2019-11-17, 11:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag fattar ärligt talat inte varför du försöker spela ut användare mot varandra här hela tiden. Samtidigt som du kränker LW, NW och alla möjliga andra. Utom mördaren då.

Sh.Holmes har visat sig vara en av de mest rakryggade som finns och uppenbarligen var han modig nog att riskera sitt anonyma liv för att försvara LW. Det är fantastiskt. Och extremt ovanligt.

Blessedfruit har som Sh.Holmes skrivit sansat och realistiskt. Och alltid med respekt för LW och hennes familj. H*n har uppenbarligen inte umgåtts med LW i nutid, men har haft kontakt online. Båda två dessa ska hedras. De skriver inget om att "sära på benen för den gifta grannen" och liknande.

Hur går det med forskningen? När ska du delge oss information om det och visa på när du bett om vårt medgivande? Eller har CIA, FBI eller någon annan förbjudet det? Jag har svårt att tro att något universitet i världen betalar skattemedel för att någon ska sitta fastnaglad vid datorn 24/7 och kränka ett brottsoffer i flera år. Det universitet borde granskas för slöseri med skattemedel, om inte annat.

Det var du som skrev att riktiga vänner till BO inte skriver i en FB-tråd.
Det betyder att du skriver att landbandy, Sh.Holmes och Blessedfruit inte var Lenas riktiga vänner eftersom de skriver här.

Det är inte jag som skriver dina inlägg så varför du anklagar mig är en gåta.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-17 kl. 11:05.
Citera
2019-11-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att vi diskuterar olika saker här.

På Skavlan igår:
Rättsläkaren Dr. Richard Shepherd sa
ungefär: ”Vi kan ju inte rädda den som är
död. Vad vi kan göra är att ta reda på
varför någon har dött för att försöka
hindra att det händer igen.”

Det är vad jag försöker göra.
Det betyder inte att jag tycker att LW
förtjänade att mördas.

Han är rättsläkare och som sådan försöker säkerställa vad som ledde till döden rent medicinskt.

Skavlan frågade vad han tyckte var det viktigaste i hans arbete? Skavlan: När du anländer är det ändå försent, men ändå är ditt jobb oerhört viktigt. Vad är viktigaste.

Det viktigaste i mitt jobb är att prata med de anhöriga. De är de mest viktiga personerna. Att berätta allt som dom vill veta. Att finnas där för dem, prata med dem, prata med dom om och om igen. Det kan för vissa pågå upp till ett halvår.

Respekt/etik för den avlidne och för de anhöriga.

Är det vad du försöker göra?
Senast redigerad av Remark 2019-11-17 kl. 11:21.
Citera
2019-11-17, 11:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha så nu kallar du Lenas vänner Sh.Holmes och Blessedfruit för falska och lögnare också.
Eftersom inga riktiga vänner till brottsoffer skriver i Flashbacktrådar enligt dig.
Kan du inte läsa innantill?
Du tolkar alla inlägg på ditt eget sätt väldigt långt från vad som egentligen står i inläggen.

Sedan tjatar du om att alla ska skämmas och be om ursäkt.
I nästan varje inlägg hittar du någon som du mästrar på ett eller annat sätt.
Är det projiceringar för att du själv skäms över alla dina lögner?

Dina lögner om att du forskar och att du har informerat oss är rena fantasier från din sida.
Du påminner mig om en kraxande korp med dina ständiga ordtirader som inte har något att göra med innehållet i de inlägg du svarar på.
Senast redigerad av hoppsann 2019-11-17 kl. 11:28.
Citera
2019-11-17, 14:10
Medlem
Isdrottningen är ute och cachar i krokarna runt Askersund idag. Undrar om K*rjir och de andra två vågar ställa på med frågor om SD och hennes eventuella inblandning i mordet på LW?
Citera
2019-11-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Isdrottningen är ute och cachar i krokarna runt Askersund idag. Undrar om K*rjir och de andra två vågar ställa på med frågor om SD och hennes eventuella inblandning i mordet på LW?

Tvivlar på att HD skulle vilja svara på en sån fråga. Kanske skulle hon bli jätteförbannad? Det skulle nog jag bli i hennes situation. Kan tänka mig att stämningen i gänget är rätt dämpad. Inget kramkalas som förr, kanske? Tråkigt för deltagarna i såfall.
Citera
2019-11-17, 15:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tvivlar på att HD skulle vilja svara på en sån fråga. Kanske skulle hon bli jätteförbannad? Det skulle nog jag bli i hennes situation. Kan tänka mig att stämningen i gänget är rätt dämpad. Inget kramkalas som förr, kanske? Tråkigt för deltagarna i såfall.

Ja, vem skulle våga fråga och sen ge sig ut i skogen igen.

Nej, det är nog bara att smajla så mycket man fram tills hennes inblandning konstaterad eller avskriven.
Citera
2019-11-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det är fullständigt självklart att förstå följande sagt, att de människor som väljer att umgås [socialt] med HD stöttar henne i vått och torrt, om så inte varit fallet, hade dessa människor tagit avstånd från HD för länge sedan. Dessa människor som väljer att fortfarande umgås [socialt] med HD, är också sådana individer som fullständigt accepterar henne för vad hon är, jag är övertygad om att dessa individer i HD's närhet känner mycket väl till den situationen hon nu befinner sig och även därtill sagt, också tidigare har befunnit sig i ... och vem vet, människorna kring HD kanske är de enda som känner till den verkliga sanningen bakom mordet på LW ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-17, 16:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Funderar på den här stalkningbilden där en segerviss och brett leende LW slutit upp med paret. I tid stämmer det nog att den måttligt roade SD när den här bilden togs levde under hot från älskarinnan?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Lena Wesström hade ett kärleksförhållande med mannen som nu sitter häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Men efter två år var relationen kantad av ”högljudda diskussioner, hot och handgemäng”, har mannen berättat för polisen. Sprickan: Lena ville avslöja förhållandet för hans fru.

