2019-11-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jo jag vet att det har hänt tidigare men det är ovanligt som jag också skrev,att HD visste om mordet på LW tvivlar jag inte en sekund på,men att veta och mörda är inte samma sak,I lagens namn så blir väl det som lägst skyddande av brottsling och på sin höjd medhjälp till mord om hon nu har hjälpt SD att undanröja bevis
Antagligen Skyddande av brottsling alternativt Försvårande av utredning.
Jag tror dock att det är HD som ligger bakom och är den drivande.. HD är den smartaste bland dessa tre.
Citera
2019-11-12, 19:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är helt säker på att det är som du säger, och att om NW läste här vad som skrivs om både honom och hans mamma skulle han bli mycket ledsen.

Konflikter har alla unga med sina föräldrar, det ingår liksom i konceptet. Nu när L*ena är borta kan sådan konflikter kännas jobbiga i början och man kan ha svårt att förlåta sig för saker som man har gjort och sagt. Men med tiden kan man bli mer förlåtande mot sig själv och förstå att det ingår i paketet att slå sig fri, göra saker som man behöver göra för att pröva sig fram. Med det blir det såklart konflikter och motstånd. Ibland hårt motstånd.

Man måste som förälder sätta gränser och både hålla i och släppa. Svår balansgång.

Så nu tror du plötsligt på JM när det
passar dig?!

Och du fortsätter att skuldbelägga barnen
för konflikterna! Påstår att de ska ha
dåligt samvete men förlåta sig själva.

Det kan lika gärna vara så att när de blir
vuxna så förstår de att det inte var deras
fel. Att konflikterna kanske berodde på en
personlighetsstörning hos modern. Att
de inte behöver känna någon skuld för
några konflikter. Att de bara reagerade
sunt om de protesterade mot hennes
gränslösa beteende. Att hon valde GC
framför dem, lämnade dem ensamma på
nätterna, lämnade dem hos främlingar
när hon skulle göra något som var
viktigare än att vara tillsammans med
dem. De måste ständigt känt sig i vägen
och till besvär.

Det är du som skriver ner barnen!
Citera
2019-11-12, 19:21
Medlem
Citat:
Jag är helt säker på att det är som du säger, och att om NW läste här vad som skrivs om både honom och hans mamma skulle han bli mycket ledsen.

Konflikter har alla unga med sina föräldrar, det ingår liksom i konceptet. Nu när L*ena är borta kan sådan konflikter kännas jobbiga i början och man kan ha svårt att förlåta sig för saker som man har gjort och sagt. Men med tiden kan man bli mer förlåtande mot sig själv och förstå att det ingår i paketet att slå sig fri, göra saker som man behöver göra för att pröva sig fram. Med det blir det såklart konflikter och motstånd. Ibland hårt motstånd.

Man måste som förälder sätta gränser och både hålla i och släppa. Svår balansgång.

Jag tackar det allra ödmjukaste för dina varma och kloka ord. Jag tror på NW ... han är enligt mig en mycket god människa som bär sin Mammas minne inom sitt hjärta, och jag vet att NW har stöttat sin lillebror AW och sin syster EW i svåra stunder, barnen har sin Pappa att ty sig till och jag vet att NW ser upp till sin Pappa mycket stort, de gör de övriga barnen också, dom har varandra och därför är jag säker på att dom tillsammans kommer att successivt kunna börja leve ett bättre liv med tiden som går, ensam är svag, men dom är tillsammans starka, jag känner mig ganska övertygad om att Familjen Wesstr*m har den gemenskapen som behövs för att så småningom kunna gå vidare i livet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tackar det allra ödmjukaste för dina varma och kloka ord. Jag tror på NW ... han är enligt mig en mycket god människa som bär sin Mammas minne inom sitt hjärta, och jag vet att NW har stöttat sin lillebror AW och sin syster EW i svåra stunder, barnen har sin Pappa att ty sig till och jag vet att NW ser upp till sin Pappa mycket stort, de gör de övriga barnen också, dom har varandra och därför är jag säker på att dom tillsammans kommer att successivt kunna börja leve ett bättre liv med tiden som går, ensam är svag, men dom är tillsammans starka, jag känner mig ganska övertygad om att Familjen Wesstr*m har den gemenskapen som behövs för att så småningom kunna gå vidare i livet.

Mvh/ @JokerMannen
Så härligt att höra.UW ser ut att vara en så snäll individ.
Citera
2019-11-12, 19:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Tack för uppdateringen gällande barnen & UW, @JokerMannen!

Jag väljer att tro på dig som du vet, då det du skrivit i tråden och i PM hela tiden, har stämt bra med det jag får höra från andra håll.

Jag hoppas VERKLIGEN inte att barnen läser denna bitvis sjuka tråd, där folk målar ut och kastar kränkningar och könsord som symboliska stenar på en brutalt ihjälslagen 3-barns mamma, som om det vore hon som var GM.

