2020-03-10, 11:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag har funderat mycket över mordvapnet. Läser man i FUP där förhörsledaren konfronterar MGM med bilder och rapporten från rättsläkaren så kan man konstatera att mordvapnet inte är ett eggvapen (typ yxa, eller något annat med en slipad egg). Sannolikt något avlångt med en relativt liten radie kanske 15 - 30 mm. Det är ett av fyra fatala slag mot huvudets vänsta sida som är direkt dödande. Vid dessa slag så har kraniet krossats samt ärtärer under brustit. Det talat för en högerhänt förövare stående framför BO. De övriga tolv skadorna på huvudet har inte krossat det underliggande kraniet. Några av dessa sannolikt tillfogats BO ovanifrån.

Har förövaren slagit med (med mordvapnet) en hand eller två? MGM är lång och vältränad vilket gör att jag tror att förövaren har använt ett massivt metall föremål, diameter 15 - 30 mm, längd 25 - 50 cm och slagit med höger hand. En av slagen träffar tinningregionen på vänster sida, om förövaren slagit med båda händerna så tror jag skadorna skulle ha träffat mer centralt.

Mordvapnet har inte lämnat några texturella märken efter sig vilket utesluter tex. ett armeringsjärn.
I min fantasi så ser jag framför mig en helt slät stång, längd 25 - 50 cm, diameter 15 - 30 mm.
Tex. så skulle stången till en hantel med utbytbara vikter kunna ha använts som mordvapen.

Hur var det? Skulle inte BO köpa hantlar till sin son i födelsedagspresent? Vet man om det blev av?

En annan observation, av de tolv övriga slagen så har inga av dessa krossat kraniet vilket betyder att de har inte har haft lika stor anslagsenergi som de övriga fyra. Har de tillfogats BO av en person/personer med mindre styrka i slagen? Jag förstår att åklagaren väljer att rubricera åtalet som hon gör!

Bra iakttagelser!
Kanske något han lånat på gymmet på Gustavsvik där han påpassligt nog befann sig samma kväll...? Ingen vet ju vad han sysslat med under hela långa natten.
Hemma verkar han ju inte ha varit, enligt den uppmärksamma grannen (ej ytterbelysningen, ej nedrullat).
Citera
2020-03-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det där med listor (och irritationen, kontrollen, ”tondövheten”) påminner om Johanna Möller.

Ja jag har sett detta ”list” upplägg i flera situationer, allt från rättegångar till besök hos terapeuter, som handlar om att förklara sig och (inte) ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2020-03-10, 11:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det där med listor (och irritationen, kontrollen, ”tondövheten”) påminner om Johanna Möller.

"Åklagaren får 45-åringen att svara ja på frågan om Lena var den enda vän han hade sex med."
//
"Man kan höra en allt mer irriterad ton från 45-åringen. ”Jag kan ta det igen”, säger han till åklagaren."

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Ja, är det läge för honom att bli irriterad på åklagaren?

Jag kan höra i mitt huvud "Var jag inte tydlig nog?" som någon skrev i tråden. Lite samma typ av inställning.
Citera
2020-03-10, 11:39
Medlem
Citat:
Bra iakttagelser!
Kanske något han lånat på gymmet på Gustavsvik där han påpassligt nog befann sig samma kväll...? Ingen vet ju vad han sysslat med under hela långa natten.
Hemma verkar han ju inte ha varit, enligt den uppmärksamma grannen (ej ytterbelysningen, ej nedrullat).

Skrev tidigare om att dottern hittat nycklar till en dörr som hon aldrig sett förut.
Kan dom gå till nånting inne på gymmet?
Han vill ju påstå att han pratat med städerskan osv. Ficktjuvat nycklar på det sättet?
Citera
2020-03-10, 11:39
Medlem
T34Panzers avatar
Detta går ju stick i stäv med vad han sagt i förhör, där han de facto själv tagit upp HD som möjlig gm, att hon hade motiv.

” Åklagaren frågar 45-åringen om han kan ge sin före detta fru alibi för mordet. Den 45-åriga kvinnan satt under en vecka häktad misstänkt för inblandning i mordet.
– Jag vet att hon inte har något med mordet på Lena att göra. Jag vet det. Jag kan inte sätta handen på bibeln och säga det, men jag vet.”

” 45- åringen börjar låta sarkastisk i tonen mot åklagaren.”
NA.se
Citera
2020-03-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Ja, är det läge för honom att bli irriterad på åklagaren?

Det blir värre.

"45- åringen börjar låta sarkastisk i tonen mot åklagaren."
Citera
2020-03-10, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Dett aär ju en sjuhelvetes vinkling av SD

” Vad tyckte Lena om att ni skulle göra den resan?
– Hon tyckte inte det var jättekul att jag skulle åka iväg. Men det handlade inte så mycket om NN (exfrun, reds anm). Utan mer om att hon inte kunde göra samma sak.
– Av ekonomiska skäl?
– Ja.

AB.se
Citera
2020-03-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det blir värre.

"45 åringen blir märkbart irriterad"
Citera
2020-03-10, 11:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Dom är för tramsiga på NA.

Det är väl inte familjeavdelningen på tidningen dom jobbar på.
Ibland blir prydheten nästan skrattretande. Är CE månne religiöst aktiv?
Det var ju inga explicita detaljer utan nämnandet av olika platser

”Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera.”.
Han får nu frågor om var han brukade ha sex. Christina Eriksson: NA .
Så han berättar inget om hur de hade sex? Inget om blodet och cykeln?
Citera
2020-03-10, 11:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nu ger 45-åringen sin förklaring på hur blodspår efter Lena kan ha hittats på bland annat tvättmaskinen. Vi väljer att inte redogöra för detaljerna på grund av hänsyn till Lena Wesström och hennes anhöriga.

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ser-sakert-oberord-ut-men-det-ar-jag-inte-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sjalv -i-dag

Nej... det var ju just det som vi ville veta...
Dom är så pryda så det är skrattretande! Det är ju ETT AV DE VIKTIGASTE SPÅREN!
Citera
2020-03-10, 11:47
Medlem
– Det är ingen av oss som varit rädd för den andre fysiskt sett, säger han.

...

Har han verkligen alla chips i påsen?
Citera
2020-03-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det blir värre.

Ja, intressant är att han så tydligt visar sitt sanna jag redan nu.

Detta är bara början och IOM att detta upplägg inte passar SD särskilt väl lär det komma en del grodor.

Hans brist på självkontroll är det ingen som tar fel på.
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-10 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in