall som består av struktural bevisning.”
Från en uppsats från Lunds Univers.

Har alltså inte svart bälte i bevisvärdering men skulle inte bli förvånad om Backman dammar av ett liknande resonemang.

Uppfriskande läsning. Hidings nattlektyr innan den är backmans skulle jag tro.
Citera
2020-03-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HD berättar i förhör juni -18 att hon varit medveten om otroheten i 5 år?

"Jag har lagt kraft på den där relationen i 5 ... ja i 5 år är väl det jag har lagt aktiv kraft på det hela. Jag orkar inte. Jag måste få gå vidare med mitt liv,jag orkar inte med deras relation."

Fattar bara inte hur HD stod ut med pellejönsen i ca 20 års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in