2020-04-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Yes, mordet anses ha kunnat komma av att LW just gjorde realitet av sina önsketänkande.
Hon gick till verket och det gick överstyr för SD.

Och varken du eller jag har väl ifrågasatt mördarens skuld för mordet.
Finns ju andra sätt att mota bort krävande och kränkta älskarinnor på.

Ja precis LW tyckte först det var något vackert och himmelskt, hur var det hon beskrev sin relation i början med SD nu igen?
Men det förändrades med tiden...det blev allt annat än vackert och slutade med mord.
Å ja, vilken man måste mörda sin älskarinna för att frigöra sig, det är väl knappast troligt eller normalt resonemang i en normal hjärna?
Hur kom han fram till att det var bästa lösningen????
Om nu en otrogen man som mördar kan ha en normal hjärna?? Kan han ha det?
Hatade han att han var besatt av henne? Det hon trodde var magisk kärlek??
Han kunde uppenbarligen inte kontrollera sig och vara trogen alla fall, och han kunde uppenbarligen inte kontrollera sin lust att mörda heller?
Vad kan han kontrollera undrar jag, sig själv??
Citera
2020-04-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har rätt att det kan vara förtal även om uppgiferna är sanna.. Utan att vara personlig är jag väl insatt vad som är förtal eller ej

Detta i polemik med Honan6 för något år sen.
Honan6 om Stefan Davidsson.

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.

Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet
.
https://www.flashback.org/regler

Honan6-Snor-johan 2019-03-23, 17:00
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

1000 tack för detta och fler inlägg i dagarna.
Vart kommer man om man bara vräker ur sig kvasipsykologiska bedömanden och hat-ord?
Klart att SD inte är frisk.
Citera
2020-04-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja precis LW tyckte först det var något vackert och himmelskt, hur var det hon beskrev sin relation i början med SD nu igen?
Men det förändrades med tiden...det blev allt annat än vackert och slutade med mord.
Å ja, vilken man måste mörda sin älskarinna för att frigöra sig, det är väl knappast troligt eller normalt resonemang i en normal hjärna?
Hur kom han fram till att det var bästa lösningen????
Om nu en otrogen man som mördar kan ha en normal hjärna?? Kan han ha det?
Hatade han att han var besatt av henne? Det hon trodde var magisk kärlek??
Han kunde uppenbarligen inte kontrollera sig och vara trogen alla fall, och han kunde uppenbarligen inte kontrollera sin lust att mörda heller?
Vad kan han kontrollera undrar jag, sig själv??

Han snärjde in sig i kontroller.
Blev svårt stressad av krav från 2 kvinnor.
Inte vuxet, inte friskt.
Citera
2020-04-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och mitt syfte är inte att svartmåla LW.
Mitt syfte är att försöka förstå varför någon
tog sig rätten att mörda henne.
Det kan man inte förstå om man inte ser
hela LW.
Det är väl antagligen därför även hennes
mindre attraktiva sidor tas upp i FUP?

Det du har fetat: JO, det är just precis det du visar upp när du skriver dina hatiska inlägg gång på gång under 2 års tid. Det är omöjligt att tolka det på annat sätt.

Lena var ingen oskyldig liten flicka, men att skriva så mycket kräks som du gör dygnet runt är inte friskt.
Citera
2020-04-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt otroligt! Hur i helvete kan du veta detta?
Står det i Fup så är det bra om du visar aktbilaga och sidonummer.

Den ena sängvalsen vet vi, men den andra?

Annars tar iaf jag den uppgiften för ren bullshit.

Bra där, det undrar jag också var dessa uppgifter finns!! Tills de presenteras så är det bara att ta som horribelt nonsens!
Citera
2020-04-12, 15:54
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Beror nog mer på vilka glasögon man har, än att det inte finns. Men många fulciterar medvetet och tar ord och handlingar ur sitt sammanhang. Och sammanhanget står kanske inte alltid på raden under, utan i en annan aktbilaga, men en del vill göra det enkelt för sig.

Instämmer helt. Tror att det handlar om fulcitat i första ledet, högst medvetet, och i andra ledet nyare konton som ständigt råkar föra vidare dessa fulciteringar tills saker framstår som sanna för trådens mindre nogaläsande.

Jag har noterat en tendens att en del nyare konton som tillkommit i tråden ofta råkar citera vissa två tämligen slarvigt och då råkar bidra till att sprida vidare dessas trådsanningar och sedan etablera dessa. Det händer så ofta att man ibland undrar om ordet "råkar" ens är rätt ord här.

