2019-11-17, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man pratar om motiv till ett brott så tänker man sig det ur gärningsmannens perspektiv, dvs. vad gärningsmannen kan ha ansett sig ha för anledning att begå brottet.

Att du personligen inte vet vad som motiverade mordet på LW betyder alltså inte att motiv saknas.

Du har rätt på det sätt att mördaren tyckte att han hade rätt att mörda Tova, och då för att hon ville bryta med honom, hade polisanmält honom och att hon ville gå på en fest med kompisarna. Hon ville också åka till Grekland med sina vänner efter gymnasiet. Detta kunde inte Billy tåla (du ska lyda mig 100%, annars ska du dö).
Så det är möjligt att han tyckte att hon var en dålig människa. Men jag tror inte att det var så, utan att han tyckte att hon inte "lydde", dvs han fick fruktansvärd ångest av att hon ville lämna honom.

Och det är min tro att det är på liknande sätt med L*ena och mgm.

Nu vet jag inte vad sno har för teori om vem som var Tovas mördare eller L*enas mördare.

Men i bägge fallen svartmålar sno offren.

Och som jag kan se det handlar det om vad sno, Snoris, Glorious och några andra SJÄLVA anser vara de dåliga sidorna hos offren. Att de är dåliga personer.

Det som jag inte kan se är att det kopplat det till vad en mördare kan ha för motiv.
Citera
2019-11-17, 19:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man pratar om motiv till ett brott så tänker man sig det ur gärningsmannens perspektiv, dvs. vad gärningsmannen kan ha ansett sig ha för anledning att begå brottet.

Att du personligen inte vet vad som motiverade mordet på LW betyder alltså inte att ett motiv saknades här.

Exakt. Det är så sjukt att en del skribenter här tolkar det som att man hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.
Då anser de mao att polisen och åklagaren också hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.
Citera
2019-11-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Funderar på den här stalkningbilden där en segerviss och brett leende LW slutit upp med paret. I tid stämmer det nog att den måttligt roade SD när den här bilden togs levde under hot från älskarinnan?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Lena Wesström hade ett kärleksförhållande med mannen som nu sitter häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Men efter två år var relationen kantad av ”högljudda diskussioner, hot och handgemäng”, har mannen berättat för polisen. Sprickan: Lena ville avslöja förhållandet för hans fru.

”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden. Säkert har der börjat med örfilar etc. Vilket får mig igen att trycka på hur osannolikt det är att inte SD lämnat spår efter sig. Man behöver inte vara kriminaltekniskt kunnig för att förstå vilken bedrift det varit.

Att påstå LW av ett plötsligt anfall av rättrådighet ville vara ärlig med den hon under flera år gått bakom ryggen på är trådens värsta humbug. Allt talar för att hon ville hämnas precis som i bilen när hon blev nobbad.

Ett par postares envetna tjat om att SD hotat LW med extremt grova hot och trakasserier kommer plötsligt i annat ljus. LW sägs ha sparat SDs hot men med säkerhet inte visat sina egna hot vilket vilselett några som inte vill se.

Sätter en ordentlig peng på att det var LWs stakning som gav mördaren det raseri som avslutade LWs lika tragiska som vackra liv.
Verkligen intressant ta del av detta i flertusensidig FUP vad det lider.

När denna bild togs så var det väl snarare paret som slutit upp med LW än tvärtom? Hon började ju några cacher längre fram i trailen så de hade ju faktiskt kunna valt att inte fortsätta om det inte kändes bra.
Om hot har förekommit åt båda håll så kan det ju vara som du säger att LW inte visat dessa. Samtidigt kanske hot mot en person som blivit mördad tas mer allvarligt?
Vem som ”stalkade” vem i detta fall vet jag inte, kanske lite båda två?
Det har gjorts extremt mycket tolkningar och analyser av GC loggar och bilder i denna tråd av paret D och LW som beroende på hur man vill att de ska framstå, tolkats på olika sätt, själv tycker jag att en logg är att ge ris eller ros på ett roande sätt till CO och andra läsare om cachen för att locka andra att ta den eller inte.
Du säger att andra inte vill se verkligheten men kanske är det så att det är du som inte vill se den?
Citera
2019-11-17, 19:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har rätt på det sätt att mördaren tyckte att han hade rätt att mörda Tova, och då för att hon ville bryta med honom, hade polisanmält honom och att hon ville gå på en fest med kompisarna. Hon ville också åka till Grekland med sina vänner efter gymnasiet. Detta kunde inte Billy tåla (du ska lyda mig 100%, annars ska du dö).
Så det är möjligt att han tyckte att hon var en dålig människa. Men jag tror inte att det var så, utan att han tyckte att hon inte "lydde", dvs han fick fruktansvärd ångest av att hon ville lämna honom.

Och det är min tro att det är på liknande sätt med L*ena och mgm.

Nu vet jag inte vad sno har för teori om vem som var Tovas mördare eller L*enas mördare.

Men i bägge fallen svartmålar sno offren.

Och som jag kan se det handlar det om vad sno, Snoris, Glorious och några andra SJÄLVA anser vara de dåliga sidorna hos offren. Att de är dåliga personer.

Det som jag inte kan se är att det kopplat det till vad en mördare kan ha för motiv.

DU har svårt att se att det kan vara kopplat till ett motiv men det finns uppenbarligen andra som tycker motsatsen.

Varför ska DIN syn få styra trådens innehåll? DU hugger direkt när det kommer spekulationer om fallet som DU anser inte är kopplat till hur GM tänkte och vad som motiverade honom.

