2020-02-15, 03:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Ursprungligen postat av Krmkr
”Vittnesförhör med psykoterapeut Roger Samuelsson (protokollbilaga RMV)
angående hans kontakter med Lena Wesström och vad hon berättat om sina
relationer med män i allmänhet och Stefan Davidsson i synnerhet till styrkande
av att Lena Wesströms mående förändrades under våren 2018 och att hon hade
för avsikt att bryta sin relation med Stefan Davidsson samt till styrkande av att
det inte bland Lena Wesströms andra relationer finns någon alternativ
gärningsman.”

ROGER SAMUELSSON
Pastor, leg.psykoterapeut

https://www.varldenidag.se/reportage/sjukhuspastorn-att-sorja-ar-ett-satt-att-umgas-med-forlusten/repsjv!wE1f01RabOMNPmWcykFSIA/
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-15 kl. 04:36.
Citera
2020-02-15, 06:33
Medlem
Lite tankar på morgonkvisten...

Vad gäller SD:s skor, om de hittats i en sommarstuga... husis gjordes i HD:s föräldrars (enl EGT om jag inte kommer ihåg fel) sommarstuga.

Vad gäller SD:s cykel som tydligen blivit "strippad" på handtag och pedal, kan SD ha cyklat till BP och där kastat omkull cykeln som fått jord på sig?

Hoppas nu på att HD är helt oskyldig (har dock svårt att se hur hon skulle kunna vara helt ovetande) och att SD blir fälld. Kan de inte knyta ihop säcken och SD släpps så blir det förmodligen etter värre för både HD och barnen.

Som någon tidigare skrev i tråden, skulle vara intressant att få vetskap om när i tid HD berättat om SD:s hot/tanke på att ev göra något mot familjen.
Tänker att hon borde ha berättat om det innan SD blev hämtad med buller o bång den tidiga morgonen. Kanske berättat det för någon anhörig/kamrat som i sin tur ringt och berättat för utredningen (utan HD:s vetskap).
När HD blev inplockad (strax efter SD) så verkade hon överraskad. Utredarna kanske ville veta varför hon inte berättat i förhör om SD:s hot. Hon hade någon bra förklaring och blev släppt efter några dagar.
Citera
2020-02-15, 06:57
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lite tankar på morgonkvisten...

Vad gäller SD:s skor, om de hittats i en sommarstuga... husis gjordes i HD:s föräldrars (enl EGT om jag inte kommer ihåg fel) sommarstuga.

Vad gäller SD:s cykel som tydligen blivit "strippad" på handtag och pedal, kan SD ha cyklat till BP och där kastat omkull cykeln som fått jord på sig?

Hoppas nu på att HD är helt oskyldig (har dock svårt att se hur hon skulle kunna vara helt ovetande) och att SD blir fälld. Kan de inte knyta ihop säcken och SD släpps så blir det förmodligen etter värre för både HD och barnen.

Som någon tidigare skrev i tråden, skulle vara intressant att få vetskap om när i tid HD berättat om SD:s hot/tanke på att ev göra något mot familjen.
Tänker att hon borde ha berättat om det innan SD blev hämtad med buller o bång den tidiga morgonen. Kanske berättat det för någon anhörig/kamrat som i sin tur ringt och berättat för utredningen (utan HD:s vetskap).
När HD blev inplockad (strax efter SD) så verkade hon överraskad. Utredarna kanske ville veta varför hon inte berättat i förhör om SD:s hot. Hon hade någon bra förklaring och blev släppt efter några dagar.

När gjordes husrannsakan vid sommarstugan?
Graverande att SD lämnat sina skor där, man brukar ju inte lämna sina skor efter sig.
Om det skedde lång tid efter mordet borde han hunnit förstöra dom, om de nu inte var gömda på fastigheten någonstans.
Citera
2020-02-15, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
När gjordes husrannsakan vid sommarstugan?
Graverande att SD lämnat sina skor där, man brukar ju inte lämna sina skor efter sig.
Om det skedde lång tid efter mordet borde han hunnit förstöra dom, om de nu inte var gömda på fastigheten någonstans.
Kommer inte ihåg men har för mig att det inte var så långt efter mordet... sommaren 18 och kanske i samband med att SD blev intagen efter USA-resan.
Citera
2020-02-15, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Överklagar beslag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Nu verkar inte allt följa med men det är ett inlägg från 20/6 2018 kl 04.38

Två anhöriga vill ha tillbaka bla en dator som blivit beslagtagna. Så husis alltså innan ovanstående datum.
Citera
2020-02-15, 07:45
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu verkar inte allt följa med men det är ett inlägg från 20/6 2018 kl 04.38

Två anhöriga vill ha tillbaka bla en dator som blivit beslagtagna. Så husis alltså innan ovanstående datum.