Jag tror att de flesta i tråden inser vikten av att själva läsa FUP och att man ska vara källkritisk till det som en del klipper och klistrar ur FUP, lyfter fram utan att ange kontext, granskar val av fetade stycken och ställer dessa i ljuset av omkringliggande text osv... Men, en del verkar gång på gång bete sig aningslöst. Så etableras förfulande trådsanningar om offret som lurar riktigt nya konton i tråden simultant som detta skapar en illusion av vem HD var. HD som en skör porslinsros och ett enda stort karaktärsmord av den mördade. En slags onlineavrättning som om den fysiska döden inte var nog. Jag undrar vad det är som driver fanskaran till MGM SD att inte bara se stackars L*ena död fysiskt utan att de därtill tvångsmässigt måste döda henne igen här på nätet. Dåligt samvete så att de intalar sig att om de kan ge offret skulden för sin egen död inför alla andra så kan de även ljuga för sig själva om deras egen delaktighet? Och därmed leva glada alla sina dagar med ett mord på sina obefintliga samveten de lyckats förtränga? Eller ett enormt hat som gör att den fysiska döden inte räcker, de ska även mörda offrets rykte och förstöra livet för hennes anhöriga? Eller handlar det bara om gränslöshet och hatiska människor?
Citera
2020-04-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, i det som kan antas vara ett utkast. Om du läste fub så ser du att det ligger sex varianter av samma text efter varandra. Vi vet inte att HD har fått det. Det finns inte i hennes IT-protokoll.

LW säger vid annat tillfälle: Jag har skrivit till Stefans fru. Men inte skickat så det är inte omöjligt att det är som flera påtalat att LW använde sig av det kända terapeutiska knepet att skriva av sig utan att skicka. Vi vet att hon gick i terapi och de flesta terapeuter uppmanar till detta av två skäl: dels att få ur sig allt man bär på utan att för den skull skada någon annan, dels för att sortera sina tankar och sätta ord på sitt innersta.

Kan inte säga så mycket om det.
Men det är väl ändå troligt att HD var hemma hos LW och lyssnade på hur dem hemliga relationen fortsatt
även efter SD lovat att sluta ha se med LW.
Vänner fick de vara, men inte ha sex, i något skede sa HD så.
Senare kunde jag läsa att LW inte alls fick förekomma hos någon i bekantskapskrets,
enligt HD:s yttrande och det kan man mycket väl förstå.
Hur många vill ha mannens älskarinna uppdykandes i alla möjliga sammanhang ..

Betvivlar inte alls att LW hade det hemskt svårt.
Citera
2020-04-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns i tråden. Du får leta själv.

Ser att du har tagit bort en del av mitt (korta) inlägg, det att vi känner till den ena sängvalsen men inte den andra. Så jag undrar än en gång: Hur vet du det? Förklara gärna det.
Citera
2020-04-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Nyansera bilden? Va? Läs Glorians och Snoris senaste femhundra inlägg så kanske du får en annan bild. Jag skiter i dom nu. Har lämnat över till andra. Deras syfte är att total ta ner LW så långt det bara når. Hd och Sd är är så rena och fina. Det är bara LW som är boven här. Nå, Stänger ner nu. Pallar inte skiten.

Antingen får jag sätta mig och räkna deras inlägg eller lämna frågan tills vidare...
Måste man välja "Madonna eller Hora"?
LW var synnerligen sammansatt och hade antagit SD:s utmaningar liksom vice versa.
Tror inte heller att LW hade omgärdat sig med så många män eller gått in i relation med
alla om hon inte varit i desperat behov av tröst och närhet.
Citera
2020-04-12, 16:02
Medlem
Puh! Läst ikapp tråden efter att ha varit frånvarande ett par dagar. Har varit mycket diskussioner om huruvida LW trakasserat HD eller inte.

Av det jag nu läst noterar jag att de som hävdat detta inte har kunnat föra saken i bevis eller ens göra det sannolikt. Så tydligen har hon inte gjort detta.

Däremot minns jag att hon vid ett tillfälle blockerat SDs och HDs bil med sin. Detta får man väl se som trakassarier. Men det var vid ett tillfälle när proppen gick och det finns inget som bevisar att det förekom systematiskt. Att HD påstod att LW vid ett tillfälle cyklade efter henne när hon var på väg till jobbet är INTE trakasserier och vi vet inte hur det kom sig. Det kan ha varit slumpen; de bodde nära varandra.

