2020-03-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Så han berättar inget om hur de hade sex? Inget om blodet och cykeln?

Det kanske han gjorde, det vet vi inte eftersom att NA inte ville rapportera det.

"Han får nu frågor om var han brukade ha sex."

"Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera."
Citera
2020-03-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom är så pryda så det är skrattretande! Det är ju ETT AV DE VIKTIGASTE SPÅREN!

Det bidrar bara till värre spekulationer nu:
Har LW försökt ha sex med tvättmaskinen på samma sätt som med sadeln på SD's dotters cykel... and so on, and so on...
Citera
2020-03-10, 11:51
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det kanske han gjorde, det vet vi inte eftersom att NA inte ville rapportera det.

"Han får nu frågor om var han brukade ha sex."

"Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera."

Tänkte mer på om T34panzer vet eftersom han är på rättegången (tror jag)
Citera
Medlem
Citat:
Dett aär ju en sjuhelvetes vinkling av SD

” Vad tyckte Lena om att ni skulle göra den resan?
– Hon tyckte inte det var jättekul att jag skulle åka iväg. Men det handlade inte så mycket om NN (exfrun, reds anm). Utan mer om att hon inte kunde göra samma sak.
Av ekonomiska skäl?
– Ja.

[/b]
AB.se

Som han känner sig själv känner han andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där är nog en inte alltför djärv gissning.

Trådens egen 'bad boy' Snor-Johan hade säkert, och enligt mig dessutom helt korrekt, beskrivit det som att mamma Lena låg och knullade med en för dottern vilt främmande man i dottern E:s säng.

Hade LW varit i besittning av lite stil, klass och smak, hade hon givetvis placerat karlsloken #2 uppe i nåt av barnens rum och bedrivit sitt samlagsidkande i sin bäddsoffa. Att solka sin dotters säng med "knullerier" visar för mig att LW inte hade omdöme nog att ens kunna vara social. Att skriva att LW betedde sig oanständigt är inte att uttrycka "hat" över hennes person, det är som att benämna en spade som just en spade.

Stort tack till gloriouslife som trots allt reellt hat h*n får utstå, hjälper till med att ge fakta ur de förhör som hållits! Endast genom en så allsidig bild som möjligt av LW och livet runt henne går det att se vad som finns att lära av detta förfärliga mord.

Jag tycker uppriktigt synd att du Tufsankatt har blivit en så lydig och tilltufsad katt, en som tar order och därför tiger.. (pun intended)

Det var LWs barnfria vecka. Dottern hade dessutom INTE ringt, vilket var regeln, innan eller ringt på dörren innan hon klev in.

Vid detta tillfälle var det dock barnfri vecka.

Apropå "nedsolkning" och oanständighet.
Noa och hans tjejer brukade "ligga" i den sängen.
Liksom dottern och hennes killar brukade.

Förmodligen för att det var den bredaste sängen.

Skulle gissa att det finns gott om tonåringar/vuxna som någon gång "legat" i annans säng. Men bytt lakan efteråt.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Dom är så pryda så det är skrattretande! Det är ju ETT AV DE VIKTIGASTE SPÅREN!

Fast jag tycker mig inte se att AB rapporterar om det heller.

Jag läste en artikel i NA ganska tidigt i rättegångens början (chefredaktören?) där man förklarade varför man tagit det ställningstagandet.

Vi vet ju att det blir ganska snaskigt, så vissa delar kan kanske ara bra att rapportera lite mer i svepande drag.
Citera
2020-03-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Tänkte mer på om T34panzer vet eftersom han är på rättegången (tror jag)
Vi får hoppas. Jag tänkte gå dit efter lunch och hoppas på att det finns plats.
Citera
2020-03-10, 11:54
Medlem
– Det är ingen av oss som varit rädd för den andre fysiskt sett, säger han.

..

Ja om man bortser från att han hotat att döda henne och hennes barn på ett blodigt och utdraget vis..
Citera
2020-03-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag har funderat mycket över mordvapnet. Läser man i FUP där förhörsledaren konfronterar MGM med bilder och rapporten från rättsläkaren så kan man konstatera att mordvapnet inte är ett eggvapen (typ yxa, eller något annat med en slipad egg). Sannolikt något avlångt med en relativt liten radie kanske 15 - 30 mm. Det är ett av fyra fatala slag mot huvudets vänsta sida som är direkt dödande. Vid dessa slag så har kraniet krossats samt ärtärer under brustit. Det talat för en högerhänt förövare stående framför BO. De övriga tolv skadorna på huvudet har inte krossat det underliggande kraniet. Några av dessa sannolikt tillfogats BO ovanifrån.

Har förövaren slagit med (med mordvapnet) en hand eller två? MGM är lång och vältränad vilket gör att jag tror att förövaren har använt ett massivt metall föremål, diameter 15 - 30 mm, längd 25 - 50 cm och slagit med höger hand. En av slagen träffar tinningregionen på vänster sida, om förövaren slagit med båda händerna så tror jag skadorna skulle ha träffat mer centralt.

Mordvapnet har inte lämnat några texturella märken efter sig vilket utesluter tex. ett armeringsjärn.
I min fantasi så ser jag framför mig en helt slät stång, längd 25 - 50 cm, diameter 15 - 30 mm.
Tex. så skulle stången till en hantel med utbytbara vikter kunna ha använts som mordvapen.

Hur var det? Skulle inte BO köpa hantlar till sin son i födelsedagspresent? Vet man om det blev av?

En annan observation, av de tolv övriga slagen så har inga av dessa krossat kraniet vilket betyder att de har inte har haft lika stor anslagsenergi som de övriga fyra. Har de tillfogats BO av en person/personer med mindre styrka i slagen? Jag förstår att åklagaren väljer att rubricera åtalet som hon gör!

Kanske han gömde en sådan stång den 11:e och sen hämtade den i närheten av gymmet den 14:e?
Citera
2020-03-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det bidrar bara till värre spekulationer nu:
Har LW försökt ha sex med tvättmaskinen på samma sätt som med sadeln på SD's dotters cykel... and so on, and so on...

Har LWs blod hittats på denna!?
Citera
2020-03-10, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det blir värre.

"45- åringen börjar låta sarkastisk i tonen mot åklagaren."

"Åklagaren frågar vad exfrun tänkte om deras situation.

45-åringen blir märkbart irriterad.

– Det är bättre du frågar henne om det.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Han pendlar mellan att skratta och bli irriterad.
Visst han är nervös, och säkert känner han att han nu har en överman som kan ta fram svart på vitt vad han tidigare har sagt.

Så blir det när man ljuger.

Och tidigare i sitt liv har han kunnat smyga in och glida på svaren (pratar i gåtor som JG sa) så att det låter bra. Och har någon ifrågasatt honomså kanske han har klippt av, använt sina härskartekniker på det mycket skicklig sätt vi vet att han kan.

Här finns det inga knappar att trycka på.
Ingen som är känslig eller som är rädd att bli övergiven.
Citera
2020-03-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det var inte planerat. Det är en väsentlig skillnad förstås. Då finns det en chans till att SD får livstid här ändå.
SD:S märkliga beteende någon dag innan mordet försöker nog åklagaren få till att att det var planerat. När han ringde polisen om några ungdomar som skulle trängt in honom och som han sedan var ute och letade efter i skogen. Han sa dessutom konstiga saker till en granne om detta, att det kunde gått illa om det varit en tjej. Poliserna som kom till platsen uppfattade honom som mycket märklig och han uppgav ett falskt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in