Det gäller ett flertal av er inte bara dig.
Ingen av oss VET vad motivet är.
Det kan lika väl vara LW som misshandlade SD, HD, JG och GC-kretsen så de fick nog och dödade henne i samförstånd.
Citera
2019-11-17, 21:12
Medlem
HD-anhängarna:

Kar j*r / KJ vid kossan
https://coord.info/GL107TZW8

Coco** / JS som Medinsyn påstod haft en kort historia m LW
https://coord.info/GL107TZNZ

Besatta Ann* Karm*nsb*
https://coord.info/GL106W5FZ

S*llen tillhör en liten skara som inte vill synas på bild. Han ställer hellre upp en kaffemugg som ser ut som en grav-urna.
https://coord.info/GL107ZHE2
Senast redigerad av Ulanna 2019-11-17 kl. 21:20.
Citera
2019-11-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
DU har svårt att se att det kan vara kopplat till ett motiv men det finns uppenbarligen andra som tycker motsatsen.

Varför ska DIN syn få styra trådens innehåll? DU hugger direkt när det kommer spekulationer om fallet som DU anser inte är kopplat till hur GM tänkte och vad som motiverade honom.

Det gäller ett flertal av er inte bara dig.
Ingen av oss VET vad motivet är.
Det kan lika väl vara LW som misshandlade SD, HD, JG och GC-kretsen så de fick nog och dödade henne i samförstånd.

Hmmm...jag ska nog inte skriva så mycket mer än att du gör bort dig mer och mer för varje inlägg och att det blir allt klarare hur du fungerar som person, åtminstone i debatter - och att /eller då du inte förmår sitta ner i båten och försöka se vad du gör, som avslöjar dig själv så brutalt. Man behöver inte ens säga det till dig. Du verkar tro att "arenan" är din och att du måste absolut vinna en slags debatt, det är liksom själva poängen. Inte ämnet i sig.

Nu hoppas jag med flera att det grymma mordet på Lena ska få sin förklaring, sin lösning i domstolen och att mördaren får vad hen förtjänar, så att Lena, Lenas barn, föräldrar och vänner får ett värdigt avslut.

Hoppas även att den 21a November blir en dag då fallet tar ett stort kliv närmare sin lösning.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-17 kl. 21:38.
Citera
2019-11-17, 21:27
Medlem
[quote=Rosamund|69326574]Exakt. Det är så sjukt att en del skribenter här tolkar det som att man hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.
Då anser de mao att polisen och åklagaren också hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.[/QUOTE]

Hur du gör en sån koppling är helt ofattbart. Har du förmågan att ta dig in i folks hjärnor, eller vad är det för övernaturliga krafter du besitter?

Finns väl knappast någon som anser att mordet på Lena var befogad på nåt sätt? Eller kanske gör det det?
Citera
2019-11-17, 21:54
Medlem
[quote=zilvereko|69327752]
Citat:
Exakt. Det är så sjukt att en del skribenter här tolkar det som att man hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.
Då anser de mao att polisen och åklagaren också hävdar att Lena förtjänade att bli dödad.[/QUOTE]

Hur du gör en sån koppling är helt ofattbart. Har du förmågan att ta dig in i folks hjärnor, eller vad är det för övernaturliga krafter du besitter?

Finns väl knappast någon som anser att mordet på Lena var befogad på nåt sätt? Eller kanske gör det det?

Det undrar jag också. Kanske Rosamund kan förklara det? Tack.
Citera
2019-11-17, 22:07
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=zilvereko|69327752]
Citat:

[quote=Remark|69328134]
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det undrar jag också. Kanske Rosamund kan förklara det? Tack.
Det är uppenbart då även utredarna vill veta vad som förevarit mordet. Dom vet bra mycket mer än det vi med hårt motstånd luskat fram om i LW.

Synnerligen korkat att påstå att en ABOK tråd om mordet på Wesström inte får söka dom svar som också Åkl och & söker.
Sen tycker jag att ni är några stycken som ägnar er åt riktigt motbjudande mobbning av Rosamund.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-17 kl. 22:12.
Citera
2019-11-17, 22:12
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Fast då kanske de postare som tror att mördarens motiv ligger i detta kunde skriva just det? För att bara basunera ut vad man själv ogillar med offret är endast off topic, och absolut inte samma sak som att söka efter svar på mördarens motiv.

Sen visst kan man ponera att mördaren har samma värderingar och logik som man själv har, men snälla skriv då ut kopplingen. Det är tex rätt stor skillnad på;

"Fy vilken äcklig hycklare Lena var"

Och

"Jag tror att mördaren kan ha dödat Lena för att han uppfattade henne som en hycklare".
Citera
2019-11-17, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HD-anhängarna:

Kar j*r / KJ vid kossan
https://coord.info/GL107TZW8

Coco** / JS som Medinsyn påstod haft en kort historia m LW
https://coord.info/GL107TZNZ

Besatta Ann* Karm*nsb*
https://coord.info/GL106W5FZ

S*llen tillhör en liten skara som inte vill synas på bild. Han ställer hellre upp en kaffemugg som ser ut som en grav-urna.
https://coord.info/GL107ZHE2

Är det bara jag som får upp "logga in" sidan?
Eller har de gjort sina sidor privata?
Citera
2019-11-17, 22:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Håller med allt ovanstående, bilden på de tre som LW tog säger allt.

Finns en annan bild från samma tillfälle:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ec52dcf2-3ae6-4433-9d2e-198d6219d65b_l.jpg

Man kan behöva ha lite mer än en bild.
Man kan behöva ha hela historien.
Och kanske lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in