”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden. Säkert har der börjat med örfilar etc. Vilket får mig igen att trycka på hur osannolikt det är att inte SD lämnat spår efter sig. Man behöver inte vara kriminaltekniskt kunnig för att förstå vilken bedrift det varit.

Att påstå LW av ett plötsligt anfall av rättrådighet ville vara ärlig med den hon under flera år gått bakom ryggen på är trådens värsta humbug. Allt talar för att hon ville hämnas precis som i bilen när hon blev nobbad.

Ett par postares envetna tjat om att SD hotat LW med extremt grova hot och trakasserier kommer plötsligt i annat ljus. LW sägs ha sparat SDs hot men med säkerhet inte visat sina egna hot vilket vilselett några som inte vill se.

Sätter en ordentlig peng på att det var LWs stakning som gav mördaren det raseri som avslutade LWs lika tragiska som vackra liv.
Verkligen intressant ta del av detta i flertusensidig FUP vad det lider.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-17 kl. 16:30.
Citera
2019-11-17, 16:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du inte läsa innantill?
Du tolkar alla inlägg på ditt eget sätt väldigt långt från vad som egentligen står i inläggen.

Sedan tjatar du om att alla ska skämmas och be om ursäkt.
I nästan varje inlägg hittar du någon som du mästrar på ett eller annat sätt.
Är det projiceringar för att du själv skäms över alla dina lögner?

Dina lögner om att du forskar och att du har informerat oss är rena fantasier från din sida.
Du påminner mig om en kraxande korp med dina ständiga ordtirader som inte har något att göra med innehållet i de inlägg du svarar på.

Snälla allihop .
Vi kan väl sluta kasta oss på varandra mer härinne på tråden ?

Det räcker med att den som mördade LW var ilsken som en varg vad det verkar ....

Nu får vi tålamodigt vänta på vad rättsväsendet kommer att göra åt det här ...

Det är bra att vi alla bryr oss i det här fallet .

Men för allas skull behöver vi ju inte bli ovänner härinne .

Med vänliga hälsningar //landbandy
Senast redigerad av landbandy 2019-11-17 kl. 16:12.
Citera
2019-11-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Funderar på den här stalkningbilden där en segerviss och brett leende LW slutit upp med paret. I tid stämmer det nog att den måttligt roade SD när den här bilden togs levde under hot från älskarinnan?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Lena Wesström hade ett kärleksförhållande med mannen som nu sitter häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Men efter två år var relationen kantad av ”högljudda diskussioner, hot och handgemäng”, har mannen berättat för polisen. Sprickan: Lena ville avslöja förhållandet för hans fru.

”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden. Säkert har der börjat med örfilar etc. Vilket får mig igen att trycka på hur osannolikt det är att inte SD lämnat spår efter sig. Man behöver inte vara kriminaltekniskt kunnig för att förstå vilken bedrift det varit.

Att påstå LW av ett plötsligt anfall av rättrådighet ville vara ärlig med den hon under flera år gått bakom ryggen på är trådens värsta humbug. Allt talar för att hon ville hämnas precis som i bilen när hon blev nobbad.

Jag tror att SD kör ett bröstpass varje dag nu inom gymnastiksalen så han kan pass-a på att brösta upp sig mot Åklagaren Åsa Hiding och Domaren samt nämndemännen när allvaret skall för honom stunda.

Beträffande L*ena Wesstr*m, så tycker jag med flera, att L*na hade ett underbart, naturligt och vackert leende i jämförelse med SD's grimaser och tung-ut-räckningar samt alla egendomliga pajaskonster han framförde på sina fotografier.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är fullständigt självklart att förstå följande sagt, att de människor som väljer att umgås [socialt] med HD stöttar henne i vått och torrt, om så inte varit fallet, hade dessa människor tagit avstånd från HD för länge sedan. Dessa människor som väljer att fortfarande umgås [socialt] med HD, är också sådana individer som fullständigt accepterar henne för vad hon är, jag är övertygad om att dessa individer i HD's närhet känner mycket väl till den situationen hon nu befinner sig och även därtill sagt, också tidigare har befunnit sig i ... och vem vet, människorna kring HD kanske är de enda som känner till den verkliga sanningen bakom mordet på LW ?

Mvh/ @JokerMannen

Kanske de tänker tankar som att "hon är inte dömd för nåt brott, ännu..." eller: "Jag vet inget, vill inget veta" etc etc. Det kan finnas flera anledningar som enbart de gamla vännerna själva vet. Har svårt att se hur en sån gemenskap idag kan vara trevlig och otvungen.
Citera
2019-11-17, 16:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att SD kör ett bröstpass varje dag nu inom gymnastiksalen så han kan pass-a på att brösta upp sig mot Åklagaren Åsa Hiding och Domaren samt nämndemännen när allvaret skall för honom stunda.

Beträffande L*ena Wesstr*m, så tycker jag med flera, att L*na hade ett underbart, naturligt och vackert leende i jämförelse med SD's grimaser och tung-ut-räckningar samt alla egendomliga pajaskonster han framförde på sina fotografier.

Mvh/ @JokerMannen

Det är så hemskt att få veta att den som dödade LW förstörde hennes ansikte så pass ,så att det inte gick att identifiera henne.

Fruktansvärt.

När jag tänker på det börjar jag faktiskt gråta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in