Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
När man pratar om motiv till ett brott så tänker man sig det ur gärningsmannens perspektiv, dvs. vad gärningsmannen kan ha ansett sig ha för anledning att begå brottet.
Att du personligen inte vet vad som motiverade mordet på LW betyder alltså inte att motiv saknas.
Du har rätt på det sätt att mördaren tyckte att han hade rätt att mörda Tova, och då för att hon ville bryta med honom, hade polisanmält honom och att hon ville gå på en fest med kompisarna. Hon ville också åka till Grekland med sina vänner efter gymnasiet. Detta kunde inte Billy tåla (du ska lyda mig 100%, annars ska du dö).
Så det är möjligt att han tyckte att hon var en dålig människa. Men jag tror inte att det var så, utan att han tyckte att hon inte "lydde", dvs han fick fruktansvärd ångest av att hon ville lämna honom.
Och det är min tro att det är på liknande sätt med L*ena och mgm.
Nu vet jag inte vad sno har för teori om vem som var Tovas mördare eller L*enas mördare.
Men i bägge fallen svartmålar sno offren.
Och som jag kan se det handlar det om vad sno, Snoris, Glorious och några andra SJÄLVA anser vara de dåliga sidorna hos offren. Att de är dåliga personer.
Det som jag inte kan se är att det kopplat det till vad en mördare kan ha för motiv.