2020-03-12, 02:46
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du har kanske rätt, toffelhjältar kan kanske inte vara otrogna? Inte vet jag - jag får bara ett intryck av att han i grund och botten är en enda stor mes. Tyvärr en farlig sådan och stundtals väldigt otrevlig, men jag får ändå intrycket av att allt han gör är för HDs skull. Jag har inte sett ett enda exempel i FUP där han behandlar HD illa, förutom själva otroheten, men den tycker jag har sina förklaringar, åtminstone inledningsvis. Den hårda ton som han använder mot andra människor, inkl. sina barn eller i varje fall T, ser jag aldrig i meddelandena till HD. Och jag tänker att alla äktenskap har sina kompromisser – även Davidssons. Då kan det var skönt när man blir ensam vuxen i hushållet och får bestämma helt själv vad som ska finnas i kylskåpet och under soffbordet. Det var väl SD som städade, i varje fall tidigare, och han tyckte kanske det var bökigt med matta under soffbordet. Tycker inte det säger så mycket om en människas personlighet mer än att de möjligen vill ha det lättstädat.

Vem som helst kan vara otrogen, men på dig lät det som att Stefan var en timid och hönsad person. Att Stefan i grund och botten är en mes, där håller jag med dig, men för att väga upp detta så har han lindat folk runt sitt finger "psykopat-style".

Finns i FUP där Stefan kör en hård och otrevlig ton mot Hanna, det handlar om barnen bland annat.

Vännen som vittnar om mattan reagerar rätt mycket på detta, att Hanna var lycklig som fick ha mattan under bordet. Vi är oense, jag tror inte på den angående lättstädat iallafall, tror med att Hanna lydde.
Citera
2020-03-12, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vem som helst kan vara otrogen, men på dig lät det som att Stefan var en timid och hönsad person. Att Stefan i grund och botten är en mes, där håller jag med dig, men för att väga upp detta så har han lindat folk runt sitt finger "psykopat-style".

Finns i FUP där Stefan kör en hård och otrevlig ton mot Hanna, det handlar om barnen bland annat.

Vännen som vittnar om mattan reagerar rätt mycket på detta, att Hanna var lycklig som fick ha mattan under bordet. Vi är oense, jag tror inte på den angående lättstädat iallafall, tror med att Hanna lydde.

Ordet toffelhjälte kan man kanske tolka lite olika - men jag syftar mest på att jag tror att SD har svårt att existera utan HD. Och att han gör allt för att rädda äktenskapet. Och i detta uppfattar jag det som att han hon är den som har makten och han agerar utifrån hennes villkor. Sen tror jag att HD är tillräckligt smart att hon väljer sina strider och mattan var inte en av dem.
Citera
2020-03-12, 03:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En reflektion avseende allt blod som enligt den MT bör komma från LW under sex. Har nämnt detta tidigare, men förstår att mina poster försvinner i allt brus i tråden.

Har inte hunnit läsa igenom FUP ännu. Skulle det vara sanning, att LW och SD haft sex ”överallt” samt att LW blöder under sex, borde rättstekniker ha funnit flera platser med BO blod dels i den MT bostad, dels i LW bostad. Vad jag förstått så har man endast funnit förekomst av blod på en sko och på utsida av tvättmaskin i den MT bostad.
Rimmar illa med Stefans påstående, att BO blöder under sex. Förekomsten av blod bör Mao ha ursprung från blödande sår på Lena.

Ja - ni fattar

Men det finns ju chattar där SD och LW diskuterar hennes läckande.
Dessutom hånar LW HD för att de har sex överallt i deras hus när HD är på jobbet.

Ett gott råd, läs FUP innan du tänker själv.

Sen konstaterade ju NFC att det först påvisades blod som inte kunde identifieras och att efter en ny analys påvisades åtminstone DNA på den topsen från tvättmaskinen. Jag trodde det var slutdiskuterat om detta.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-03-12 kl. 04:09.
Citera
2020-03-12, 03:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ordet toffelhjälte kan man kanske tolka lite olika - men jag syftar mest på att jag tror att SD har svårt att existera utan HD. Och att han gör allt för att rädda äktenskapet. Och i detta uppfattar jag det som att han hon är den som har makten och han agerar utifrån hennes villkor. Sen tror jag att HD är tillräckligt smart att hon väljer sina strider och mattan var inte en av dem.

Att han försöker rädda sitt sällskap igen, där är vi eniga. Tror mest det är spel för galleriet i såna fall, att han låter HD tro detta. Stefan låter sig inte styras av någon, märker man om man läst FUPen. Visst, mattan är en petitess, dock tror jag HD var kuvad i hemmet, men bara min gissning. HDs föräldrar känns knappt arga på Stefan då han bedragit deras dotter med en annan kvinna.. Vet inte vad man ska tro.

Men min slutsats efter att ha läst FUPen timmar och åter timmar, Stefan anser sig vara bättre och smartare än alla, precis alla. Han skulle inte låta någon "sätta sig på honom".
Citera
2020-03-12, 04:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är inte de intima förhören jag saknade. Det trodde jag alla förstod. Jag saknar namn på den enormt långa vittneslistan och jag vet att två personer inte kommit till utredningens kännedom.

Finns förhör med den kriminelle polisen som bodde nära LW med i listan?
Pekades ut som MGM i tråden.
Citera
2020-03-12, 05:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är intressant med en man som själv har två förhållanden tycker att LW ska sluta med samma sak.