Då kan alltså SD ha inte hunnit göra sig av med dom ordentligt, eller så trodde han sig tvättat av skorna ordentligt
Citera
2020-02-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Då kan alltså SD ha inte hunnit göra sig av med dom ordentligt, eller så trodde han sig tvättat av skorna ordentligt
Kanske trodde han inte att det skulle göras en husrannsakan i svärföräldrarnas sommarstuga (misstänker att det var hos just dessa då det står "två närstående"). Att kasta skorna vore inte en så bra tanke om de skulle efterfrågas (visste att LW hade fotat honom med skorna på)?
Citera
2020-02-15, 08:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Grannarna i Hjärsta efter åtalet: ”Hoppas nu bara det är rätt person de gripit”

Citat:
En lättnad att åtalet äntligen har kommit – samtidigt en känsla av overklighet.
Flera personer NA pratar med i Hjärsta kan inte tro att deras granne misstänks för ett brutalt mord.
– Man förstår det inte. Han är en glad, trevlig och hjälpsam granne på alla vis, säger Kerstin Samuelsson.

Citat:
En granne till Lena Wesström vill vara anonym men berättar att det känns skönt att man nu närmar sig ett slut.

– Det är förskräckligt att det tagit så lång tid, säger hon.

https://www.na.se/artikel/grannarna-i-hjarsta-efter-atalet-hoppas-nu-bara-det-ar-ratt-person-de-gripit

Tre tanter med grått hår har svårt att förstå detta. Det kan jag också förstå, de har sannolikt varken levt med honom, haft sex med honom eller tävlat i GC.

Det tar sin goda tid att genomskåda personer med sociopatiska drag. De är ofta charmiga och hjälpsamma. I alla fall om de kan tjäna något på det...

De jag känner som själva känner SD hade lite svårt att tro att det var han först med. I alla fall första veckorna. Men sen vände det snabbt...
Citera
2020-02-15, 08:42
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ingen miljöpartist här som vill driva frågan om vissa domstolars iver att bara lämna ut handlingar i pappersform? Riktigt illa för miljön, förutom att offentlighetsprincipen är i fara.

Har råkat ut för ovanstående på två olika domstolar, riktigt grisigt. Så om man vill jobba mot att de gör så har du ngt tips på hur man lättast går till väga?

Obs är ej miljöpartist men tror på offentlighetsprincipen 😊
Citera
2020-02-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kunde man inte tänka sig att nån av oss härinne skriver ut sidorna i tråden istället? Och skickar bunten till domstolen och ber att få byta rakt av? Sen kan domstolen fundera på om de vill skanna materialet.

Ett alternativ kan ju vara att man hotar med att skicka bunten. Det kan ju finnas saker i tråden som de legalt sett måste ta ställning till, och i alla händelser måste ju bunten diarieföras och arkiveras i ~tio år och utgöra allmän handling, eller vad det heter. Det riskerar ju bli lite filibustrande av det också, och åklagaren vill säkert inte skjuta upp rättegången mer.

Jag vet inte hur sugen jag själv är på att läsa 14.000 sidor om den här smurfen, men jag kan tänka mig att ordna en insamling, om nån mer tycker att det är en bra idé. Praktiska hinder för att ta sitt personliga ansvar för rättssamhället är till för att... plankas.
Jag har en snubbe i tråden som har teknik att skanna in luntan. Seriöst. Han åkte ut i kylan igår för en veckâ . @Puttenot får hem den och jag kan förmedla kontakt mellan dessa.
Citera
2020-02-15, 09:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har en snubbe i tråden som har teknik att skanna in luntan. Seriöst. Han åkte ut i kylan igår för en veckâ . @Puttenot får hem den och jag kan förmedla kontakt mellan dessa.

Det skulle vara fantastiskt. Då kanske vi får FUP innan rättegången börjar?
Citera
2020-02-15, 09:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Fantastiskt! Vilket samarbete!
Det blir spännande att se vad det är de
försöker dölja.

Jag lämnar gärna ett bidrag till @Puttenot.
Och stort tack till ”scannaren”.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-15 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in