Mvh
/FS
Citera
2019-11-12, 19:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Victim blaiming har jag sett i flera trådar och det verkar vara ganska vanligt att de som har någon slags anknytning till den/de misstänkta ägnar sig åt att skylla mord på offret. I det här fallet finns dessutom en misstänkt på fri fot som kan sondera i tråden eller påverka sin vänner till det. Fast oftast handlar det nog om att människor inte har ett tillfredsställande liv och fyller sina inre tomrum med eviga provokationer i trådar. Obs! Spekulationer. Ingen nämnd ingen hängd.

Nu önskar jag att vännerna till de misstänkta berättar om de fått höra något om vad de misstänkta har delgivits. NÅGOT måste ju HD ha berättat om VARFÖR hon och SD blivit misstänkta för mordet.
Ja, tyvärr; en mindre attraktiv sida av fl*shb*ck. Skvaller, lögner och en massa tyckanden hit och dit är ointressant. De fruktbara diskussionerna och objektiva analyserna uteblir när tramset och affekterna tar över.

V.b HD: galleriet är sedan några dagar rensat på mängder av bilder.
Citera
2019-11-12, 20:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Han blir nog snarare ledsen när han får reda på att en del här inte tror på honom.

Konstigt att du plötsligt tror på JM nu när hen hälsar till tråden från NW personligen att det visst funnits bråk familjen.

Att han inte älskat sin mamma har ingen hävdat heller men oj vad mycket bråk och konflikter det varit och nu vet du det äntligen när du fått din källa.

JM har haft mycket information som stämt och som hen inte vågat dela i tråden hittills på grund skribenter som dig som ifrågasatt honom till leda förut.
Citera
2019-11-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han blir nog snarare ledsen när han får reda på att en del här inte tror på honom.

Konstigt att du plötsligt tror på JM nu när hen hälsar till tråden från NW personligen att det visst funnits bråk familjen.

Att han inte älskat sin mamma har ingen hävdat heller men oj vad mycket bråk och konflikter det varit och nu vet du det äntligen när du fått din källa.

JM har haft mycket information som stämt och som hen inte vågat dela i tråden hittills på grund skribenter som dig som ifrågasatt honom till leda förut.

Vilka är det som inte tror på honom, menar du?
Kanske vore det lämpligt om du och din LW-hatgrupp slutade skriva om barnen öht? Det skulle han säkert må bättre av än att läsa en massa skit om sin mamma.

-----

Varför skulle det vara fel på att gilla vad Jokermannen skriver? Det fattar inte jag. Han har fått en del skribenter mot sig. För min egen del spelar det ingen roll vem en skribent ÄR ; det är vad personen SKRIVER som är intressant - om det finns substans i det.
Citera
2019-11-12, 20:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så nu tror du plötsligt på JM när det
passar dig?!

Och du fortsätter att skuldbelägga barnen
för konflikterna! Påstår att de ska ha
dåligt samvete men förlåta sig själva.

Det kan lika gärna vara så att när de blir
vuxna så förstår de att det inte var deras
fel. Att konflikterna kanske berodde på en
personlighetsstörning hos modern. Att
de inte behöver känna någon skuld för
några konflikter. Att de bara reagerade
sunt om de protesterade mot hennes
gränslösa beteende. Att hon valde GC
framför dem, lämnade dem ensamma på
nätterna, lämnade dem hos främlingar
när hon skulle göra något som var
viktigare än att vara tillsammans med
dem. De måste ständigt känt sig i vägen
och till besvär.

Det är du som skriver ner barnen!

Helt otroligt att man kan skylla konflikter och bråk på barnen i synnerhet nu när Lena är död. Tänker man inte på vad det kommer göra med barnens samvete och vilken skam de kommer känna?

Tvärtom ska man trösta Lenas barn nu och säga att de ska glömma alla bråk och konflikter och fokusera på allt det positiva med sin familj och mamma. Och absolut aldrig någonsin tro att det var deras fel!!
Citera
2019-11-12, 20:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vilka är det som inte tror på honom, menar du?
Kanske vore det lämpligt om du och din LW-hatgrupp slutade skriva om barnen öht? Det skulle han säkert må bättre av än att läsa en massa skit om sin mamma.

-----

Varför skulle det vara fel på att gilla vad Jokermannen skriver? Det fattar inte jag. Han har fått en del skribenter mot sig. För min egen del spelar det ingen roll vem en skribent ÄR ; det är vad personen SKRIVER som är intressant - om det finns substans i det.

Du är tyvärr för enkelspårig i ditt tänk. Du kan bara se det som sker som hat mot Lena istället för det bredare perspektivet och det positiva i det på lång sikt för alla parter.
Citera
2019-11-12, 20:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, tyvärr; en mindre attraktiv sida av fl*shb*ck. Skvaller, lögner och en massa tyckanden hit och dit är ointressant. De fruktbara diskussionerna och objektiva analyserna uteblir när tramset och affekterna tar över.

Ajaj.
Hon eller någon annan hon känner måste ha varit inne och läst...
Kan förstå henne, personligen skulle jag nog inte ha några bilder alls, och mycket sparsamt med text.
Citera
2019-11-12, 20:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Då måste du vara tillräckligt insatt i fallet och känna de inblandade för att kunna bedöma vad som är skvaller, lögner, trams?

Du får gärna upplysa oss om korrekt information istället för att bara komma med tomma påståenden om att det är massa lögner här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in