Han tänkte göra slut med sin flickvän för LWs skull.
Han ville väl att hon skulle göra det samma med SD.
Citera
2020-03-12, 05:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det finns ingen information om att hon kontaktade gifta män på nätterna (utom SD).

Jo;

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med V*on Bennig*sen-Mackie*wicz, Christ*ian.
Aktbil 150, s 634.

"Det var lite känsligt för Christian mig eftersom Lena Wesström var en nattmänniska när hon
inte hade barnen och Christian i och för sig hade inget jobb, men han hade en fru som hade
ett jobb då. Hon skrev väldigt mycket på nätterna
och inte som han som skriver ett avsnitt och
skickar ett meddelande, det var pling, pling, pling hela natten. Det var inte roligt för hans fru
som nästan trodde det var något mellan oss
."

Citera
2020-03-12, 05:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Infliker lite här. Tror du att de störde?

Jag tror tvärtom att det hela var en del av ursprungsplanen.

Det låter mer som planen för mordet var att kasta misstankarna på okända gärningsmän.

Det han inte räkna med var att poliserna dök upp och han blev igenkänd, vilket inställde mordplanen den natten.

Det förklarar även varför inte mobilen var med.

Intressant han nämner att man ”vinner” med ficklampa. Kan det vara mordvapen? Tänker typ en maglite modell.

Så han chansar på att polisen ändå inte kommer så han ringer 11414 innan han ska mörda någon?

Visserligen brukar inte polisen komma när man ringer t.ex när man hör höga skrik men att chansa på det inför ett mord....Jag är skeptisk.
Citera
2020-03-12, 06:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Med tanke på hur du har beskrivit din vänskap med henne så verkar det rätt osannolikt att du skulle känna till två män som ingen annan känner till.

En kan du känna till och det är antagligen du själv.
Hör du till en av dem som hon inte har velat träffa mer så skulle det kunna förklara att du är så negativ till henne.

Men vem är den andre?
Är det vanligt att gifta män diskuterar sina otrohetsaffärer med andra när de umgås i samma kretsar?

En låg med LW. Den andre låg väl i soffan och så shazz som gömde sig i garderoben.
...och då kom dottern på oväntat besök.
Citera
2020-03-12, 06:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s 267 - 268

Förhör med JG.

Näst sista tillfället de träffades var vid ett event vid Våghustorget i Örebro den 19:e mars
2018. Kontakten var så frostig mellan dem att Jerry valde att inte föranmäla sig till eventet för
att Lena inte skulle veta att han skulle komma dit. Jerry reagerade på Lenas kroppspråk mot
Stefan på eventet och att hon fotograferade honom.
Det var många personer på platsen och
hon ställde sig jättenära Stefan och tog en bild. Det var inte första gången Jerry sett Lena bete
sig så efter otroheten. Utifrån agerandet mellan dem fick Jerry bilden att Lena och Stefan
fortfarande träffades. Efter eventet skrev Lena en logg där hon använder ordet "ovän". Jerry
är övertygad att det är han som avses
då Lena och Stefan snarare gav intrycket av att de
fortfarande träffades. Det har kommenterats på Flashback att det skulle vara Stefan som är
ovännen men Jerry är säker på att Lena syftar på honom och inte Stefan.

Jag tycker inte JG behöver ha dåligt
samvete för att han bröt kontakten med LW. Det var hon som gjort fel och det var
bra att någon vågade markera mot det.
Det gav henne en chans att göra om och
göra rätt. Tyvärr så tog hon inte den
chansen. Om flera hade vågat säga ifrån till
henne så kanske det hade slutat annorlunda.
De som försökte hjälpa henne tycks alla ha
gjort det med utgångspunkten att SD
behandlade henne illa. Var det ingen mer
än JG som reagerade på hur LW bar sig åt
mot HD?

NW måste känna sig ganska dum nu när
han har fått veta mer om sin mamma.
Det han anklagade SD för att vara är ju
ingenting mot vad LW var.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-12 kl. 06:55.
Citera
2020-03-12, 06:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, men jag undrade VARFÖR man får tillgång till den..? Vad är syftet (ursäkta min okunnighet)?
I mina ögon så ser det ju ut som en fördel för den åtalade som kan genrepa inför rättegången och komma upp med vettigare förklaringar på de ställen då hen "inte kommer ihåg" osv och att hen är förberedd på frågor som skulle kunnat försätta hen i en rävsax. SD sägs ju vara smart.
Eller är det till åklagarens fördel att den åtalade "manipulerar och efterkonstruerar" sina svar i rätten?

Som sagt, ursäkta mina otroligt dumma frågor.. (Hoppas på att lära mig!)

Det kallas omedelbarhetsprincipen.
https://www.google.com/search?q=omedelbarhetsprincipen+syfte&rlz=1C1ASUM_ enSE702SE702&oq=omedelbarhetsprincipen&aqs=chrome. 1.69i57j0l7.3391j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Håller med dig att det verkar befängt. Hur ska rätten kunna döma om man inte läst och övervägt en sån här massiv utredning. De håller på i 20 dagar så hur ska de kunna komma ihåg vad som sas dag 1. Vid snatteri kanske men detta...?
Citera
2020-03-12, 06:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s 263.

Förhör med JG.

Jerry och Lena har inte haft en sexuell kontakt. Jerry har inte varit intresserad av Lena. Han
vet inte om Lena varit intresserad av honom. Lena har närmat sig honom flera gånger och
kunde pussa honom, smeka honom på handen och krama honom för länge
.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-12 kl. 07:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in