2019-11-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med om att det är fullt förståeligt att Lena var besviken och frustrerad och trilskades eftersom SD ljugit för henne i 6-7 år.
Vem skulle inte varit förbannad någon sådant? Det är en helt normal mänsklig reaktion.
Och hur vet du att SD ljugit för LW i 6-7 år?

Kanske var det LW som kom på att han var en fuskare... och ställde honom mot väggen vad gäller fusk i geo och de utbetalda pengarna från geo-eventet.

Kanske kan vi också få ett svar på hur det går med din forskning av denna tråd, många frågar och du väljer att inte svara. Vi borde få valet att godkänna deltagandet (enl lag som du själv skrivit i tråden)?!
Citera
2019-11-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ifrågasätter du LW:s vänner nu också? Landbandy vet nog bättre än du om inte annat har hen vänner och bekanta som känner Lena. Så landbandy har nog fått höra ett och annat.

Hävdar du att du vet bättre än Landbandy och Lenas vänner för att du läst en tråd på FB? Skäms på dig att du hoppar på och ifrågasätter någon som förlorat sin vän och är i sorg.
Landbandy är en trådskrivare som alla andra... hur vet du att det är en "vän" till LW?
Citera
2019-11-17, 09:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Landbandy är en trådskrivare som alla andra... hur vet du att det är en "vän" till LW?

Det undrar jag med. Visserligen kan det mycket väl vara en som kände/kände till LW, men något mer tror jag inte på.

Vad som är tydligt är väl i alla fall att detta INTE är en VÄN till LW, efter allt kränkande som skrivits om henne från den så kallade vännen! Det verkar inte vara någon sorg där. Bara nya kränkningar.

De som är LW´s vänner och samtidigt har insyn, sitter sannolikt inte här och skriver alls, med tanke på att de kanske ska vittna.

Jag tror heller inte riktiga VÄNNER skriver så gärna i en tråd. Jag har varit på FB sen 2006 och det finns en bland annat tråd om en VÄN till mig som mördats och vänner som varit med om brott, samt en olycka.

I de trådarna skriver jag aldrig en rad. Bekanta och/eller gamla vänner skriver säkert. Men jag ser aldrig att någon VÄN skriver i trådarna. Inte ens för att ge "goodwill". Det känns helt enkelt inte naturligt. Och de flesta här vill också fortsätta att vara anonyma.
Citera
2019-11-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ifrågasätter du LW:s vänner nu också? Landbandy vet nog bättre än du om inte annat har hen vänner och bekanta som känner Lena. Så landbandy har nog fått höra ett och annat.

Hävdar du att du vet bättre än Landbandy och Lenas vänner för att du läst en tråd på FB? Skäms på dig att du hoppar på och ifrågasätter någon som förlorat sin vän och är i sorg.

Hörrdu, din opsykologiska trådpsökolog. Vad håller du på med? När inte din offerkofta med dina påståenden om mobbning fungerar provar du med victim blaiming, påstår att tråden anklagar NW för att ljuga och nu ska en ts skämmas för att du kliver in och anser att hen hoppar på Landbandy när hen ställer frågor.

Är ditt trådbeteende provokationer i syfte till att få fram resultat till din påstådda forskning?
Citera
2019-11-17, 10:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det undrar jag med. Visserligen kan det mycket väl vara en som kände/kände till LW, men något mer tror jag inte på.

Vad som är tydligt är väl i alla fall att detta INTE är en VÄN till LW, efter allt kränkande som skrivits om henne från den så kallade vännen! Det verkar inte vara någon sorg där. Bara nya kränkningar.

De som är LW´s vänner och samtidigt har insyn, sitter sannolikt inte här och skriver alls, med tanke på att de kanske ska vittna.

Jag tror heller inte riktiga VÄNNER skriver så gärna i en tråd. Jag har varit på FB sen 2006 och det finns en bland annat tråd om en VÄN till mig som mördats och vänner som varit med om brott, samt en olycka.

I de trådarna skriver jag aldrig en rad. Bekanta och/eller gamla vänner skriver säkert. Men jag ser aldrig att någon VÄN skriver i trådarna. Inte ens för att ge "goodwill". Det känns helt enkelt inte naturligt. Och de flesta här vill också fortsätta att vara anonyma.

Jaha så nu kallar du Lenas vänner Sh.Holmes och Blessedfruit för falska och lögnare också.
Eftersom inga riktiga vänner till brottsoffer skriver i Flashbacktrådar enligt dig.
Citera
2019-11-17, 10:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Landbandy har själv sagt att Lena och hen geocachat ihop och därför har gemensamma bekanta och vänner. Självklart kan landbandy veta mer om inte genom personlig kännedom om Lenas liv så genom att prata med och fråga bland deras gemensamma omgivning.

Men eftersom landbandy är ärlig och berättar hela sanningen och inte bara vissa utvalda delar som Lenas andra vänner i tråden måste landbandy ifrågasättas och skambeläggas.

Har inte sett att ni behandlar Lenas vänner Blessedfruit och Sh.Holmes på detta förkastliga sätt.

