2020-02-26, 13:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var otroligt följsam. Han dikterade henne. Fullständigt. Jag tror hon var kuvad av honom, efter åratal av små utbrott av honom. Jag hoppas verkligen hon får tillbaka sin integritet och självförtroende nu när han sitter inne. Och förhoppningsvis fortsätter sitta inne. Länge.

Man jag har mina dubier alltså. Det är fem personer som skall döma honom. Hur eniga kommer de vara? Blir det slagsida? Fan!
Kön på dessa?
Citera
2020-02-26, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"45-åringen har gett en förklaring på hur Lenas blod har hamnat på hans kläder. Det ska enligt honom hamnat där efter att han haft umgänge med Lena.
Polisen har gjort omfattande utredning i bland annat hans hus för att se om de uppgifterna kan stämma.

för 2 minuter sedan
Åklagaren visar också platser där 45-åringen ska haft sex i sitt hem.

för 5 minuter sedan
Här är en notis från NA om branden;
https://www.na.se/artikel/larm-om-villabrand-i-hjarsta-var-rokutveckling-fran-pannrum

för 6 minuter sedan
En tid innan mordet ryckte räddningstjänst ut till 45-åringen efter en brand i pelletspannan.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen
Citera
2020-02-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
I chatter ser man hur påstridig LW är, kör med hot om avslöja osv osv. Men SD är en slug jävel, han har garanterat lovat henne guld och gröna skogar under sexakterna, muntligt. Varför skulle han annars fortsätta skriva om han inte ville? HD visste ju redan om deras träffar. SD kunde polisanmäla och få till ett kontaktsförbud mot LW, men icke, varför? Jo, för han ville ju ha kvar LW.

Exakt. Han ger henne tillräckligt med uppmärksamhet för att hon skall hänga kvar och han ska få lite sex. Det är väl utstuderat. Och hon klarar inte av att frigöra sig själv tyvärr.
Citera
2020-02-26, 13:37
Medlem
Ur förhör med HD. Fy fan vad vidrigt.

F2: Här är en annan bild som vi vill visa. Har ni målat om? Hemma i någon?
H: Ja överallt.
F2: Överallt?
H:Mm.
F2: Med en ljusgrå nyans?
H: Mmm (viskar) ljusgrått?
F2: Det är en konversation mellan Lena och Stefan, Lena är grön och Stefan är, i vitt, Stefan skickar en bild på vad som ser ut, att vara en nymålad vägg och så skriver Lena, våt och Stefan skriver då:..målat in ett hårstrå från soft. Soft, det är Lena...
H: Det är Lena.
F2: Va? Och Lena skriver, var hittat? Ikallingarna, svarar Stefan.

H: När är det här i tid? Ja jag har ju inte målat om på flera år så att, äh .. när är det i tid?
F2: Minns du att ni har målat om ...
H: Ja vi ..
F2: I den nyansen?
H: Nej för jag ser inte vad det är för nyans, den är ...
F2: Vet du vad nyansen heter?
H:Nej.
F2: Soft.
H: Okej, nej.
F2: Tänker du att det är en slump?
H: Jag tänker ingenting.
Citera
2020-02-26, 13:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I chatter ser man hur påstridig LW är, kör med hot om avslöja osv osv. Men SD är en slug jävel, han har garanterat lovat henne guld och gröna skogar under sexakterna, muntligt. Varför skulle han annars fortsätta skriva om han inte ville? HD visste ju redan om deras träffar. SD kunde polisanmäla och få till ett kontaktsförbud mot LW, men icke, varför? Jo, för han ville ju ha kvar LW.

Nej för att hon hade samlat ihop tillräckligt material för att anmäla och få honom fälld. Dödshotet mot henne och Ar*n exempelvis. SD var tvungen att hålla sig väl med henne. Om han backade helt och hon inte hade honom att förlora längre så hade hon anmält.

Men har ni inte läst all kommunikation mellan SD och LW innan ni skriver här och analyserar deras relation här? Hur rätt blir era analyser när ni inte ens har läst igenom materialet?

Skäms ni inte för att säga emot oss då som faktiskt nästan lusläst varenda chatt?
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-26 kl. 13:40.
Citera
2020-02-26, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"för några sekunder sedan
45-åringen ser oberörd ut när detaljer om hans liv redovisas av åklagaren.

för en minut sedan
På en tvättmaskin i 45-åringens bostad hittades blodspår som vid en analys visade sig komma från Lena.

för 3 minuter sedan
Enligt åklagaren har svaren på det som undersökts inte gett stöd för 45-åringens förklaring.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen
Citera
2020-02-26, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Exakt!
Citera
2020-02-26, 13:41
Medlem
De har hittat blodspår i SDs lägenhet från LW. Inte DNA bara alltså. Och han skulle ha haft någon teori att det hamnade där medan de umgicks.

Det var väl Draifos som ifrågasatte dessa uppgifter?
Citera
2020-02-26, 13:42
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Exakt. Han ger henne tillräckligt med uppmärksamhet för att hon skall hänga kvar och han ska få lite sex. Det är väl utstuderat. Och hon klarar inte av att frigöra sig själv tyvärr.

Självfallet är det så. Hade SD velat, kunde han ha blockat LW och aldrig mer haft kontakt med henne, låtit LW skriva och berätta för HD som ändå visste om det mesta. Sen är saken ur vägen. Visst LW kanske hade fortsatt att försöka kontakta, men då polisanmäler man och LW lär sluta. Men, de båda vill ha kontakt, det är ju solklart. Även om det är LW man ser mest av som är på SD. Det har setts mycket, vi kommer aldrig få veta vad som sagts mellan dessa under träffarna, här tror jag SD bekräftar LW, att det ska leva ihop en vacker dag osv osv.
Citera
2020-02-26, 13:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Självfallet är det så. Hade SD velat, kunde han ha blockat LW och aldrig mer haft kontakt med henne, låtit LW skriva och berätta för HD som ändå visste om det mesta. Sen är saken ur vägen. Visst LW kanske hade fortsatt att försöka kontakta, men då polisanmäler man och LW lär sluta. Men, de båda vill ha kontakt, det är ju solklart. Även om det är LW man ser mest av som är på SD. Det har setts mycket, vi kommer aldrig få veta vad som sagts mellan dessa under träffarna, här tror jag SD bekräftar LW, att det ska leva ihop en vacker dag osv osv.

Nej då hade LW anmält honom för bl a dödshoten.
Läs chattarna innan du analyserar deras relation och tvärsäkert yttrar dig om att SD kunde lämnat.
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det beror nog mycket på vilket förtroende man har för polis, åklagare och slaskmedia. I just det här fallet kan jag tänka mig att det är ganska lågt. I så fall kanske man inte vill ge dem information som man själv bedömer som helt irrelevant för utredningen, men som man anar att de kan komma att reagera överdrivet och tokigt på. Ytterst är man naturligtvis själv ansvarig för de uppgifter man lämnar och för de konsekvenser de får. Nu vet jag ju egentligen ingenting om de här människorna, men utifrån det jag har läst bedömer jag alltså JG som åtminstone mer objektiv och opartisk än polis och åklagare.

Vad grundar du den bedömningen på?
Att JG skulle vara mer objektiv än polis och åklagare?

"Kanske man inte vill" tycker du det är ett bra förhållningssätt till rättsväsendet?
Citera
Medlem
Citat:

Ja bland annat har han byggt en trädkoja och sagt att det var till deras barn när de är tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in