Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Det verkar passa tidsmässigt med den försämrade relationen och det verkar också finnas en likhet i och med att han i så fall återvänt till båda platserna vid ett senare tillfälle.
Vad gäller gitarrmysten så verkar den ursprungliga platsen inte bara ligga väldigt nära mordplatsen utan det verkar till och med vara samma plats på någon eller några meter när. Eftersom den cachen var en large så bör den legat på marken inne i ett större buskage och då kanske på samma plats som kroppen hittades. SD hade en FTF på denna plats 28 februari 2018 och därmed också någon form av ursäkt om hans dna finns på platsen. Ingen annan av de personer som diskuterats som alternativa gärningsmän verkar dock ha varit på den gamla platsen.
Att trixa med geologgar är inte straffbart även om utredarna kan ha sett det som intressant hur en misstänkt uppträder i andra sammanhang. Möjligen kan det ha varit en ingång för att få den misstänkte att börja erkänna något mindre allvarligt, men det bör nog ändå inte hamna i FUP.
Väldigt intressant faktiskt.
Tack för detta!
Jag får erkänna att flera av de spekulationer som förekom i tråden tidigt (och även senare) har jag slagit ifrån mig som antingen för banala eller för otroliga.
Jag har mycket att lära av detta.
Trodde aldrig att det skulle ha handlat om en cache som kunde ha haft någon betydelse.
Samtidigt kan jag inte minnas att det i tråden pratats om denna position av en befintlig cache som funnits där? Eller var jag bara "blind" för att jag slog bort detta.
Nu ser jag ju att platsen är av betydelse och att det har med mordet att göra på ett eller annat sätt.
Ska bli intressant att få höra hur konversationerna sett ut mellan SD och LW denna kväll!
Kan ändå inte riktigt smälta att han valde denna plats (om han är skyldig till mordet). Det är ju inte bara så att han bor nära, han har tidigare anmälningar på sig och att han dessutom varit på brottsplatsen innan.
Hur i hela friden tänkte han?
Jag tänker att hans mordiska tankar har tagit över i hans hjärna så till den milda grad att han inte kan styra över dom, utan de grumlar hans klarsynthet.
Smart men dum.