Edit
Om du läser landbandys tidigare inlägg i tråden så var hen ledsen och sorgsen över Lenas död och har bara på senare tid verkat må bättre och skriva mer!
Hoppas verkligen hen får en ursäkt för sättet han blivit tilltalad och omtalad i natt och i dag här.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-17 kl. 10:47.
Citera
2019-11-17, 10:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jag var vän till L*ena .
Vi geocachade ihop .
Hennes privatliv visste jag inget om .
Därför är jag chockad över det som har kommit fram efter hennes död .
Vet att L*ena var envis så det är det som gjorde att jag antog att hon kanske har triggat SD ända in i kaklet ?
Men det är endast en spekulation .
Är mycket ledsen över att hon inte finns i livet .
Hennes minsta son lärde jag känna genom cachningen . En rar sympatisk liten kille som behövt sin mamma hela uppväxten .
L* ena själv var en mycket trevlig vän som saknas utav mig .
Vet att hon stod caj* o mycket nära .
Han sörjer henne djupt.
Senast redigerad av landbandy 2019-11-17 kl. 10:49.
Citera
2019-11-17, 10:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag var vän till L*ena .
Vi geocachade ihop .
Hennes privatliv visste jag inget om .
Därför är jag chockad över det som har kommit fram efter hennes död .
Vet att L*ena var envis så det är det som gjorde att jag antog att hon kanske har triggat SD ända in i kaklet ?
Men det är endast en spekulation .
Är mycket ledsen över att hon inte finns i livet .
Hennes minsta son lärde jag känna genom cachningen . En rar sympatisk liten kille som behövt son mamma hela uppväxten .
L* ena själv var en mycket trevlig vän som saknas utav mig .

Ja jag kan bara be om ursäkt å trådens vägnar landbandy att du blir tilltalad och anklagad på det här viset.

Försök att inte ta åt dig. De allra flesta av oss minns hur ledsen du var över Lenas död när du började skriva här. Hur vi fick trösta dig på nätterna för att du saknade Lena så mycket och tyckte så synd om hennes barn. All respekt till dig.
Citera
2019-11-17, 10:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu vet inte vi vad exakt SD lovade LW och om det nu är sant och ingen trådsanning att SD och LW strulade i 6-7 år och om hon då upptäcker att hon slösat en massa år utan att det leder någon stans,ja,då har jag full förståelse att hon trilskas,Trots allt så är det inte så jävla roligt att kasta bort 6-7 år på något som inte leder till någonting och hon kunde inte heller få tillbaka dom tappade åren men nu när LW är död och begraven så får vi nog aldrig svar på vad som egentligen hände

Nope , det är nog så ....
Citera
2019-11-17, 10:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jaha så nu kallar du Lenas vänner Sh.Holmes och Blessedfruit för falska och lögnare också.
Eftersom inga riktiga vänner till brottsoffer skriver i Flashbacktrådar enligt dig.

Jag fattar ärligt talat inte varför du försöker spela ut användare mot varandra här hela tiden. Samtidigt som du kränker LW, NW och alla möjliga andra. Utom mördaren då.

Sh.Holmes har visat sig vara en av de mest rakryggade som finns och uppenbarligen var han modig nog att riskera sitt anonyma liv för att försvara LW. Det är fantastiskt. Och extremt ovanligt.

Blessedfruit har som Sh.Holmes skrivit sansat och realistiskt. Och alltid med respekt för LW och hennes familj. H*n har uppenbarligen inte umgåtts med LW i nutid, men har haft kontakt online. Båda två dessa ska hedras. De skriver inget om att "sära på benen för den gifta grannen" och liknande.

Hur går det med forskningen? När ska du delge oss information om det och visa på när du bett om vårt medgivande? Eller har CIA, FBI eller någon annan förbjudet det? Jag har svårt att tro att något universitet i världen betalar skattemedel för att någon ska sitta fastnaglad vid datorn 24/7 och kränka ett brottsoffer i flera år. Det universitet borde granskas för slöseri med skattemedel, om inte annat.
Citera
2019-11-17, 10:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja jag kan bara be om ursäkt å trådens vägnar landbandy att du blir tilltalad och anklagad på det här viset.

Försök att inte ta åt dig. De allra flesta av oss minns hur ledsen du var över Lenas död när du började skriva här. Hur vi fick trösta dig på nätterna för att du saknade Lena så mycket och tyckte så synd om hennes barn. All respekt till dig.

Tack .
Citera
2019-11-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis!

Han - Dr Shepherd - säger ju rakt ut att alla i olycksbilen skulle ha klarat sig OM de hade använt bilbälten. INTE ATT: man borde förbjuda papparazzies i syftet att förhindra en massa dödsfall i framtiden..

Det är ett väldigt bra exempel på hur "brottsoffren" SJÄLVA kan påverka sitt öde. Inte genom att förvänta sig någon annan att göra det åt dem utan genom att agera själva för sitt egna bästa.

DET gällde ALLA i bilen! Ingen råkade ut för brott dock avled alla utom den ende som just hade, i sista sekund, tagit på sig säkerhetsbältet. Det var en BILKRASCH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in