Att LW tog bort HDs fulloggar var säkert inte utan elaka motiv. Samtidigt tycker jag att det var rätt att göra så och objektivt sett inte trakasserier. Att HD tolkade det så är en annan sak. Hade det varit någon annan än LW, hade nog inte HD reagerat som hon gjorde. Att HD återloggade dem efter LWs död gör mig däremot matt. Va f*n!

Det finns, vad jag vet, inte heller några bevis för trakasserier åt andra hållet. Enstaka elakheter förekom i bägge riktningarna men ingen trakasserade den andra. Bägge baktalade däremot varandra till sina vänner. Men det finns det väl inte så mycket att säga om. De avskydde varandra av rent egoistiska skäl.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Man skulle kunna anses vara både blåögd och naiv om man inte kan se att både Du och din vapendragare Snor-johan finns inblandade i detta fall på något sätt. Ni är berörda på ett djupt personligt plan.

Då detta någon gång påpekats är ni fascinerande snabba att anmäla dylika påståenden till Mod, vilket i sig ter sig lite märkligt, då ni båda hävdar er egen rätt att driva era teser.

Min tes blir alltmer tydlig för mig. Ni är så jävla insyltade på ett personligt plan.

Rätt övertydligt att såna ögonöppnare svider rätt ordentligt hos er två.

Jo, finns nog en del inblandade här i tråden som påstår sig vara neutrala. Inget fel i det att känna någon men synd att man inte kan stå för det. Skulle man vara öppen med att man känner en av de inblandade personligen så skulle nog tråden ha mer förståelse för att man känner starkt åt ett håll eller väljer att tro den ena sidan mer. Men vägrar man erkänna detta blir det knepigt att samtidigt hävda neutralitet samtidigt som man gränslöst utan någon som helst självinsikt kastar dynga på en mördad. Åt andra hållet så kan ju tråden verkligen känna med de som berättat att de är LWs vänner och förstå deras sorg samt förståeliga ilska mot den misstänkte tråden igenom. Det upplever jag är mer renhårigt och reko.

Man kan fundera varifrån allt hat får sin energi ifrån i denna tråd (under snart två år!) och om det till syvende och sist beror på att det finns kopplingar i tråd direkt till själva mordhandlingen.Om de fulaste fiskarna i denna tråd även är personligen involverade i själva mordet så hoppas jag verkligen att utredningen går vidare och inte stannar av efter SD.

Men på tal om något helt annat. Visst hade du Jubbero koll på Örebro universitet? Hur går snacket där kring SDs kompis JG bland kollegorna? Kan tänka mig att det borde pratas en hel del. Han kanske har tur att det pga Corona mest är distansundervisning så att folk inte möts och sedan sitter och snackar i fikarummen som vanligt. Men å andra sidan så kan väl kollegor prata via Zoom också misstänker jag. Tror de att han döljer något är involverad som medhjälp? Vad är deras uppfattning om JG i stort? Brukar han fördöma folk så ensidigt som han gjort med LW annars också, eller är det bara när han måste välja mellan SD och någon som unfriendandet börjar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är ju en fråga att ställa, hade SD kunnat mörda en annan, mindre kontroversiell person?
Uppenbarligen ja, eftersom han pratat med HD om att ta hennes liv,
tillsammans med HD googlat på hur man kan döda ett barn och
få det att framstå som plötslig spädbarnsdöd.
Vidare finns en inte namngiven person som han funderat på att döda -
det rapporterades från NA:s liverapportering härom dagarna.
Reporten svarade på fråga om det, att man av hänsyn till personen
och tidningens sekretessregler, han inte kunde säga namnet.

Så inte tror jag att LW:S personlighet är svaret på mordet.
Inte dess mindre var LW triggande gentemot både SD och HD
så nästa fråga kan ju vara varför just LW råkat så fruktansvärt illa ut.
Hon var i vägen.
Men barnet var också i vägen.
HD var i vägen för sig själv då hon var sjuk, eftersom hennes
depression försvårade deras sexliv.
Bara att mörda folk då alltså, som utgör hinder för att livet ska gå som på räls?
Nej alltså, svaret på mordet finns hos SD.
En dubbelbottnad (psykopatisk) person har begått gärningen.
I stress, ja förmodligen det med.

OJ vad är detta??
Vems barn planerade de att döda och få att se ut som plötslig spädbarnsdöd?
Eller missförstod jag något här?
Är de lika galna båda två?? Var kommer den här informationen ifrån??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in