Citat:
Du har kanske rätt, toffelhjältar kan kanske inte vara otrogna? Inte vet jag - jag får bara ett intryck av att han i grund och botten är en enda stor mes. Tyvärr en farlig sådan och stundtals väldigt otrevlig, men jag får ändå intrycket av att allt han gör är för HDs skull. Jag har inte sett ett enda exempel i FUP där han behandlar HD illa, förutom själva otroheten, men den tycker jag har sina förklaringar, åtminstone inledningsvis. Den hårda ton som han använder mot andra människor, inkl. sina barn eller i varje fall T, ser jag aldrig i meddelandena till HD. Och jag tänker att alla äktenskap har sina kompromisser – även Davidssons. Då kan det var skönt när man blir ensam vuxen i hushållet och får bestämma helt själv vad som ska finnas i kylskåpet och under soffbordet. Det var väl SD som städade, i varje fall tidigare, och han tyckte kanske det var bökigt med matta under soffbordet. Tycker inte det säger så mycket om en människas personlighet mer än att de möjligen vill ha det lättstädat.
Vem som helst kan vara otrogen, men på dig lät det som att Stefan var en timid och hönsad person. Att Stefan i grund och botten är en mes, där håller jag med dig, men för att väga upp detta så har han lindat folk runt sitt finger "psykopat-style".
Finns i FUP där Stefan kör en hård och otrevlig ton mot Hanna, det handlar om barnen bland annat.
Vännen som vittnar om mattan reagerar rätt mycket på detta, att Hanna var lycklig som fick ha mattan under bordet. Vi är oense, jag tror inte på den angående lättstädat iallafall, tror med att Hanna lydde.