Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Lite tankar på morgonkvisten...
Vad gäller SD:s skor, om de hittats i en sommarstuga... husis gjordes i HD:s föräldrars (enl EGT om jag inte kommer ihåg fel) sommarstuga.
Vad gäller SD:s cykel som tydligen blivit "strippad" på handtag och pedal, kan SD ha cyklat till BP och där kastat omkull cykeln som fått jord på sig?
Hoppas nu på att HD är helt oskyldig (har dock svårt att se hur hon skulle kunna vara helt ovetande) och att SD blir fälld. Kan de inte knyta ihop säcken och SD släpps så blir det förmodligen etter värre för både HD och barnen.
Som någon tidigare skrev i tråden, skulle vara intressant att få vetskap om när i tid HD berättat om SD:s hot/tanke på att ev göra något mot familjen.
Tänker att hon borde ha berättat om det innan SD blev hämtad med buller o bång den tidiga morgonen. Kanske berättat det för någon anhörig/kamrat som i sin tur ringt och berättat för utredningen (utan HD:s vetskap).
När HD blev inplockad (strax efter SD) så verkade hon överraskad. Utredarna kanske ville veta varför hon inte berättat i förhör om SD:s hot. Hon hade någon bra förklaring och blev släppt efter några dagar.
Pedal och handtag är nog aktuellt då åklagaren menar att SD haft LW:s DNA på handen, och på hans sko vet vi ju redan att LW:s DNA funnits på. Allt detta har säkert försvaret hittat en förklaring till ändå. Jag tror nog Backman ser fram emot rättegången. Han har nog mycket att säga om mycket saker. Exempelvis att hans DNA på LW:s ring och hennes kjol kan ha hamnat där vid ett annat tillfälle, och då likadant med LW:s DNA på hans sko. Om försvaret slå hål på dessa saker; ja, då finns det inte så mycket graverande bevisning kvar för åklagaren.
Denna utredning fick sin "dom" redan när polisen i Örebro förstörde utredningen genom att fullkomligt skita i både skriklarmet och larmet om konstigt lukt. För högst troligt så hade en bättre bevarad kropp vid obduktionen gett tillräckligt för att kunna ro detta i hamn. Nu är jag tyvärr ytterst tveksam till en fällande dom i hovrätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
https://www.na.se/artikel/grannarna-i-hjarsta-efter-atalet-hoppas-nu-bara-det-ar-ratt-person-de-gripit
Tre tanter med grått hår har svårt att förstå detta. Det kan jag också förstå, de har sannolikt varken levt med honom, haft sex med honom eller tävlat i GC.
Det tar sin goda tid att genomskåda personer med sociopatiska drag. De är ofta charmiga och hjälpsamma. I alla fall om de kan tjäna något på det...
De jag känner som själva känner SD hade lite svårt att tro att det var han först med. I alla fall första veckorna. Men sen vände det snabbt...
De har förmodligen inte läst stämningsansökan. Det borde de göra, för risken finns att deras granne snart är tillbaks fri ute på gatorna.